Razredni pouk
Didaktika športne vzgoje 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA ŠPORTNE VZGOJE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: Slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni predmet
9. Letnik: 4.
10. Semester: 7.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
nastop in priprava na nastop (NA) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja kot del celostnega razvoja ter možnosti medpredmetnega vplivanja in povezovanja.
- Spoznati načine vplivanja in spreminjanja psihomotoričnega statusa s sredstvi gibalnih/športnih dejavnosti.
- Osvojiti in razvijati didaktično metodična znanja za vodenje športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
- Usposobiti za ustvarjalno izbiro in oblikovanje smotrov. Nalog in vsebin športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
- Usposobiti se za vključevanje najmlajših v proces športne vzgoje.
- Znajo zagotoviti varno vadbo vseh udeležencev pri športni vadbi v šoli.
b. Splošne kompetence:
- Razvijati zmožnosti za izbor, organiziranje, uporabo in evalvacijo vsebin gibalne/športne aktivnosti kot osnovnih sredstev in vsebin didaktike športne vzgoje;
- Razumeti in poznati celosten vpliv gibalno/športnih aktivnosti ter izbranih specifičnih vsebin kot dejavnika kakovosti življenja.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Razvijanje komunikacije z otroki v različnih starostnih obdobjih in odraslimi in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
- Študent si pridobi znanja za uporabo gibalne dejavnosti, kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj.
- Razumevanje metodičnega področja gibalne/športne vzgoje ter pridobitev praktičnih znanj za poučevanje G/Š vzgoje v vseh starostnih obdobij otrok prve in druge triade osnovne šole.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Študent spozna:
- Obstoječe možnosti in prakse načrtovanja, organiziranja, izvajanja in evalvacije gibalnega procesa z uporabo različnih vsebin gibalno/športnih dejavnosti prilagojenih otrokovi starosti in pogojem.
- pristope, vsebine in možnosti za vplivanje na razvoj gibalnih kompetenc ter sooblikovanja telesne in gibalne samopodobe otrok in mladostnikov;
- gibalne dejavnosti kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; možnosti in poti oblikovanja in strukturiranja gibalnih izkušenj,
- motnje v gibalnem razvoju ter vpliv na osebnostni razvoj; pojav gibalnega nemira, zavrtosti, nerodnosti, centralne motorične motnje v povezavi z drugimi pojavnimi oblikami.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Jelovčan, G. (2007): Vsebine gibalne/športne vzgoje v predšolskem obdobju. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Branko Škof (ur)(2007). Šport po meri otrok in mladostnikov: Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Planinšec, J. (2005): Struktura motorike v zgodnjem otroštvu. Motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihomatičnega statusa otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Mišigoj – Duraković, M. in sodelavci. (2003). Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije; Zagreb: Kineziološka fakulteta.
b. Dopolnilna literatura:
- Pišot, R., Jelovčan, G., (2004). Motorika predšolskega otroka, študijski priročnik. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
- Videmšek, M., Drošler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pistotnik, B. (2003). Osnove gibanja. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
c. Dodatna literatura:
- Revije: Annales, Kineziologija Slovenica, Šport, Sodobna pedagogika, Zdravstveno varstvo, Didakta …
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pridobi osnove predmetnega področja teorija športa z didaktiko športne vzgoje I in pridobljena znanja vključuje v vsa področja dejavnosti v prvi triadi osnovne šole.
- Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista vzgojna področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.
b. Uporaba:
- Sposoben je načrtno pripraviti in smiselno prilagoditi področje Športne vzgoje v različnem otrokovem starostnem obdobju.
c. Refleksija:
- Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja in vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- Študent sodeluje pri vajah in pripravi nastop med vajami,
- opravi analizo nastopov,
- pripravi analizo otrokove gibalne igre,
- piše portfolijo pri urah vaj,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Urejena telovadnica z različnimi orodji, dovolj drobnega in prenosnega orodja ter igrišče – vadbena površina na prostem.
- Ustrezna športna oprema za študente ter učitelje in sodelavce.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
25. Metode in oblika evalvacije.
sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Rado Pišot, asist. Tadeja Volmut, asist. Giuliana Jelovčan
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper