Razredni pouk
Didaktika družboslovja 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA DRUŽBOSLOVJA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni predmet
9. Letnik: 3.
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Družboslovje, Pedagoška psihologija, Didaktika
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu spoznavanje okolja v 1. triletju in družbe v 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja družboslovja ter pridobitev praktičnih znanj za učenje in poučevanje spoznavanja okolja (družboslovne vsebine in cilji) ter družbe.
- Obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa družboslovja.
- Pri konkretizaciji kurikula ustrezno povezuje in usklajuje cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj.
- Pri načrtovanju in izvajanju pouka upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
- Izkazuje pozitiven odnos do učencev, ob razumevanju in spoštovanju do njihovega socialnega, kulturnega, jezikovnega in religioznega porekla.
- Pri učencih razvija socialne veščine.
- oblikuje varno in spodbudno učno okolje, v katerem se učenci počutijo sprejete, ceni različnost in spodbuja samostojnost in odgovornost.
- (So)oblikuje jasna pravila za disciplino in vedenje v razredu.
- Obvlada organizacijske in administrativne naloge v zvezi z načrtovanjem učnega procesa (prostorsko, časovno načrtovanje, smotrna izbira in uporaba pripomočkov in gradiv), izvajanjem, spremljanjem in vrednotenjem.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Splošne in posebne teorije poučevanja in učenja družboslovja.
- Učna načrta: spoznavanje okolja, družba. Analiza in vrednotenje na osnovi različnih kriterijev.
- Učni cilji, vsebine, oblike, metode, tehnike, po posameznih razredih (1. do 5.) ter vertikalno po tematskih sklopih:
- življenje ljudi v skupnosti, socialne spretnosti,
- življenje ljudi v prostoru, orientacija v prostoru,
- življenje ljudi v času, orinetacija v času,
- prometna, okoljska, domovinsko-državljanska vzgoja, vzgoja za otrokove in človekove pravice.
- Letna, tematska, tedenska, dnevna učiteljeva priprava na pouk družboslovja.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Veljavna učna načrta: Družba, Spoznavanje okolja
- Glogovec V.Z. : Prometna vzgoja otroka. Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Republike Slovenije, Ljubljana, 1996
- Umek M.: Teoretični model kartografskega opismenjevanja v prvem triletju osnovne šole. Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, 2001
- Budnar, M. (ur.): Družba 4. razred. Načrtovanje, poučevanje, učenje, ocenjevanje. Modeli poučevanja. ZRSŠ, Ljubljana, 2006.
- McGraff H, Francey S. Prijazni učenci prijazni razredi. Učenje socialnih veščin in samozaupanja v razredu. DZS, Ljubljana,1996
- Prvi koraki: metodični priročnik za poučevanje človekovih pravic. Amnesty International Slovenije, 1999
- Chalvin, M. J.: Kako preprečiti konflikte. Didakta. Radovljica, 2004.
b. Dopolnilna literatura:
- Razdevšek-Pučko, C. (ur.): Opisno ocenjevanje. Pedagoška obzorja, Novo mesto, 1995
- Virk-Rode J.,Belak-Ožbolt J.: Razred kot socialna skupina in socialne igre. ZRSŠŠ, Ljubljana1998.
- Marentič-Požarnik B.: Psihologija učenja in pouka. DZS, 2000 (uporaba znanja pedagoške psihologije na primerih pouka družboslovja npr. učenje pojmov, izbira učnih metod glede na učne, spoznavne stile …)
- Cowley,S.: Kako krotiti mularijo. Modrijan, Ljubljana, 2005.
- Schilling, D.: 50 dejavnosti za razvijanje čustvene inteligence. I. stopnja- Inštitut za razvijanje osebne kakovosti. Ljubljana, 2000.
c. Dodatna literatura:
Bo javljena sproti.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pozna in razume različne teorije poučevanja in učenja družboslovja in išče povezave s prakso.
- Razume pomen proceduralnega in konceptualnga znanja pri družboslovju.
- Pozna različne taksonomije znanja in jih zna uporabljati pri določanju ravni družboslovnega znanja
- Pozna kurikulum družboslovja, učne cilje, učne vsebine, učne siteme, metode, tehnike, učna gradiva.
- Se seznanja z viri za didaktično pripravo pouka družboslovja ter njihovo samostojno uporabo;
- Se usposablja za vodenje pouka družboslovja ter analiziranje in ocenjevanje kakovosti vzgojno izobraževalnega dela.
- Pozna, razume in uporablja strokovno družboslovno in pedagoško terminologijo.
b. Uporaba:
Znanja pridobljena pri predmetu uporabi:
- za analizo učnih načrtov, učbenikov in drugih učil,
- pri načrtovatovanju pouka družboslovja (letni načrt, tematska priprava, podrobna priprava),
- za analizo študije primerov prakse pouka družboslovja,
- pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji izvajanja pouka družboslvja na praksi.
c. Refleksija:
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje družboslovja glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, delavnice, uporaba IKT, seminarsko delo, mapa izdelkov.
21. Načini preverjanja znanja:
- predstavitev (ustna, IKT) seminarskega dela ( 20%)
- pisni izpit (80 %)
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z ustrezno IT opremo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper