Razredni pouk
Antropološka kineziologija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ANTROPOLOŠKA KINEZIOLOGIJA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | predavatelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | asistent |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | asistent |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent::
Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- spoznati glavne značilnosti sodobnega življenjskega sloga, pomen kroničnih nenalezljivih bolezni ter vlogo osveščanja posameznika za zdrav življenjski slog;
- spoznati in razumeti vpliv in vlogo gibalnih/športnih aktivnosti v celostnem razvoju otroka in mladostnika;
- razumeti vlogo gibalnih/športnih aktivnosti v življenju posameznika od filogeneze do ontogeneze; gibalna/športna dejavnost kot dejavnik trajnega razvoja in kakovosti življenja posameznika;
- spoznati in poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja, v dialektični povezanosti s kognitivnimi, konativnimi in antropološkimi dimenzijami, kar omogoča študentom spoznati neločljivost posameznih komponent razvoja;
- spoznati modele raziskovanja v kineziologiji in zbiranja informacij o morfološkem in motoričnem statusu otroka.
b. Splošne kompetence:
- razumeti vpliv gibalne aktivnosti na organizem človeka; spoznati adaptacijske možnosti in posledice vpliva gibalne (ne)aktivnosti na skladno delovanje glavnih organskih podsistemov;
- razumeti anatomsko fiziološke osnove, ter informacijski sistem gibanja kot osnovo za gibalno/športno aktiven življenjski slog;
- razvijati zmožnosti za zbiranje in ovrednotenje informacijskega sistema morfološkega in motoričnega statusa otroka in celostno prenesti dobljene ugotovitve v prakso.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- razvijanje zavedanja o pomenu in vlogi ustreznih vsebin gibalnih/športnih dejavnosti v življenju človeka;
- spoznavanje in osvajanje temeljnih strategij za osveščanje otrok in mladine za zdrav in aktiven življenjski slog.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Študent spozna:
- pomen gibalne aktivnosti za skladen razvoj otrok in mladostnikov,
- vlogo fizičnega in izkušenjskega okolja ter sisteme adaptacije organizma na spodbude iz okolja,
- modele otrokovega razvoja: kognitivni, psihomotorični in afektivni; nevromotorika, senzomotorika, psihomotorika, sociomotorika, senzorična integracija,
- motorične sposobnosti, latentne strukture, morfološke značilnosti,
- osnovne gibalne spretnosti, motorično učenje, gibalne vzorce – refleksi, programiran in načrtovan razvoj, arhaična gibanja in lokomocije, stabilnost, manipulacije, specifične in specializirane dejavnosti,
- vplive gibalnih dejavnosti na živčno-mišični sistem, mišice kot biološki motorji, pretok energije, prehrane,
- transportne sisteme, vloga srčno-žilnega sistema v miru in obremenitvah, aerobne in anaerobne procese, dihalne funkcije, telesna kondicija,
- sisteme za upravljanje: tristopenjski nivoji: refleksna, spontana in hotena gibanja,
- biomehaniko pokončne drže: anatomske in fiziološke osnove položajev telesa, vrste in oblike gibanja glede na vlogo lokomotornega aparata,
- telesne konstitucije, vlogo pokončne telesne drže, utrujenost zaradi statičnih položajev; nastajanje slabe telesne drže; vzroki, pojavne oblike, posledice in preventivni ukrepi.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Pišot, R., Planinšec, J. (2005): Struktura motorike v zgodnjem otroštvu. Motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihomatičnega statusa otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Gallahue, D. L. in Ozmun, J. C. (2006). Understanding motor development (sixth edition). New York: The McGraw-Hill Companies.
- Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Šimunič, B. (2006): Vloga biomehanskih lastnosti skeletnih mišic v gibalnem razvoju otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Završnik, J., Pišot, R., (2006): Gibalna/športna aktivnost otrok in mladostnikov. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Branko Škof (ur)(2007). Šport po meri otrok in mladostnikov: Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
b. Dopolnilna literatura:
- Planinšec, J., Fošnarič, S., Pišot, R.(2004). Physical self-concept and physical exercise in children. Stud. psychol., 46, [no.] 2, str. 89-95.
- Planinšec, J., Pišot, R.(2006). Motor coordination and intelligence level in adolescents. Adolescence, 2006, vol. 41, no. 164, str. 667-676.
- Mišigoj – Duraković, M. in sodelavci. (2003). Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije; Zagreb: Kineziološka fakulteta.
- Videmšek, M., Drošler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
c. Dodatna literatura:
- Zborniki mednarodnih kongresov - Otrok v gibanju –od 2000 dalje, PeF, Ljubljana, UP PEF Koper, UP ZRS Koper; Zborniki posvetov Zveze društev športnih pedagogov;
- Diplomska dela (UP PEF, PeF UL, PeF UM in FŠ UL);
- Revije - Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna pedagogika, Vzgoja in izobraževanje, Fit, Tabor, Šport mladih in druge.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pridobi temeljna znanja o pomenu in vlogi gibalne/športne aktivnosti v današnjem življenju in spozna možnosti osveščanja in vzgajanja otrok in mladostnikov v zdravem življenjskem slogu kot dejavniku kakovosti življenja;
- Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.
b. Uporaba:
- Pozna in razume vplive ustrezne gibalne/športne aktivnosti na organizem človeka.
- Sposoben je izbrati ustrezne vsebine in jih prilagoditi otrokovim potrebam.
- Kompetenten je v pripravi programov osveščanja otrok in staršev, pozna vlogo in možnosti približevanja ustrezne količine in vsebine gibalnih/športnih aktivnosti.
c. Refleksija:
- Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- seminar.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- izpit,
- predstavitev seminarja.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
25. Metode in oblika evalvacije.
- Samoevalvacija.
- Anketni vprašalnik za študente.
- Študentska anketa.
- Pogovor s študenti.
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Rado pišot, asist. Giuliana Jelovčan, asist. Tadeja Volmut
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper