Razredni pouk
Pedagoška praksa 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PEDAGOŠKA PRAKSA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: prof. dr. Majda Cencič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | učitelj, sodelavec |
SKUPAJ | 15 | 0,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
hospitacije (HO) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 2 |
priprave na nastope in nastopi (NA) | 30 | 2 |
krajši pisni izdelki (KPI) | 30 | 1 |
seminarsko delo (dnevnik, portfolio) (SD) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 165 | 5,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Študent/-ka v praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela v osnovni šoli.
- Praktično se usposablja za samostojno delo.
Splošne kompetence:
- Razvijati zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu na različnih predmetnih področjih (kurikularni predmeti).
- Pri načrtovanju in izvajanju pouka upoštevati razvojne značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
- Razvijati reflektivni pristop pri vzgojno-izobraževalnem delu.
Predmetnospecifične kompetence*:
- Obvladati temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju osnovne šole.
- Pri konkretizaciji kurikula ustrezno povezati in uskladiti cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju osnovne šole.
- Smiselno in učinkovito oblikovati ustrezne priprave na izbrano temo vseh kurikularnih predmetov, jih izvesti in evalvirati.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Opazovanje prakse
- Tehnike opazovanja in beleženja na praksi.
- Pomen dnevniških zapisov in beležk.
- Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
- Dnevnik prakse.
Sodelovanje
- Kolegialno sodelovanje.
- Sodelovanje z mentorjem in vključenimi v učni proces.
- Pomen portfolia.
Nastopi
- Načrtovanje učno-vzgojnega procesa za vse kurikularne predmete 1. triletja osnovne šole (učne priprave, tematske priprave, projektno delo, letna priprava).
- Nastopi pred učenci, mentorjem, kolegom in samorefleksije.
- Analize in refleksije.
- Strategije učinkovitega poučevanja.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.).
- Priročniki, učbeniki, delovni zvezki vseh kurikularnih predmetov, potrjeni na Svetu za splošno izobraževanje, in e-gradiva za posamezne kurikularne predmeta 1. razreda osnovne šole.
- Literatura se sproti dopolnjuje.
b. Dopolnilna literatura:
- M. Blažič: Izbrana poglavja iz didaktike, Novo mesto 1995.
- M. in M. Cencič: Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov, Ljubljana 1994.
- B. Marentič Požarnik: Psihologija učenja in pouka, Ljubljana 2000.
- L. Magajna, C. Peklaj: Izziv raznolikosti, Nova Gorica 1995.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
- Razvija spretnosti neposrednega dela z učenci.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno poučevanje v 1. razredu.
- Razume pojave, ki potekajo v praksi.
b. Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
- Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
- Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učencem.
c. Refleksija:*
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
- Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.
21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Poročilo o poteku prakse z zapisi (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi osnovnimi šolami.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
- mentorji/ice na osnovnih šolah.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Majda Cencič, doc. dr. Vida Medved Udovič.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper