Razredni pouk
Didaktika slovenščine 1
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA SLOVENŠČINE 1
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Vida Medved Udovič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 3.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | število ur | število KT | izvaja | ||
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj | ||
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec | ||
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec | ||
SKUPAJ | 75 | 2,5 | |||
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | število ur | število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- opravljeni predmeti: Slovenski knjižni jezik 1, 2, Didaktika, Pedagoška psihologija in Razvojna psihologija;
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela pri predmetu slovenščina v 1. in 2. triletju osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v razredu.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov.
- Poznavanje zakonitosti učno-vzgojnega procesa učenja in poučevanja pismenosti (pred/opismenjevanje), in jezikovnih vsebin.
- Konceptualno razumevanje specialnodidaktičnega področja slovenskega jezika in književnosti ter pridobitev praktičnih znanj za (zgodnje) učenje in poučevanje slovenščine.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Didaktika jezika
- Didaktična načela, cilji in metode pri pouku slovenskega jezika.
- Zgodovinski pregled pouka slovenščine.
- Načini razvijanja sporazumevalnih dejavnosti učencev v 1. in 2. triletju, s posebnim poudarkom na metodah začetnega opismenjevanja.
- Načini razvijanja slovarske, slovnične, pravorečne in pravopisne zmožnosti učencev v 1. in 2. triletju.
- Načini razvijanja spoznavne zmožnosti o jeziku pri učencih 1. in 2. triletja.
- Načini preverjanja in ocenjevanja slovenščine v 1. in 2. triletju.
- Primeri obravnave določenega jezikovnega pojava.
- Pisanje učnih priprav.
- Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza nastopov in učnih priprav.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- O. Kunst Gnamuš: Sporazumevanje in spoznavanje jezika, Ljubljana 1992.
- D. Golli: Opismenjevanje v 1. razredu, Novo mesto 1991.
- M. Križaj Ortar idr.: Slovenščina v 1. triletju osnovne šole, Trzin 2000.
- V. Medved Udovič idr.: Priročnik 1, 2, 3: S slikanico se igram in učim. Ljubljana: Založba MK, 2000, 2001, 2002.
b. Dopolnilna literatura:
- S. Pečjak: Didaktična igra in razvoj nekaterih psihičnih funkcij pri opismenjevanju, Trzin 1994.
- S. Pečjak: Osnove psihologije branja, Ljubljana 1999.
c. Dodatna literatura:
Literatura, ki predstavlja vsebino predmeta bolj podrobno.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja didaktike slovenskega jezika in književnosti kot znanstvene discipline.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za oblikovanju sodobnih poučevalnih modelov slovenščine v 1. in 2. obdobju devetletke.
- Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine preverjanja in ocenjevanja znanja glede na cilje in standarde znanja slovenščine.
b. Uporaba:
- Sposoben/-na je učinkovito izpeljati poučevalne modele tako za (pred) opismenjevanje kot neumetnostna besedila.
- Zna načrtovati letno pripravo in jo smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem slovenščine.
c. Refleksija:
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje poučevanje slovenščine glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah ter samostojni in individualni študij. Predavanja, seminarji in vaje se dopolnjujejo tudi z obiski praktikov in gostov ter tudi z obiski pravljičnih ur v knjižnici.
21. Načini preverjanja znanja:
- Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
- Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
- Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper