Razredni pouk
Vodenje razreda
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: VODENJE RAZREDA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- se usposobi za vodenja razreda v posameznih situacijah in za sodelovanje s starši.
b. Splošne kompetence:
Študent si pridobi:
- občutljivost za ljudi in socialne situacije,
- sposobnost prepoznavanja različnih socialnih vlog in načrtovanje ustrezne uporabe le-teh pri doseganju ciljev skupine,
- sposobnost komuniciranja,
- spretnost timskega dela,
- avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo) reflksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- razumevanje povezanosti med posameznimi elementi razredne klime ter pridobivanje spretnosti za spreminjanje le-te,
- sodelovanje s starši,
- usposobljenost za premišljeno uporabo različnih strategij vodenja razreda glede na specifično situacijo,
- poznavanje različnih modelov reševanja konfliktov in problemov v razredu in usposobljenost za njihovo premišljeno uporabo,
- pridobivanje spretnosti načrtovanja dela z oddelkom in oblikovanja programa dela oddelčne skupnosti,
- sposobnost za raziskovalno spremljanje in vrednotenje načinov vodenja razreda.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Opredelitev pojmov: razred, oddelek, razrednik, oddelčni učiteljski zbor. Zakonodaja in pravilniki. Razred kot socialna skupina. Skupinska dinamika; značilnosti skupine, oblikovanje skupine.
Razredna klima; ugotavljanje, prepoznavanje, merjenje in spreminjanje. Šolska klima, oblikovanje šolske kulture; skriti kurikulum. Strategije vodenja razreda. Učinkovita komunikacija v razredu; poslušanje in govorjenje (empatičnost, parafriziranje, konstruktivna konfrontacija…); učinkovito posredovanje sporočil, učinkovito odzivanje na sporočila. Načini reševanja problemov v razredu. Vloge in naloge razrednika. Pričakovanja do razrednika.
Načrtovanje dela z oddelkom; sodelovanje učencev, soodgovornost učencev; vloga oddelčnega učiteljskega zbora. Razredne ure. Načrtovanje programa dela oddelčne skupnosti. Sodelovanje s starši. Raziskovalno spremljanje in vrednotenje vodenja razreda.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Ayers, H., Gray, F. (2002). Vodenje razreda. Ljubljana: Educy.
- Pušnik, M., Žarkovič, B., Bizjak C. (2002). Razrednik v osnovni in srednji šoli. Zavod RS za šolstvo.
- Wragg, E. C. (1993). Class Management. London, New York: Routledge Falmer.
- Fullan, M. in Hargreaves, A. (2000). Zakaj se je vredno boriti v vaši šoli. Ljubljana: ZRSŠ.
b. Dopolnilna literatura*:
- Zabukovec, V. (1998). Merjenje razredne klime, Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
- Zabukovec, V. Boben, D. (2000). Učitelji in stili vodenja. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva.
c. Dodatna literatura*:
- Bluestein, J.: Disciplina 21. stoletja. Ljubljana: Zavod za šolstvo, 1997.
- Razrednik, razredništvo. Sodobna pedagogika št. 1. 2001.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- Pozna temeljne značilnosti socialnih vlog v skupini.
- Pozna različne strategije vodenja razreda.
- Pozna elemente dobrega načrtovanja in si pridobi spretnost načrtovanja dela z oddelkom
- Pozna načine merjenja in postopke izboljšanja razredne klime.
b. Uporaba:*
Študent:
- Pridobi si spretnost učinkovitega komuniciranja (poslušanje, posredovanje in odzivanje).
- Pridobi si strategije uspešnega sodelovanja s starši, učitelji v oddelčnem učiteljskem zboru.
- Usposobi se za oblikovanje programa dela oddelčne skupnost.
- Razvija si spretnosti sodelovanja in timskega dela.
- Pri delu uporablja informacijsko-komunikacijsko tehnologijo.
- Usposobi se za pripravo različnih protokolov opazovanja in spremljanja vodenja razreda glede na namen raziskovanja.
- Usposobi se za analizo in reševanje problemov pri vodenju razreda.
c. Refleksija:*
Študent:
- Na osnovi refleksije lastnega pedagoškega ravnanja uvaja spremembe v lastno pedagoško prakso in si stalno prizadeva za večanje kakovosti ter lasten profesionalen razvoj.
- Oblikuje kritičen odnos do pedagoške literature ter sposobnost učinkovitega predstavljanja določene strokovne problematike.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja so podpora in uvod k samostojnemu študiju. Zasnovana so problemsko, vključujejo različne načine aktivnega, izkušenjskega učenja, kjer so študenti sooblikovalci učnega procesa.
- Seminarji so samostojno delo študentov in se običajno pripravljajo timsko, v obliki pisnega izdelka in ustne predstavitve. Poudarek je na raziskovanju praktičnih problemov z elementi projektnega dela. Pri predstavitvi seminarjev je poudarek na načrtovanju, ustrezni vsebinski in didaktični zasnovi in izpeljavi ter analizi posredovanega.
- Vaje so namenjene povezovanju teorije s konkretnimi primeri ter pridobivanju veščine komuniciranja, nastopanja pred skupino, diskutiranja, analiziranja situacij; razvijajo spretnosti načrtovanja, se učijo izbiranja ustreznih načinov dela za doseganje zastavljenih ciljev, preizkušajo različne stile vodenja razreda in odzivanja v problemskih situacijah.
- Govorilne ure (elektronska pošta), individualne in skupinske konsultacije ponujajo dodatno podporo pri samostojnem študiju.
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni ali pisni izpit (50 %), izdelava in predstavitev seminarske naloge ter pisna refleksija ene od vaj (50%), sodelovanje na seminarjih in vajah.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič.
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper