Razredni pouk
Vokalno-instrumentalni pouk
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: VOKALNO INSTRUMENTALNI POUK
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk : 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3,
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarsko delo (SD) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Usvojena elementarna glasbena znanja za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri glasbenih dejavnostih ter uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo,
- Razvite glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja, glasbeno ustvarjalnosti in zvočno mišljenje,
- Vsaj delno oblikovan glasbeni vrednostni sistem
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- si razvija, poglablja in razširi z različnimi glasbenimi dejavnostmi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
- pozna načine, kako učencu z različnimi glasbenimi dejavnostmi približati glasbene vsebine in razvijati njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
- zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
- pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces
- prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci ter razvija pozitivno razredno klimo,
- pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
- vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
- se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- pozna in razume učni načrt ter njegovo uporabo pri pouku,
- pozna zakonitosti učenja in poučevanja glasbe,
- suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
- učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika
- spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki
- konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
- poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
- pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
- preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Teorija glasbe: branje, razumevanje in izvajanje notnega zapisa, spoznavanje osnov drugih področij, ki so potrebna za.
- Razumevanje glasbenega gradiva in oblikovanje instrumentalnih spremljav.
- Osnove vokalne tehnike: pevsko dihanje, oblikovanje glasu, artikulacija in fraziranje.
- Tehnika igranja na otroške inštrumente: lastna glasbila, improvizirani instrumenti, Orffov instrumentarij.
- Osnove igranja na instrumente s tipkami: klavir, sintetizator. Orientacija na klaviaturi, obvladovanje osnovne tehnike igranja.
- Oblikovanje instrumentalnih spremljav: bordun, ostinato, imitacija, eno in večglasne polifone spremljave, harmonske spremljave.
- Osnove dirigiranja: obvladovanje shem taktovskih načinov, nakazovanje vstopov, koron, zaključkov, sprememb v tempu in dinamiki, fraziranje.
- Vodenje vokalnih, instrumentalnih in vokalno instrumentalnih skupin: izbira ustrezne literature, izvedbena analiza,.
- Dirigentska analiza, dirigiranje.
- Lastna glasbena ustvarjalnosti: samostojno oblikovanje krajših ritmičnih in melodičnih shem, pesmi, skladb ali glasbenih pravljic.
- Načini spodbujanja glasbene ustvarjalnosti otrok in uvajanja v svet kreativnosti.
- Sodobne možnostmi glasbenega izraza in zapisa.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Zbirke ustreznih skladb za vokalno in instrumentalno izvajanje
- Slosar M. : Nackove pesmi.
- Slosar M.: Pesmi za Nacka.
- Slosar M.: Didaktični komplet Glasbena mavrica.
b. Dopolnilna literatura:
- Didaktični kompleti Brede Oblak.
c. Dodatna literatura:
- Zbirke pesmi za otroke.
- notne mape ZKOS.
19. Predvideni študijski dosežki:*
a. Znanje in razumevanje:
Študent:
- zna uporabljati otroški instrumentarij pri glasbenem pouku,
- ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
- pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
- se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
b. Uporaba:*
Študent:
- v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
- načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj,
- pri pouku upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo
- poustvarja glasbene vsebine.
- povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.
c. Refleksija:*
- z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
- vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
- kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- razlaga, razgovor, imitacija, demonstracija;
- ustvarjanje, izvajanje, poslušanje z analizo,
21. Načini preverjanja znanja:
- sprotno
- nastopanje
- Izpit: Ustno – praktično
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Ustrezena akustična in materialno opremljena glasbena učilnica.
- Avdio in video sredstva (kvaliteten CD predvajalnik, videorekorder s TV, multimedijo, mikrofon z možnostjo zvočnega zapisa).
- zvočna tabla, instrument s tipkami, kitara, Orffov instrumentarij.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj.
- habilitiran visokošolski sodelavec .
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Samoevalvacija.
- Anketni vprašalnik za študente.
- Študentska anketa.
- Pogovor s študenti.
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Mirko Slosar
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper