Razredni pouk
Didaktika naravoslovja 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA NARAVOSLOVJA 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Samo Fošnarič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik: 3.
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj in laborant |
seminarji (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
seminarsko delo (SD) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni izpiti iz predmetov naravoslovje, didaktika z izobraževalno tehnologijo, razvojna psihologija, pedagoška psihologija.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent(ka) pozna in razume vsebinske in didaktične značilnosti naravoslovnega pouka v 1. in 2. triletju.
- Študent(ka) pridobi zmožnost asistiranja pri pouku naravoslovja v 1. in 2. triletju.
b. Splošne zmožnosti
- sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov;
- avtonomnost, (samo)kritičnost (samo) reflektivnost, prizadevanje za kakovost.
c. Posebne zmožnosti za Razredni pouk
- poznavanje in razumevanje vsebinskih in didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- asistiranje pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine na področju naravoslovja;
- poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev ter prepoznavanje učnih zmožnosti in težav na področju naravoslovja.
Vsebina predmeta in literatura
16. Opis vsebine.
- Značilnosti in posebnosti naravoslovnega pouka.
- Naravoslovna pismenost.
- Cilji pouka naravoslovja za 1. in 2. triletje osnovne šole.
- Mednarodne raziskave naravoslovnega znanja.
- Teorije poučevanja in učenja naravoslovja.
- Sodobne oblike in metode poučevanja in učenja pri naravoslovju.
- Konstruktivistični način poučevanja pri začetnem naravoslovju.
- Razvoj izbranih naravoslovnih pojmov, njihove napačne predstave in posebnosti poučevanja.
- Zastavljanje vprašanj – produktivna vprašanja.
- Splošni in naravoslovni postopki.
- Raziskovalni pristopi pri pouku naravoslovja.
- Učilnica v naravi.
- Načrtovanje, izvajanje in kritično vrednotenje pouka naravoslovja.
- Preverjanje naravoslovnega znanja in opisno ocenjevanje.
- Okoljska vzgoja, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj ter ekološka osveščenost učitelja.
17. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cencič, Mi., Cencič, Ma. (2002). Priročnik za spoznavno usmerjen pouk. Ljubljana: MK. (264 str.)
- Ferbar, J. (ured.), (1993). Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS. (416 str.)
- Krnel, D. (1993). Zgodnje učenje naravoslovja. Ljubljana: DZS. (117 str.)
- Skribe-Dimec, D., Umek, M. (1995). Opisno ocenjevanje otrokovih dosežkov pri pouku spoznavanja narave in družbe. V: Razdevšek- Pučko, C. (ured.) Opisno ocenjevanje. Novo mesto: Pedagoška obzorja, str. 134-159.
- Skribe-Dimec, D. (2007). S preverjanjem znanja do naravoslovne pismenosti. Ljubljana: DZS. (187 str.)
b. Dopolnilna literatura:
- Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Celje: Mohorjeva družba. (139 str.)
- Krapše, T. (ured.), (1992). Razvoj začetnega naravoslovja. Nova Gorica: Educa.
- Novak, T. s sodelavci (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta. (196 str.)
- Rutar-Ilc, Z. (2003). Pristopi k poučevanju, preverjanju in ocenjevanju. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. (193 str.)
- Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan. (77 str.)
c. Dodatna literatura
- Čepič, M., Glažar, S. A., Devetak, I., Strgar, J. (2006). Naravoslovje v teoriji in šolski praksi. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. (210 str.)
- Labinowicz, E. (1989). Izvirni Piaget. Ljubljana: DZS. (308 str.)
- Piciga, D. (1995). Od razvojne psihologije k drugačnemu učenju in poučevanju naravoslovja. Nova Gorica: Educa. (222 str.)
- Učni načrti, učbeniki in priročniki za pouk naravoslovja v prvem in drugem triletju.
- Revije: Naravoslovna solnica, Preverjanje in ocenjevanje itd.
18. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje: Študent:
- pozna in razume didaktične značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- razume specialnodidaktična znanja s področja naravoslovja za doseganje kurikularnih ciljev v prvih dveh triletjih osnovne šole;
- pozna širok spekter strategij poučevanja za doseganje kurikularnih ciljev naravoslovja v prvih dveh triletjih osnovne šole.
b. Uporaba: Študent:
- je občutljiv za razvojne potrebe otrok, individualizacijo in didaktično strokovnost na področju naravoslovja;
- je sposoben asistiranja pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine na področju naravoslovja.
c. Refleksija: Študent:
- je sposoben analizirati, sintetizirati in kritično vrednotiti.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
19. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo (sprotno preverjanje znanja ob koncu vsakega predavanja, reševanje problemov, diskusije, vprašanja, pobude…), seminarsko delo, uporaba IT, vaje, konzultacije, samostojni študij, študij v skupini, samostojna izdelava in predstavitev učil ali eksperimentov.
- Izvajanje pedagoškega procesa na OŠ je pod mentorstvom specialnega didaktika.
20. Načini preverjanja znanja:
- Seminarska naloga (skupina)
- Laboratorijske vaje (izdelava in predstavitev didaktičnega učila ali eksperimenta)
- Predavanja (aktivnost)
- Pisni izpit.
Pogoji in viri
21. Delitev na skupine.
Delitev v skladu z veljavnimi normativi.
22. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z avdio-vizualno opremo.
- Zbirka demonstracijskih eksperimentov za izvedbo predavanj ter zbirke eksperimentov za izvedbo laboratorijskih vaj.
23. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj,
- habilitiran visokošolski sodelavec,
- laborant..
Evalvacija
24. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oziroma univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper