Razredni pouk
Didaktika matematike 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA MATEMATIKE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Mara Cotič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3.
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta in uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo z učenci, zlasti v smislu razvijanja matematičnih pojmov in konceptov ter logično-matematičnega mišljenja, mora študent imeti usvojeno znanje elementarne matematike. Priporočljivo je, da ima študent usvojena znanja s področij razvojne psihologije, osnov pedagogike, pedagoške psihologije in didaktike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- pozna matematične vsebine in cilje pouka matematike v prvih treh razredih osnovne šole,
- si pridobi potrebna znanja za oblikovanje matematičnih pojmov v prvih treh razredih osnovne šole,
- se seznanja z osnovnimi didaktičnimi pristopi v poučevanju matematike,
- se seznanja s študijsko literaturo in se usposablja za samosojno uporabo le-te.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno pomaga učencu pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
- uvaja učenca v poznavanje in uporabo preprostega matematičnega jezika,
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- pomaga učencu pri oblikovanju matematičnih pojmov in konceptov,
- razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira učenca k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- teorije poučevanja in učenja matematike,
- reševanje problemov in raziskovanje pri pouku matematike,
- konstruktivizem, poučevanje in učenje matematike,
- modeli celostnega pouka (integracija matematike in drugih vsebin, individualizacija, diferenciacija, nivojski pouk),
- logika in množice: opazovanje, razvrščanje, urejanje, odnosi, preprosti prikazi, razlage,
- aritmetika: koncept števila, osnovne računske operacije,
- geometrija: orientacija v prostoru, oblike, preproste transformacije,
- merjenje: dolžina, prostornina, ploščina, masa, čas, denar,
- obdelava podatkov: statistika, verjetnost in kombinatorika.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Cotič, M. (1999). Matematični problemi v osnovni šoli.Ljubljana: Zavod republike Slovenije za šolstvo.
- Cotič, M. (1999). Obdelava podatkov v osnovni šoli.Ljubljana; Zavod republike Sloveije za šolstvo.
- Orton, A. (1992). Learning Mathematics (Issues, theory and classroom practice). London: Cassell Education
- Markovac, J. (1990). Metodika početne nastave matematike. Zagreb: ŠK.
- Učbeniška gradiva in priročniki za pouk matematike, Učni načrt za matematiko
- Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
b. Dopolnilna literatura*:
- Skemp, R. R. (1971). The Psychology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
- Hodnik Čadež, T. (2004). Vloga konstruktivizma pri oblikovanju matematičnih pojmov na razredni stopnji. V: Marentič Požarnik, B. (ur.) Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- Strokovne revije s področja: Matematika v šoli, Educational Studies in Mathematics, For the Learning of Mathematics, Pedagoška obzorja, Didakta, Sodobna pedagogika, Šolsko polje, Educa…
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T. (2002) Teoretična zasnova modela sprememb začetnega pouka matematike v devetletni osnovni šoli.Sodob. pedagog., letn. 53, št. 2.
- Anghileri, J. (2001). Principles and Practicies in Arithmetic Teaching (Innovative approaches for the primary school). Buckingham: Open University Press.
c. Dodatna literatura*:
- Učni načrt za matematiko
- Mutić, S. (1996). Konstruktivistično poučevanje matematike. Matematika v šoli 4, str. 193 – 206
- Orton, A. in Wain, G., Eds. (1994). Issues in Teaching Mathematics. London: Cassell
- Manfreda, V. (2002). Vpliv predstavitve problema na razvijanje pojma števila pri predšolskih otrocih, Sodobna pedagogika 3. str. 112 – 132.
- Cotič, M. Merjenje na začetku osnovne šole. Matematika v šoli, 1997/98, letnik 5, št. 1-2.
- Cotič, M., Zurc, J. (2004). Vloga gibalnih aktivnosti pri zgodnjem poučevanju matematike. Matematika v šoli 11. str. 142 – 154
- Cotič, M., Žakelj, A.Gagnejeva taksonomija pri preverjanju in ocenjevanju matematičnega znanja. Sod. Ped., 2004, letn. 55, št.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna osnovne zakonitosti in specifičnosti procesa poučevanja matematike,
- pozna osnovne metode, oblike, načela in postopke sodobnega poučevanja matematike,
- pozna proces oblikovanja in definicije matematičnih pojmov, načine in oblike matematičnega sklepanja,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
b. Uporaba:*
Študent:
- izbere ustrezne metode in oblike poučevanja glede na razvojno stopnjo učencev in glede na matematično vsebino,
- je sposoben logično-matematično razmišljati ter ustrezno in spretno uporabiti procese oblikovanja matematičnih pojmov in oblike matematičnega sklepanja pri pouku,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji.
c. Refleksija:*
- študent je pozoren na svoj način poučevanja ter ga dograjuje in kvalitetno izboljšuje na osnovi izkušenj ter novih spoznanj in dognanj,
- študent ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarske vaje, laboratorijske vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- opravljena seminarska naloga,
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem ter didaktičnimi pripomočki; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
oba habilitirana s področja didaktike matematike.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- - študentska anketa
- - pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper