Razredni pouk
Antropološka kineziologija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ANTROPOLOŠKA KINEZIOLOGIJA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | predavatelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | asistent |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | asistent |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent::
Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- spoznati glavne značilnosti sodobnega življenjskega sloga, pomen kroničnih nenalezljivih bolezni ter vlogo osveščanja posameznika za zdrav življenjski slog;
- spoznati in razumeti vpliv in vlogo gibalnih/športnih aktivnosti v celostnem razvoju otroka in mladostnika;
- razumeti vlogo gibalnih/športnih aktivnosti v življenju posameznika od filogeneze do ontogeneze; gibalna/športna dejavnost kot dejavnik trajnega razvoja in kakovosti življenja posameznika;
- spoznati in poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja, v dialektični povezanosti s kognitivnimi, konativnimi in antropološkimi dimenzijami, kar omogoča študentom spoznati neločljivost posameznih komponent razvoja;
- spoznati modele raziskovanja v kineziologiji in zbiranja informacij o morfološkem in motoričnem statusu otroka.
b. Splošne kompetence:
- razumeti vpliv gibalne aktivnosti na organizem človeka; spoznati adaptacijske možnosti in posledice vpliva gibalne (ne)aktivnosti na skladno delovanje glavnih organskih podsistemov;
- razumeti anatomsko fiziološke osnove, ter informacijski sistem gibanja kot osnovo za gibalno/športno aktiven življenjski slog;
- razvijati zmožnosti za zbiranje in ovrednotenje informacijskega sistema morfološkega in motoričnega statusa otroka in celostno prenesti dobljene ugotovitve v prakso.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- razvijanje zavedanja o pomenu in vlogi ustreznih vsebin gibalnih/športnih dejavnosti v življenju človeka;
- spoznavanje in osvajanje temeljnih strategij za osveščanje otrok in mladine za zdrav in aktiven življenjski slog.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Študent spozna:
- pomen gibalne aktivnosti za skladen razvoj otrok in mladostnikov,
- vlogo fizičnega in izkušenjskega okolja ter sisteme adaptacije organizma na spodbude iz okolja,
- modele otrokovega razvoja: kognitivni, psihomotorični in afektivni; nevromotorika, senzomotorika, psihomotorika, sociomotorika, senzorična integracija,
- motorične sposobnosti, latentne strukture, morfološke značilnosti,
- osnovne gibalne spretnosti, motorično učenje, gibalne vzorce – refleksi, programiran in načrtovan razvoj, arhaična gibanja in lokomocije, stabilnost, manipulacije, specifične in specializirane dejavnosti,
- vplive gibalnih dejavnosti na živčno-mišični sistem, mišice kot biološki motorji, pretok energije, prehrane,
- transportne sisteme, vloga srčno-žilnega sistema v miru in obremenitvah, aerobne in anaerobne procese, dihalne funkcije, telesna kondicija,
- sisteme za upravljanje: tristopenjski nivoji: refleksna, spontana in hotena gibanja,
- biomehaniko pokončne drže: anatomske in fiziološke osnove položajev telesa, vrste in oblike gibanja glede na vlogo lokomotornega aparata,
- telesne konstitucije, vlogo pokončne telesne drže, utrujenost zaradi statičnih položajev; nastajanje slabe telesne drže; vzroki, pojavne oblike, posledice in preventivni ukrepi.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Pišot, R., Planinšec, J. (2005): Struktura motorike v zgodnjem otroštvu. Motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihomatičnega statusa otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Gallahue, D. L. in Ozmun, J. C. (2006). Understanding motor development (sixth edition). New York: The McGraw-Hill Companies.
- Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Pišot, R., Šimunič, B. (2006): Vloga biomehanskih lastnosti skeletnih mišic v gibalnem razvoju otroka. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Završnik, J., Pišot, R., (2006): Gibalna/športna aktivnost otrok in mladostnikov. Koper: Založba Annales, Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za kineziološke raziskave.
- Branko Škof (ur)(2007). Šport po meri otrok in mladostnikov: Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
b. Dopolnilna literatura:
- Planinšec, J., Fošnarič, S., Pišot, R.(2004). Physical self-concept and physical exercise in children. Stud. psychol., 46, [no.] 2, str. 89-95.
- Planinšec, J., Pišot, R.(2006). Motor coordination and intelligence level in adolescents. Adolescence, 2006, vol. 41, no. 164, str. 667-676.
- Mišigoj – Duraković, M. in sodelavci. (2003). Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije; Zagreb: Kineziološka fakulteta.
- Videmšek, M., Drošler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
c. Dodatna literatura:
- Zborniki mednarodnih kongresov - Otrok v gibanju –od 2000 dalje, PeF, Ljubljana, UP PEF Koper, UP ZRS Koper; Zborniki posvetov Zveze društev športnih pedagogov;
- Diplomska dela (UP PEF, PeF UL, PeF UM in FŠ UL);
- Revije - Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna pedagogika, Vzgoja in izobraževanje, Fit, Tabor, Šport mladih in druge.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
- Študent pridobi temeljna znanja o pomenu in vlogi gibalne/športne aktivnosti v današnjem življenju in spozna možnosti osveščanja in vzgajanja otrok in mladostnikov v zdravem življenjskem slogu kot dejavniku kakovosti življenja;
- Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.
b. Uporaba:
- Pozna in razume vplive ustrezne gibalne/športne aktivnosti na organizem človeka.
- Sposoben je izbrati ustrezne vsebine in jih prilagoditi otrokovim potrebam.
- Kompetenten je v pripravi programov osveščanja otrok in staršev, pozna vlogo in možnosti približevanja ustrezne količine in vsebine gibalnih/športnih aktivnosti.
c. Refleksija:
- Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- seminar.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- izpit,
- predstavitev seminarja.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
25. Metode in oblika evalvacije.
- Samoevalvacija.
- Anketni vprašalnik za študente.
- Študentska anketa.
- Pogovor s študenti.
Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Rado pišot, asist. Giuliana Jelovčan, asist. Tadeja Volmut
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper