Razredni pouk
Didaktika slovenščine 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA SLOVENŠČINE 2
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Vida Medved Udovič
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 3
10. Semester: 2
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Slovenski knjižni jezik 1, 2, Uvod v književnost, Mladinska književnost, Didaktika, Pedagoška psihologija in Razvojna psihologija
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu slovenščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov.
- Poznavanje zakonitosti učno-vzgojnega procesa učenja in poučevanja književnih vsebin.
- Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja književnosti ter pridobitev praktičnih znanj za (zgodnje) učenje in poučevanje književnosti.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Didaktika književnosti
- Branje umetnostnega besedila: besedilna stvarnost, motivacija, jezik, tehnika branja.
- Jezik in književnost – razmejitve in povezave.
- Izhodišča in načela pouka književnosti – učiteljeva strokovna recepcija besedila.
- Razmišljujoče sprejemanje umetnostnih besedil v 1. in 2. triletju.
- Splošni in posebni cilji pouka književnosti, faze pouka književnosti, tipologija motivacij.
- Razvijanje sposobnosti pisanja prostih ustvarjalnih spisov ter preverjanje in opisno/številčno ocenjevanje v 1. in 2. triletju.
- Pisanje učnih priprav.
- Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.
- Nastopi pred učenci/učenkami.
- Analiza nastopov in učnih priprav.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- M. Blažić: Kreativno pisanje : vaje za razvijanje sposobnosti kreativnega pisanja. Ljubljana, 2003.
- Z. Diklić idr.: Dozivi i odzivi lirske pjesme, Zagreb 1990.
- M. Kordigel: Mladinska literatura, otroci in učitelji, Ljubljana 1993, 2000.
- V. Medved Udovič: Igra videza, Ljubljana 2000. 39 – 57.
- V. Medved Udovič: S slikanico se igram in učim. Priročnik k učbeniku in delovnemu zvezku za slovenščino, 1, 2, 3. Ljubljana, 2001, 2002, 2003.
- I. Saksida: Izhodišča in modeli šolske interpretacije mladinske književnosti, Ljubljana 1994.
b. Dopolnilna literatura:
- S. Pečjak: Osnove psihologije branja, Ljubljana 1999.
- D. Rosandić: Metodika književnog odgoja i obrazovanja, Zagreb 1988.
- M. Grosman: Razsežnosti branja: za boljšo bralno pismenost. Ljubljana, 2006.
c. Dodatna literatura:
- B. Krakar-Vogel: Poglavja iz didaktike književnosti. Ljubljana, 2004.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike književnosti kot znanstvene discipline.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov književnoti v 1. in 2. obdobju devetletke.
- Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja književnosti.
b. Uporaba:
- Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele za umetnostna besedila.
- Zna načrtovati letno pripravo in jo smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem slovenščine.
c. Refleksija:
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje književnosti glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah ter samostojni in individualni študij. Predavanja, seminarji in vaje se dopolnjujejo tudi z obiski praktikov in gostov ter tudi z obiski pravljičnih ur v knjižnici.
21. Načini preverjanja znanja:
Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper