Razredni pouk
Socialne veščine pri delu z otroki in s starši
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v 3. letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- spoznavati lastne vedenjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
- ozavestiti implicitne teorije,
- spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
- razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
- razviti občutljivost za posebnosti skupine,
- spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
- razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
- spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
- spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
- spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.
b. Splošne kompetence:
- avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
- strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
- obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
- poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
- poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
- razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
- poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
- razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Socialne veščine:
delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast:
- spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
- samouravnavanje in razumevanje sebe,
- govorica telesa, potrebe in motivi,
- vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
- stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
- opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
- dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.
delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike:
- vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije),
- skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja),
- prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem.
delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike:
- vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
- razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
- funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini),
- oblike sodelovanja s starši.
timsko delo:
priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
- Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
- Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
- razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom),
- pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lasni izgorelosti.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- vaje in seminarji.
21. Načini preverjanja znanja:
- uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
- visokošolski učitelj in
- sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
- končni evalvacijski vprašalnik.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper