Razredni pouk

Vokalno-instrumentalni pouk

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: VOKALNO INSTRUMENTALNI POUK
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk : 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3,
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

45

1,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarsko delo (SD)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

45

1,5

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Usvojena elementarna glasbena znanja za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri glasbenih dejavnostih ter uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo,
  • Razvite glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja, glasbeno ustvarjalnosti in zvočno mišljenje,
  • Vsaj delno oblikovan glasbeni vrednostni sistem


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent:

  • si razvija, poglablja in razširi z različnimi glasbenimi dejavnostmi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
  • pozna načine, kako učencu z različnimi glasbenimi dejavnostmi približati glasbene vsebine in razvijati njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
  • zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
  • pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces
  • prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi.


b. Splošne kompetence:
Študent:

  • ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci ter razvija pozitivno razredno klimo,
  • pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
  • vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
  • se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • pozna in razume učni načrt ter njegovo uporabo pri pouku,
  • pozna zakonitosti učenja in poučevanja glasbe,
  • suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
  • učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika
  • spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki
  • konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
  • poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
  • pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
  • preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

  • Teorija glasbe: branje, razumevanje in izvajanje notnega zapisa, spoznavanje osnov drugih področij, ki so potrebna za.
  • Razumevanje glasbenega gradiva in oblikovanje instrumentalnih spremljav.
  • Osnove vokalne tehnike: pevsko dihanje, oblikovanje glasu, artikulacija in fraziranje.
  • Tehnika igranja na otroške inštrumente: lastna glasbila, improvizirani instrumenti, Orffov instrumentarij.
  • Osnove igranja na instrumente s tipkami: klavir, sintetizator. Orientacija na klaviaturi, obvladovanje osnovne tehnike igranja.
  • Oblikovanje instrumentalnih spremljav: bordun, ostinato, imitacija, eno in večglasne polifone spremljave, harmonske spremljave.
  • Osnove dirigiranja: obvladovanje shem taktovskih načinov, nakazovanje vstopov, koron, zaključkov, sprememb v tempu in dinamiki, fraziranje.
  • Vodenje vokalnih, instrumentalnih in vokalno instrumentalnih skupin: izbira ustrezne literature, izvedbena analiza,.
  • Dirigentska analiza, dirigiranje.
  • Lastna glasbena ustvarjalnosti: samostojno oblikovanje krajših ritmičnih in melodičnih shem, pesmi, skladb ali glasbenih pravljic.
  • Načini spodbujanja glasbene ustvarjalnosti otrok in uvajanja v svet kreativnosti.
  • Sodobne možnostmi glasbenega izraza in zapisa.



18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Zbirke ustreznih skladb za vokalno in instrumentalno izvajanje
  • Slosar M. : Nackove pesmi.
  • Slosar M.: Pesmi za Nacka.
  • Slosar M.: Didaktični komplet Glasbena mavrica.


b. Dopolnilna literatura:

  • Didaktični kompleti Brede Oblak.


c. Dodatna literatura:

  • Zbirke pesmi za otroke.
  • notne mape ZKOS.


19. Predvideni študijski dosežki:*

a. Znanje in razumevanje:
Študent:

  • zna uporabljati otroški instrumentarij pri glasbenem pouku,
  • ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
  • pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.


b. Uporaba:*
Študent:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj,
  • pri pouku upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo
  • poustvarja glasbene vsebine.
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.


c. Refleksija:*

  • z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
  • kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • razlaga, razgovor, imitacija, demonstracija;
  • ustvarjanje, izvajanje, poslušanje z analizo,


21. Načini preverjanja znanja:

  • sprotno
  • nastopanje
  • Izpit: Ustno – praktično


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Ustrezena akustična in materialno opremljena glasbena učilnica.
  • Avdio in video sredstva (kvaliteten CD predvajalnik, videorekorder s TV, multimedijo, mikrofon z možnostjo zvočnega zapisa).
  • zvočna tabla, instrument s tipkami, kitara, Orffov instrumentarij.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • habilitiran visokošolski učitelj.
  • habilitiran visokošolski sodelavec .


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • Samoevalvacija.
  • Anketni vprašalnik za študente.
  • Študentska anketa.
  • Pogovor s študenti.


Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Mirko Slosar

 

icon open book

Novice

19. apr. | Novice

MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti

V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

icon arrow more

Dogodki