Razredni pouk
Didaktika naravoslovja 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA NARAVOSLOVJA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Samo Fošnarič
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik: 3.
10. Semester: 6
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | Izvaja |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj in laborant |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
priprava na nastop in nastop (NA) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Opravljene študijske obveznosti pri didaktiki naravoslovja I so pogoj za vključitev v delo;
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent(ka) pod vodstvom mentorja ustrezno načrtuje, samostojno izvede in kritično ovrednoti svoje vzgojno-izobraževalno delo na področju naravoslovja;
- Študent(ka) zna analizirati in ovrednotiti pouk naravoslovja v 1. in 2. triletju.
b. Splošne zmožnosti:
- avtonomnost, (samo)kritičnost (samo)reflektivnost, prizadevanje za kakovost.,
- pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine.
c. Posebne zmožnosti za razredni pouk:
- uporaba didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- uporaba specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev naravoslovja v prvih dveh triletjih osnovne šole;
- uporaba širokega spektra strategij poučevanja in učenja naravoslovja glede na potrebe učencev.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Preverjanje pojmovanj o poučevanju naravoslovja. Konstrukcija lastnega znanja.
- Simuliranje učnih situacij: načrtovanje naravoslovnih učnih ur.
- Simuliranje učnih situacij: analiza naravoslovnih učnih ur.
- Pomen motivacije za učinkovito učenje in poučevanje naravoslovja.
- Učinkovite metode in oblike dela pri pouku naravosloja.
- Sistematično načrtovanje doseganja kurikularnih ciljev.
- Preverjanje doseganja kurikularnih ciljev.
- Načrtovanje, samostojno izvajanje in vrednotenje naravoslovne učne ure (nastop).
- Vrednotenje naravoslovnih učnih ur (hospitacije).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Ferbar, J. (ured.), (1993). Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS. (416 str.)
- Kiriacou, C. (1997). Vse učiteljeve spretnosti. Radovljica: Regionalni izobraževalni center. (180 str.)
- Krapše, T. (ured.), (1992). Razvoj začetnega naravoslovja. Nova Gorica: Educa. (103, 65 in 107 str.)
- Novak, T. s sodelavci (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta. (196 str.)
- Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan. (77 str.)
b. Dopolnilna literatura:
- Bailey, S. (1994). Glava, srce in roke pri začetnem naravoslovju. Ljubljana, Atraktor. (64 str.)
- Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Celje: Mohorjeva družba. (139 str.)
- Revije: Naravoslovna solnica, Preverjanje in ocenjevanje itd.
c. Dodatna literatura:
- Cencič, Mi., Cencič, Ma. (2002). Proročnik za spoznavno usmerjen pouk. Ljubljana: MK. (264 str.)
- Učni načrti, učbeniki in priročniki za pouk naravoslovja v prvem in drugem triletju.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Uporaba: Študent:
- ustrezno uporablja didaktične značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- ustrezno uporablja specialnodidaktična znanja s področja naravoslovja za doseganje kurikularnih ciljev v prvih dveh triletjih osnovne šole;
- je zmožen uporabiti širok spekter strategij poučevanja za doseganje kurikularnih ciljev naravoslovja v prvih dveh triletjih osnovne šole.
b. Refleksija: Študent:
- ustrezno načrtuje, samostojno izvede in kritično ovrednoti svoje vzgojno-izobraževalno delo na področju naravoslovja pod vodstvom mentorja;
- zna analizirati in ovrednotiti pouk naravoslovja v 1. in 2. triletju.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo. Vaje, nastop in hospitacije na osnovnih šolah. Individualne konzultacije.
- Preverjanje pojmovanj, dopolnjevanje ali ovrženje.
- Samostojno načrtovanje, izvajanje in kritično vrednotenje naravoslovne učne ure.
- Analiziranje naravoslovnih učnih ur kolegov in reflektiranje lastnega dela.
21. Načini preverjanja znanja:
- Praktični izpit - nastop. Vrednotenje nastopov delno izvajajo mentorji na osnovnih šolah. Ocena: opravil/ni opravil, je pogoj za pridobitev končne ocene.
- Študent odda poročilo - mapo izdelkov (priprava, refleksija lastnega dela, poročilo o hospitacijah).
- Ocenjevalna lestvica: skladno s statutom UPR in fakultetnimi pravili.
- Izpitni nastop pri tem predmetu.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z avdio-vizualno opremo.
- Zbirka demonstracijskih eksperimentov za izvedbo predavanj ter zbirke eksperimentov za izvedbo laboratorijskih vaj.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj,
- habilitiran visokošolski sodelavec,
- laborant.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oziroma univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper