Razredni pouk

Pedagoška praksa 1

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PEDAGOŠKA PRAKSA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: nosilci specialnih didaktik
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3.
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

učitelj, sodelavec

SKUPAJ

15

0,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

hospitacije (HO)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

30

1

priprave na nastope in nastopi (NA)

30

1

krajši pisni izdelki (KPI)

30

1

seminarsko delo(dnevnik, portfolio) (SD)

45

1,5

SKUPAJ

165

5,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

Cilji:

  • Študent/-ka v praksi na osnovni šoli spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
  • Praktično se usposablja za samostojno delo v razredu.


Splošne kompetence:

  • Pri načrtovanju in izvajanju pouka upošteva razvojne značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
  • Razvija zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu na različnih predmetnih področjih (kurikularni predmeti v razredu osnovne šole).


Predmetnospecifične kompetence*:

  • Obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa ob sodelovanja učitelja mentorja.
  • Učinkovito in kritično uporablja didaktična gradiva, IKT sredstva za učence in strokovno literaturo ter IKT sredstva za učitelja.
  • Uporablja raznovrstne učne metode in strategije, ki spodbujajo miselno delovanje učencev.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Opazovanje prakse

  • Tehnike opazovanja in beleženja na praksi pri vseh kurikularnih predmetih.
  • Pomen dnevniških zapisov in beležk.
  • Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
  • Dnevnik prakse.


Sodelovanje

  • Kolegialno sodelovanje.
  • Sodelovanje z mentorjem in vključenimi v učni proces.
  • Pomen portfolia.


Nastopi

  • Nastopi pred učenci, mentorjem, kolegi in samorefleksije.
  • Pomen analize in refleksije.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Priročniki, učbeniki, delovni zvezki vseh kurikularnih predmetov, potrjeni na Svetu za splošno izobraževanje, in e-gradiva za posamezne kurikularne predmeta 1. razreda osnovne šole.
  • M. Blažič: Izbrana poglavja iz didaktike, Novo mesto 1995.
  • M. in M. Cencič: Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov, Ljubljana 1994.
  • B. Marentič Požarnik: Psihologija učenja in pouka, Ljubljana 2000.
  • L. Magajna, C. Peklaj: Izziv raznolikosti, Nova Gorica 1995.
  • Literatura se sproti dopolnjuje.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju.
  • Razvija spretnosti neposrednega dela.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno poučevanje.


b. Uporaba:*

  • Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje poučevanje.
  • Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
  • Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učencev.


c. Refleksija:*

  • Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
  • Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.

21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.

Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
  • mentorji/ice na VI zavodih.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.


Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Majda Cencič in doc. dr. Vida Medved Udovič.

icon open book

Novice

23. apr. | Novice

Razstava študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

Od 22. aprila 2024 v novih prostorih na Čevljarski ulici v Kopru gostimo razstavo študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

23. apr. | Novice

Vabilo na preizkusno predavanje dr. Doza

Obveščamo vas, da bo imel dr. Daniel Doz, kandidat za izvolitev v naziv visokošolski učitelj – docent za področje Didaktika matematike in znanstveni naziv znanstveni sodelavec v četrtek, 9. maja 2024, ob 10. uri.

22. apr. | Novice

Ob svetovnem dnevu knjige: branje z najmlajšimi se začne z objemom čez rame

UP PEF in Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper sta v ponedeljek, 22. aprila 2024, gostili italijansko otroško pisateljico Eliso Mazzoli in urednico Anito Molino, ki sta v okviru svetovnega dneva knjige in mladinske književnosti spregovorili o ključni vlogi otroške literature pri razvoju otrokove osebnosti in sposobnosti. Teden pred tem pa je dr. Barbara Baloh z UP PEF predstavila pomen slikanic brez besedila.

icon arrow more

Dogodki