Razredni pouk
Didaktika športne vzgoje 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA ŠPORTNE VZGOJE 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta (učni načrt pripravil): prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: Slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni predmet
9. Letnik: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | asistent |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
nastop in priprava na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Antropološka kineziologija, Didaktika športne vzgoje I in ostali predmeti s področja temeljnih pedagoških ved;
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Usposobi se za načrtovanje dinamičnega in varnega učnega procesa, motiviranje učencev za gibalno/športno aktivnost, ter organiziranje izobraževalnih in vzgojnih pristopov glede na socialno, individualno in kulturno različnost učencev.
- študentje spoznajo in razumejo metodične postopke posredovanja vsebin športne vzgoje ter si razvijejo spretnosti izvajanja metodičnih poti in pristopov znotraj didaktike ŠV,
b. Splošne kompetence:
- Sposobnost za oblikovanje miselnih vzorcev in strukturiranje časa in dela z gibalno/športnimi vsebinami; sposobnosti za načrtovanje, samokontrola izvajanja načrtov,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin,
- avtonomnost, samokritičnost, samorefleksivnost, samoevalviranje in prizadevanje za kakovost,
- spretnost organiziranja varnega procesa.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Poznavanje, razumevanje, razvijanje in izvajanje kurikuluma za športno vzgojo na razredni stopnji OŠ .
- Razumevanje področja didaktike gibalne/športne vzgoje; sposobnost uspešnega organiziranja, vodenja in evalvacije procesa športne vzgoje ter pridobitev praktičnih znanj za poučevanje G/Š vzgoje v vseh starostnih obdobij otrok prve in druge triade osnovne šole.
- Poznavanje in razumevanje didaktičnih načel za doseganje ciljev v učnem procesu športne vzgoje ter v interdisciplinarnem povezovanju z drugimi predmeti in predmetnimi področji.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Načrtovanje, organiziranje, izvajanje in evalvacija gibalnega procesa z uporabo različnih vsebin gibalno/športnih dejavnosti.
- Primerno uporabo vsebin, metod in oblik glede na zastavljen cilj in razvoj otrok.
- Didaktično gibalne igre in spreminjanje pravil iger za dosego želenega cilja.
- Organizacijo in izvedbo športnih dni.
- Vlogo in pomen aktivnosti v naravi (izleti, sprehodi, smučanje, plavanje).
- Orientacijo – elementarne igre v naravi in ostale igre.
- Program Zlati sonček.
- Nekatere vsebine in metode, načine dela z otroci s posebnimi potrebami.
- Gibalno/športno aktivnost kot vsebino medpredmetnega povezovanja in celostnega vplivanja na otroka.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Jelovčan, G. (2007): Vsebine gibalne/športne vzgoje v predšolskem obdobju. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Pišot, R., Videmšek, M. (2004). Smučanje je igra. Ljubljana: Združenje učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
- Videmšek, M. in Visinski, M. (2001). Športne dejavnosti predšolskih otrok. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport in Zavod za šport Republike Slovenije.
- Rajtmajer, D. (1988). Metodika telesne vzgoje – predšolska vzgoja I. knjiga in II. knjiga. Pedagoška fakulteta; Maribor.
b. Dopolnilna literatura:
- Videmšek, M., Drošler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Kristan, S. (1994). Osnove orientiranja v naravi. Didakta, Radovljica.
- Pišot, R., Videmšek, M. (2005). Smučanje je igra – DVD – didaktično gradivo. Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Pišot, R., Murovec, S., Gašperšič, B., Sitar, P., Janko, G. (2000). Smučanje 2000+. Ljubljana. Zveza učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
- Pistotnik, B. (1995). Vse z igro. Fakulteta za šport, Ljubljana.
- Videmšek, M., Strah, N. in Stančevič, B. (2001). Igrajmo se skupaj. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Videmšek, M. in Jovan, N. (2002). V čarobnem svetu igral in športnih pripomočkov: predšolska športna vzgoja. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport in Zavod za šport Republike Slovenije.
c. Dodatna literatura:
- Priročniki za poučevanje in izbor didaktičnih poti ter sredstev za posamezne športne panoge.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pridobi poglobljena znanja predmetnega področja teorija športa z didaktiko športne vzgoje II in pridobljena znanja vključuje v vsa področja dejavnosti v prvi in drugi triadi osnovne šole.
- Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista vzgojna področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.
b. Uporaba:
- Sposoben je načrtno pripraviti, prilagoditi in izvajati vsebine s področja Športne vzgoje ne glede na specifiko starosti, sposobnosti ali predznanj vključenih otrok.
c. Refleksija:
- Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, vaje
21. Načini preverjanja znanja:
- Študent pripravi glavni nastop v razredu.
- Opravi analizo nastopov.
- Pripravi analizo praktičnih nastopov pri športni vzgoji.
- Izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Urejena telovadnica z različnimi orodji, dovolj drobnega in prenosnega orodja ter igrišče – vadbena površina na prostem.
- Ustrezna športna oprema za študente ter učitelje in sodelavce.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
25. Metode in oblika evalvacije.
sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Rado Pišot, asist. Tadeja Volmut, asist. Giuliana Jelovčan
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper