Razredni pouk
Didaktika športne vzgoje 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA ŠPORTNE VZGOJE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: Slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni predmet
9. Letnik: 4.
10. Semester: 7.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
nastop in priprava na nastop (NA) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja kot del celostnega razvoja ter možnosti medpredmetnega vplivanja in povezovanja.
- Spoznati načine vplivanja in spreminjanja psihomotoričnega statusa s sredstvi gibalnih/športnih dejavnosti.
- Osvojiti in razvijati didaktično metodična znanja za vodenje športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
- Usposobiti za ustvarjalno izbiro in oblikovanje smotrov. Nalog in vsebin športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
- Usposobiti se za vključevanje najmlajših v proces športne vzgoje.
- Znajo zagotoviti varno vadbo vseh udeležencev pri športni vadbi v šoli.
b. Splošne kompetence:
- Razvijati zmožnosti za izbor, organiziranje, uporabo in evalvacijo vsebin gibalne/športne aktivnosti kot osnovnih sredstev in vsebin didaktike športne vzgoje;
- Razumeti in poznati celosten vpliv gibalno/športnih aktivnosti ter izbranih specifičnih vsebin kot dejavnika kakovosti življenja.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Razvijanje komunikacije z otroki v različnih starostnih obdobjih in odraslimi in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
- Študent si pridobi znanja za uporabo gibalne dejavnosti, kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj.
- Razumevanje metodičnega področja gibalne/športne vzgoje ter pridobitev praktičnih znanj za poučevanje G/Š vzgoje v vseh starostnih obdobij otrok prve in druge triade osnovne šole.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Študent spozna:
- Obstoječe možnosti in prakse načrtovanja, organiziranja, izvajanja in evalvacije gibalnega procesa z uporabo različnih vsebin gibalno/športnih dejavnosti prilagojenih otrokovi starosti in pogojem.
- pristope, vsebine in možnosti za vplivanje na razvoj gibalnih kompetenc ter sooblikovanja telesne in gibalne samopodobe otrok in mladostnikov;
- gibalne dejavnosti kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; možnosti in poti oblikovanja in strukturiranja gibalnih izkušenj,
- motnje v gibalnem razvoju ter vpliv na osebnostni razvoj; pojav gibalnega nemira, zavrtosti, nerodnosti, centralne motorične motnje v povezavi z drugimi pojavnimi oblikami.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Jelovčan, G. (2007): Vsebine gibalne/športne vzgoje v predšolskem obdobju. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Branko Škof (ur)(2007). Šport po meri otrok in mladostnikov: Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Planinšec, J. (2005): Struktura motorike v zgodnjem otroštvu. Motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihomatičnega statusa otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Mišigoj – Duraković, M. in sodelavci. (2003). Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije; Zagreb: Kineziološka fakulteta.
b. Dopolnilna literatura:
- Pišot, R., Jelovčan, G., (2004). Motorika predšolskega otroka, študijski priročnik. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
- Videmšek, M., Drošler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pistotnik, B. (2003). Osnove gibanja. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
c. Dodatna literatura:
- Revije: Annales, Kineziologija Slovenica, Šport, Sodobna pedagogika, Zdravstveno varstvo, Didakta …
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pridobi osnove predmetnega področja teorija športa z didaktiko športne vzgoje I in pridobljena znanja vključuje v vsa področja dejavnosti v prvi triadi osnovne šole.
- Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista vzgojna področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.
b. Uporaba:
- Sposoben je načrtno pripraviti in smiselno prilagoditi področje Športne vzgoje v različnem otrokovem starostnem obdobju.
c. Refleksija:
- Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja in vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- Študent sodeluje pri vajah in pripravi nastop med vajami,
- opravi analizo nastopov,
- pripravi analizo otrokove gibalne igre,
- piše portfolijo pri urah vaj,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Urejena telovadnica z različnimi orodji, dovolj drobnega in prenosnega orodja ter igrišče – vadbena površina na prostem.
- Ustrezna športna oprema za študente ter učitelje in sodelavce.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
25. Metode in oblika evalvacije.
sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Rado Pišot, asist. Tadeja Volmut, asist. Giuliana Jelovčan
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper