Razredni pouk

Psihologija osebnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PSIHOLOGIJA OSEBNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

Pogoji za vpis v 2. letnik študija.


16. Učni cilji predmeta in kompetence

a. Cilji:

  • razumeti medsebojne odnose z vidika dinamične perspektive osebnosti,
  • prepoznati osebnostne značilnosti, pomembne za učinkovito komuniciranje,
  • razumeti lastni vpliv na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • poznati pomen dejavnega, ustvarjalnega in produktivnega reševanja problemov,
  • spoznati pomen razvoja osebnostnih potencialov kot sestavni del profesionalnega razvoja pri delu z ljudmi.


b. Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje osebnostnega razvoja,
  • poznavanje strategij spodbujanja konstruktivnih medosebnih odnosov,
  • usmeritev na pozitivne vidike lastne osebnosti in osebnosti drugih,
  • načrtovanje profesionalnega razvoja in osebnostne rasti.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • opredelitev osebnosti in teorije osebnostnega razvoja,
  • pristopi in metode za proučevanje osebnosti,
  • dinamika osebnosti: motivi, čustva, vrednote,
  • dedne dispozicije temperamenta in oblikovanje značaja,
  • osebnostna zrelost in motnje osebnosti,
  • stresi, krize in osebna čvrstost,
  • pomen ustrezne obrambe ega in struktura kontrolnih mehanizmov,
  • strategije uspešnega spoprijemanja s stresom,
  • pozitivna psihologija – poudarjanje močnih strani človekove osebnosti,
  • ozaveščanje lasnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • pomen zmožnosti empatije (razumevanje doživljanja drugih),
  • vseživljenjski razvoj v kontekstu profesionalne in osebnostne rasti.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Lamovec, T. (1994). Psihodiagnostika osebnosti. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Musek, J. (2005). Psihološke dimenzije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Pergar, K. M. (2000). Gogalovo pojmovanje učitelja kot osebnostnega človeka in njegovo razumevanje spoštovanja. Sodobna pedagogika, 5, 160 – 172.
  • Ščuka, V. (2007). Šolar na poti do sebe. Radovljica: Didakta d.o.o.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvoj osebnosti,
  • pozna vlogo interakcijskega delovanja v medosebnih odnosih,
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov,
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarji,
  • vaje v manjših skupinah.


21. Načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.



Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:

  • delitev je v skladu z veljavnimi normativi.


23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.



Učni načrt pripravili: doc dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen.

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki