Razredni pouk
Didaktika družboslovja 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA DRUŽBOSLOVJA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni predmet
9. Letnik: 3.
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnost | Število ur | Število KT |
seminarsko delo (SD) | 15 | 0,5 |
nastop in priprava na nastop (NA) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Didaktika družboslovja 1
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu spoznavanje okolja v 1. triletju in družbe v 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa na področju družboslovja.
- Pri konkretizaciji kurikula družboslovja ustrezno povezuje in usklajuje cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj.
- Pri načrtovanju in izvajanju pouka družboslovja upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
- Izkazuje pozitiven odnos do učencev, ob razumevanju in spoštovanju do njihovega socialnega, kulturnega, jezikovnega in religioznega porekla.
- Pri učencih razvija socialne veščine, razume in obvlada osnovne postopke in načela svetovalnega pogovora in dela z učenci.
- Vzpostavlja močno učno okolje s tem, da uporablja širok repertoar učnih metod in strategij, ki spodbujajo miselno aktivnost učencev.
- Smotrno kombinira individualni, skupinski in frontalni pouk.
- Uporablja učinkovite načine za spodbujanje motivacije in razvijanje strategij samostojnega učenja pri učencih (učenje učenja).
- Uporablja učinkovite načine za zagotavljanje zdravega učnega okolja ter spodbuja oblikovanje zdravju prijaznega življenjskega sloga.
- V pouk ustrezno vključuje informacijsko komunikacijsko tehnologijo in pri učencih razvija informacijsko pismenost.
- Pouk prilagaja individualnim posebnostim učencev v predznanju, interesih, stilih in zmožnostih za učenje.
- Obvlada in smotrno uporablja različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja in dosežkov in spremljanja napredka učencev, tako na področju znanja kot strategij učenja in socialnih veščin.
- Daje konstruktivno povratne informacije o dosežkih in primerno sporoča učne rezultate.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Različni didaktični modeli na primerih poučevanja družboslovja v 1. in 2. triletju.
- Kroskurikularni cilji in družboslovje.
- Korelacija in integracija z drugimi predmeti.
- Individualizacija in diferenciacija pouka družboslovja.
- Preverjanje in ocenjevanje znanja pri pouku družboslovja, pričakovani dosežki učencev.
- Učni pripomočki za pridobivanje družboslovnih znanj. Analiza, vrednotenje, izdelovanje različnih učil.
- Načrtovanje, izvedba, analiza pouka družboslovja.
- Timsko delo pri pouku družboslovja.
- Priprava in izvedba dni dejavnosti s poudarkom na družboslovnih ciljih in vsebinah, terenskem delu, ekskurzijah, obisku ustanov...
- Analiziranje in vrednotenje učiteljevega dela s poudarkom na samorefleksiji.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Veljavna učna načrta: Družba, Spoznavanje okolja
- Jank, W., Meyer H.: Didaktični modeli. ZRSŠ, Ljubljana, 2006
- Budnar, M. (ur.): Družba 4. razred. Načrtovanje, poučevanje, učenje, ocenjevanje. Modeli poučevanja. ZRSŠ, Ljubljana, 2006.
- Rutar Ilc Z.: Pristopi k poučevanju, preverjanju in ocenjevanju. Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2003
- Rupnik Vec, T., Kompare, A.: Kritično mišljenje v šoli. ZRSŠ, Ljubljana, 2006
- Peklaj, C.: Sodelovalno učenje ali kdaj več glav več ve. DZS, Ljubljana, 2001.
b. Dopolnilna literatura:
- Razdevšek-Pučko, C. (ur.): Opisno ocenjevanje. Pedagoška obzorja, Novo mesto, 1995
- Marentič-Požarnik B., Magajna, L., Peklaj, C.: Izziv raznolikosti – stili spoznavanja, učenja, mišljenja. Educa. Nova Gorica, 1995.
c. Dodatna literatura:
Bo javljena sproti
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent/ka pozna in razume različne didaktične modele poučevanja in učenja družboslovja in išče povezave s prakso.
- Pozna specifične učne in razvojne značilnosti različnih skupin učencev pri pouku družboslovja in zanje najprimernejše metode učenja.
- Pozna stične točke kroskurikularnih ciljev in tem s kurikulum družboslovja.
- Pozna teoretična izhodišča in različne načine preverjanja in ocenjevanja znanja družboslovja.
- Se seznanja z viri za didaktično pripravo pouka družboslovja ter njihovo samostojno uporabo.
- Se usposablja za vodenje pouka družboslovja ter analiziranje in ocenjevanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela.
- Se usposablja za timsko delo.
b. Uporaba:
- Različne teoretske koncepte uporabi za analizo študije primerov prakse (hospitacije).
- Pri predmetu pridobljena znanja uporabi pri praktičnem usposabljanju in pri nastopu.
- Različne učne metode in tehnike uporabi pri načrtovanju in izdelavi učil, nalog za preverjanje in ocenjevanje znanja, mini učnih situaci...
c. Refleksija:
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje družboslovja in poučevanje drugih glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, delavnice, mapa izdelkov, nastop, hospitacije, terensko delo, konsultacije, e-učenje.
21. Načini preverjanja znanja:
- mapa izdelkov II ( 20%)
- sprotno delo pri vseh oblikah (prisotnost, pripravljenost, sodelovanje) (10 %)
- nastop – priprava, izvedba, analiza učne enote (20 %)
- ustni ali pisni izpit (50 %)
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Ustrezno IT opremljena učilnica z mobilnim pohištvom.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
- sodelavci praktiki
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper