Razredni pouk
Pedagoška praksa 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PEDAGOŠKA PRAKSA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: nosilci specialnih didaktik
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3.
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | učitelj, sodelavec |
SKUPAJ | 15 | 0,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
hospitacije (HO) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprave na nastope in nastopi (NA) | 30 | 1 |
krajši pisni izdelki (KPI) | 30 | 1 |
seminarsko delo(dnevnik, portfolio) (SD) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 165 | 5,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Študent/-ka v praksi na osnovni šoli spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
- Praktično se usposablja za samostojno delo v razredu.
Splošne kompetence:
- Pri načrtovanju in izvajanju pouka upošteva razvojne značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
- Razvija zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu na različnih predmetnih področjih (kurikularni predmeti v razredu osnovne šole).
Predmetnospecifične kompetence*:
- Obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa ob sodelovanja učitelja mentorja.
- Učinkovito in kritično uporablja didaktična gradiva, IKT sredstva za učence in strokovno literaturo ter IKT sredstva za učitelja.
- Uporablja raznovrstne učne metode in strategije, ki spodbujajo miselno delovanje učencev.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Opazovanje prakse
- Tehnike opazovanja in beleženja na praksi pri vseh kurikularnih predmetih.
- Pomen dnevniških zapisov in beležk.
- Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
- Dnevnik prakse.
Sodelovanje
- Kolegialno sodelovanje.
- Sodelovanje z mentorjem in vključenimi v učni proces.
- Pomen portfolia.
Nastopi
- Nastopi pred učenci, mentorjem, kolegi in samorefleksije.
- Pomen analize in refleksije.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Priročniki, učbeniki, delovni zvezki vseh kurikularnih predmetov, potrjeni na Svetu za splošno izobraževanje, in e-gradiva za posamezne kurikularne predmeta 1. razreda osnovne šole.
- M. Blažič: Izbrana poglavja iz didaktike, Novo mesto 1995.
- M. in M. Cencič: Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov, Ljubljana 1994.
- B. Marentič Požarnik: Psihologija učenja in pouka, Ljubljana 2000.
- L. Magajna, C. Peklaj: Izziv raznolikosti, Nova Gorica 1995.
- Literatura se sproti dopolnjuje.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju.
- Razvija spretnosti neposrednega dela.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno poučevanje.
b. Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje poučevanje.
- Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
- Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učencev.
c. Refleksija:*
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
- Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.
21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
- mentorji/ice na VI zavodih.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Majda Cencič in doc. dr. Vida Medved Udovič.
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.