Razredni pouk
Didaktika glasbe 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA GLASBE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk : 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 3.,
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Razvite glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja, glasbeno ustvarjalnost in zvočno mišljenje za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri glasbenih dejavnostih ter uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo.
- Obvladati mora osnove tehnike igranja na mala glasbila. Instrumente s tipkami in na kljunasto flavto.
- Zaželeno je, da ima kandidat osnovna znanja iz razvojne psihologije in splošne didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- si razvija, poglablja in razširja z različnimi glasbenimi dejavnostmi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
- pozna načine, kako učencu z različnimi glasbenimi dejavnostmi približati glasbene vsebine in razvijati njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
- zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
- pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces
- prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v prakso.
b. Splošne kompetence:
- Ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci zer razvija pozitivno razredno klimo,
- pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
- vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
- se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- pozna in razume učni načrt ter njegovo uporabo pri pouku,
- pozna zakonitosti učenja in poučevanja glasbe,
- z uvajanjem različnih glasbenih dejavnosti (petje, igranje na mala glasbila, poslušanje, ustvarjanje) v pouk glasbe suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
- učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
- poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
- pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- Glasbene dejavnosti:
- petje (vokalna tehnika, metode učenja pesmi, petje po grafičnem zapisu, dirigiranje, interpretacija),
- igranje na mala glasbila (mala glasbila, uporaba, metode učenja igranja na mala glasbila, glasbena ustvarjalnost, dirigiranje, interpretacija),
- poslušanje glasbe (metode poslušanja, izbira skladb, vrednotenje),
- ustvarjalnost (vrste ustvarjalnosti, metode za razvijanje ustvarjalnosti, vrednotenje),
- glasbeno-didaktične igre (vrste, metode, uporaba),
- zakonitosti glasbenega in estetskega razvoja,
- oblikovanje in uporaba glasbenih pojmov,
- glasba kot sredstvo komunikacije pri poslušanju, izvajanju in ustvarjanju (različne glasbene zvrsti, stilna obdobja, ljudska glasbena kultura, izvajalske zasedbe),
- izbrane vsebine glede na učne cilje, interese in potrebe študentov,
- modeli poučevanja, učna ura, učenje,
- integracija glasbe z drugimi vsebinami,
- načrtovanje, spremljanje in evalviranje učenja in poučevanja glasbe.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Slosar, M. (2003): Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje
- Didaktični kompleti za glasbeno vzgojo avtorjev M. Slosar, B. Oblak,.
- Sicerl-Kafol, B. (2000). Celostna glasbena vzgoja. Srce-um-telo. Debora. Ljubljana
- Rotar Pance, B. (2005). Motivacija – ključ h glasbi. Nova Gorica, Educa, Melior.
- Strokovni članki v serijskih publikacijah
- Izbrane notne edicije.
b. Dopolnilna literatura*:
- De la Motte-Haber,H. (1990).Psihologija glasbe.DZS,Ljubljana
- Notne edicije in zvočni primeri
- Slosar, M. : Pesmi za Nacka
c. Dodatna literatura*:
- Koncertni listi in sporedi
- Članki o glasbi in koncertih
17. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, glasbene ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
- pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
- se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu,
- pozna in zna v pouk uvajati vse glasbene dejavnosti.
b. Uporaba:*
Študent:
- v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
- načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj,
- pri pouku upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
- poustvarja glasbene vsebine,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.
c. Refleksija:*
- z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
- vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
- kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
18. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji, praktično delo v šoli, individualno delo.
19. Načini preverjanja znanja:
- seminarska naloga,
- nastop v šoli in obveznosti v okviru prakse,
- izpit.: ustni in praktični.
Pogoji in viri
20. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
21. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem, klavirjem in Orfovim instrumentarijem; didaktične zbirke, notne edicije, zvočni posnetki, študijska literatura, mreža hospitacijskih šol z mentorji oziroma mentoricami.
22. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj,
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec, oba habilitirana s področja didaktike glasbe,
- mentor na hospitacijskem VIZ (šola).
Evalvacija
23. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Mirko Slosar
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper