Razredni pouk
Vodenje razreda
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: VODENJE RAZREDA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- se usposobi za vodenja razreda v posameznih situacijah in za sodelovanje s starši.
b. Splošne kompetence:
Študent si pridobi:
- občutljivost za ljudi in socialne situacije,
- sposobnost prepoznavanja različnih socialnih vlog in načrtovanje ustrezne uporabe le-teh pri doseganju ciljev skupine,
- sposobnost komuniciranja,
- spretnost timskega dela,
- avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo) reflksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- razumevanje povezanosti med posameznimi elementi razredne klime ter pridobivanje spretnosti za spreminjanje le-te,
- sodelovanje s starši,
- usposobljenost za premišljeno uporabo različnih strategij vodenja razreda glede na specifično situacijo,
- poznavanje različnih modelov reševanja konfliktov in problemov v razredu in usposobljenost za njihovo premišljeno uporabo,
- pridobivanje spretnosti načrtovanja dela z oddelkom in oblikovanja programa dela oddelčne skupnosti,
- sposobnost za raziskovalno spremljanje in vrednotenje načinov vodenja razreda.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Opredelitev pojmov: razred, oddelek, razrednik, oddelčni učiteljski zbor. Zakonodaja in pravilniki. Razred kot socialna skupina. Skupinska dinamika; značilnosti skupine, oblikovanje skupine.
Razredna klima; ugotavljanje, prepoznavanje, merjenje in spreminjanje. Šolska klima, oblikovanje šolske kulture; skriti kurikulum. Strategije vodenja razreda. Učinkovita komunikacija v razredu; poslušanje in govorjenje (empatičnost, parafriziranje, konstruktivna konfrontacija…); učinkovito posredovanje sporočil, učinkovito odzivanje na sporočila. Načini reševanja problemov v razredu. Vloge in naloge razrednika. Pričakovanja do razrednika.
Načrtovanje dela z oddelkom; sodelovanje učencev, soodgovornost učencev; vloga oddelčnega učiteljskega zbora. Razredne ure. Načrtovanje programa dela oddelčne skupnosti. Sodelovanje s starši. Raziskovalno spremljanje in vrednotenje vodenja razreda.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Ayers, H., Gray, F. (2002). Vodenje razreda. Ljubljana: Educy.
- Pušnik, M., Žarkovič, B., Bizjak C. (2002). Razrednik v osnovni in srednji šoli. Zavod RS za šolstvo.
- Wragg, E. C. (1993). Class Management. London, New York: Routledge Falmer.
- Fullan, M. in Hargreaves, A. (2000). Zakaj se je vredno boriti v vaši šoli. Ljubljana: ZRSŠ.
b. Dopolnilna literatura*:
- Zabukovec, V. (1998). Merjenje razredne klime, Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
- Zabukovec, V. Boben, D. (2000). Učitelji in stili vodenja. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
c. Dodatna literatura*:
- Bluestein, J.: Disciplina 21. stoletja. Ljubljana: Zavod za šolstvo, 1997.
- Razrednik, razredništvo. Sodobna pedagogika št. 1. 2001.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- Pozna temeljne značilnosti socialnih vlog v skupini.
- Pozna različne strategije vodenja razreda.
- Pozna elemente dobrega načrtovanja in si pridobi spretnost načrtovanja dela z oddelkom
- Pozna načine merjenja in postopke izboljšanja razredne klime.
b. Uporaba:*
Študent:
- Pridobi si spretnost učinkovitega komuniciranja (poslušanje, posredovanje in odzivanje).
- Pridobi si strategije uspešnega sodelovanja s starši, učitelji v oddelčnem učiteljskem zboru.
- Usposobi se za oblikovanje programa dela oddelčne skupnost.
- Razvija si spretnosti sodelovanja in timskega dela.
- Pri delu uporablja informacijsko-komunikacijsko tehnologijo.
- Usposobi se za pripravo različnih protokolov opazovanja in spremljanja vodenja razreda glede na namen raziskovanja.
- Usposobi se za analizo in reševanje problemov pri vodenju razreda.
c. Refleksija:*
Študent:
- Na osnovi refleksije lastnega pedagoškega ravnanja uvaja spremembe v lastno pedagoško prakso in si stalno prizadeva za večanje kakovosti ter lasten profesionalen razvoj.
- Oblikuje kritičen odnos do pedagoške literature ter sposobnost učinkovitega predstavljanja določene strokovne problematike.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja so podpora in uvod k samostojnemu študiju. Zasnovana so problemsko, vključujejo različne načine aktivnega, izkušenjskega učenja, kjer so študenti sooblikovalci učnega procesa.
- Seminarji so samostojno delo študentov in se običajno pripravljajo timsko, v obliki pisnega izdelka in ustne predstavitve. Poudarek je na raziskovanju praktičnih problemov z elementi projektnega dela. Pri predstavitvi seminarjev je poudarek na načrtovanju, ustrezni vsebinski in didaktični zasnovi in izpeljavi ter analizi posredovanega.
- Vaje so namenjene povezovanju teorije s konkretnimi primeri ter pridobivanju veščine komuniciranja, nastopanja pred skupino, diskutiranja, analiziranja situacij; razvijajo spretnosti načrtovanja, se učijo izbiranja ustreznih načinov dela za doseganje zastavljenih ciljev, preizkušajo različne stile vodenja razreda in odzivanja v problemskih situacijah.
- Govorilne ure (elektronska pošta), individualne in skupinske konsultacije ponujajo dodatno podporo pri samostojnem študiju.
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni ali pisni izpit (50 %), izdelava in predstavitev seminarske naloge ter pisna refleksija ene od vaj (50%), sodelovanje na seminarjih in vajah.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper