Razredni pouk
Didaktika matematike 3
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA MATEMATIKE 3
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Mara Cotič
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 7.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
nastop in priprava na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Študent mora imeti opravljen izpit pri predmetu Didaktika matematike 2. Priporočljivo je, da ima študent usvojena znanja s področij razvojne psihologije, osnov pedagogike, pedagoške psihologije in didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- pozna matematične vsebine in cilje pouka matematike v prvih petih razredih osnovne šole,
- si pridobi potrebna znanja za oblikovanje matematičnih pojmov v prvih petih razredih osnovne šole,
- se seznanja z osnovnimi didaktičnimi pristopi v poučevanju matematike,
- se seznanja s študijsko literaturo in se usposablja za samosojno uporabo le-te.
b. Splošne kompetence:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno pomaga učencu pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
- uvaja učenca v poznavanje in uporabo preprostega matematičnega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- pomaga učencu pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
- razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira učenca k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- povezovanje matematičnih vsebin,
- delo z nadarjenimi otroki, delo z manj uspešnimi otroki,
- vloga jezika pri matematiki, postavljanje vprašanj,
- vrednotenje matematičnega znanja.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cotič, M. (1999). Matematični problemi v osnovni šoli.Ljubljana: Zavod republike Slovenije za šolstvo.
- Cotič, M. (1999). Obdelava podatkov v osnovni šoli.Ljubljana; Zavod republike Slovenije za šolstvo.
- Orton, A. (1992). Learning Mathematics (Issues, theory and classroom practice). London : Cassell.
- Kavkler, M. (1990). Pomoč otroku pri matematiki. Ljubljana: Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše.
- Učbeniška gradiva in priročniki za pouk matematike, Učni načrt za matematiko.
b. Dopolnilna literatura*:
- Hodnik Čadež, T. (2004). Vloga konstruktivizma pri oblikovanju matematičnih pojmov na razredni stopnji. V: Marentič Požarnik, B. (ur.) Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- Strokovne revije s področja: Matematika v šoli, Educational Studies in Mathematics, For the Learning of Mathematics, Pedagoška obzorja, Didakta, Sodobna pedagogika, Šolsko polje, Educa…
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T. (2002) Teoretična zasnova modela sprememb začetnega pouka matematike v devetletni osnovni šoli.Sodob. pedagog., letn. 53, št. 2.
- Anghileri, J. (2001). Principles and Practicies in Arithmetic Teaching (Innovative approaches for the primary school). Buckingham: Open University Press.
- Kavkler, M. (1992). Otroci z drugačnimi potrebami pri učenju matematike. Pedagoška obzorja 2(1,2).
c. Dodatna literatura*:
- Mutić, S. (1996). Konstruktivistično poučevanje matematike. Matematika v šoli 4, str. 193 – 206
- Orton, A. in Wain, G., Eds. (1994). Issues in Teaching Mathematics. London: Cassell.
- Manfreda, V. (2002). Vpliv predstavitve problema na razvijanje pojma števila pri predšolskih otrocih, Sodobna pedagogika 3. Str. 112 – 132
- Cotič, M. Merjenje na začetku osnovne šole. Matematika v šoli, 1997/98, letnik 5, št. 1-2.
- Cotič, M., Zurc, J. (2004). Vloga gibalnih aktivnosti pri zgodnjem poučevanju matematike. Matematika v šoli 11. str. 142 – 154
- Cotič, M., Žakelj, A.Gagnejeva taksonomija pri preverjanju in ocenjevanju matematičnega znanja. Sod. Ped., 2004, letn. 55, št.
- Bolt, B., Hobbs, D. (1993). 101 mathematical projects. Cambridge: Cambridge University Press.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna osnovne zakonitosti in specifičnosti procesa poučevanja matematike,
- pozna osnovne metode, oblike, načela in postopke sodobnega poučevanja matematike,
- pozna proces oblikovanja in definicije matematičnih pojmov, načine in oblike matematičnega sklepanja,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
- pozna teoretična izhodišča in različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja matematike,
- se seznanja z viri za didaktično pripravo pouka matematike in njihovo samostojno uporabo,
- se usposablja za vodenje pouka matematike in ocenjevanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela.
b. Uporaba:*
Študent:
- izbere ustrezne metode in oblike poučevanja glede na razvojno stopnjo učencev in glede na matematično vsebino,
- je sposoben logično-matematično razmišljati ter ustrezno in spretno uporabiti procese oblikovanja matematičnih pojmov in oblike matematičnega sklepanja pri pouku,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji.
c. Refleksija:*
- študent je pozoren na svoj način poučevanja ter ga dograjuje in kvalitetno izboljšuje na osnovi izkušenj ter novih spoznanj in dognanj,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu,
- zmožen je ovrednotiti svoje poučevanje matematike glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok,
- strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarske vaje, laboratorijske vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- opravljen samostojni nastop v okviru laboratorijskih vaj,
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
- oba habilitirana s področja didaktike matematike.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper