Razredni pouk

Vokalno-instrumentalni pouk

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: VOKALNO INSTRUMENTALNI POUK
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Ivan Lešnik
4. Število ECTS kreditnih točk : 3
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 2.
10. Semester: 3,
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

15

0,5

učitelj

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

45

1,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarsko delo (SD)

30

1

priprava na izpit in izpit (PI)

15

0,5

SKUPAJ

45

1,5

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Usvojena elementarna glasbena znanja za razumevanje vsebin predmeta in aktivno sodelovanje pri glasbenih dejavnostih ter uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo,
  • Razvite glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja, glasbeno ustvarjalnosti in zvočno mišljenje,
  • Vsaj delno oblikovan glasbeni vrednostni sistem


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent:

  • si razvija, poglablja in razširi z različnimi glasbenimi dejavnostmi glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja ter zvočno mišljenje,
  • pozna načine, kako učencu z različnimi glasbenimi dejavnostmi približati glasbene vsebine in razvijati njegove glasbene sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnost in znanja v smislu estetskega, glasbenega in celostnega otrokovega razvoja,
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji,
  • zna samostojno poiskati in uporabljati študijsko literaturo,
  • pozna načine vključevanja sodobne tehnologije v učni in glasbeno-ustvarjalni proces
  • prenaša in preizkuša teoretična in praktična spoznanja v praksi.


b. Splošne kompetence:
Študent:

  • ima sposobnost komunikacije z učenci, starši in sodelavci ter razvija pozitivno razredno klimo,
  • pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti upošteva razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega načrtovanja in evalviranja ciljev,
  • vzpostavlja primerno delovno okolje z uvajanjem različnih metod in dejavnosti ter strategij dela, ki spodbujajo miselno in ustvarjalno aktivnost,
  • se stalno strokovno izpopolnjuje in si razvija glasbene zmožnosti za inoviranje svojega dela in za aktivno vključevanje v kulturne dejavnosti v okolju.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • pozna in razume učni načrt ter njegovo uporabo pri pouku,
  • pozna zakonitosti učenja in poučevanja glasbe,
  • suvereno vodi učenca pri njegovem celostnem glasbenem razvoju, estetskem oblikovanju in razvijanju zvočnega mišljenja,
  • učenca uvaja v poznavanje in uporabo glasbenega jezika
  • spodbuja učenca k pogovoru in presoji idej z vrstniki
  • konceptualno razume specialnodidaktično področje glasbe,
  • poustvarja glasbo glede na lastne sposobnosti in izkušnje,
  • pozna in razume glasbo različnih zvrsti in stilnih obdobij,
  • preverja in uporablja pridobljeno znanje v praksi.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

  • Teorija glasbe: branje, razumevanje in izvajanje notnega zapisa, spoznavanje osnov drugih področij, ki so potrebna za.
  • Razumevanje glasbenega gradiva in oblikovanje instrumentalnih spremljav.
  • Osnove vokalne tehnike: pevsko dihanje, oblikovanje glasu, artikulacija in fraziranje.
  • Tehnika igranja na otroške inštrumente: lastna glasbila, improvizirani instrumenti, Orffov instrumentarij.
  • Osnove igranja na instrumente s tipkami: klavir, sintetizator. Orientacija na klaviaturi, obvladovanje osnovne tehnike igranja.
  • Oblikovanje instrumentalnih spremljav: bordun, ostinato, imitacija, eno in večglasne polifone spremljave, harmonske spremljave.
  • Osnove dirigiranja: obvladovanje shem taktovskih načinov, nakazovanje vstopov, koron, zaključkov, sprememb v tempu in dinamiki, fraziranje.
  • Vodenje vokalnih, instrumentalnih in vokalno instrumentalnih skupin: izbira ustrezne literature, izvedbena analiza,.
  • Dirigentska analiza, dirigiranje.
  • Lastna glasbena ustvarjalnosti: samostojno oblikovanje krajših ritmičnih in melodičnih shem, pesmi, skladb ali glasbenih pravljic.
  • Načini spodbujanja glasbene ustvarjalnosti otrok in uvajanja v svet kreativnosti.
  • Sodobne možnostmi glasbenega izraza in zapisa.



18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Zbirke ustreznih skladb za vokalno in instrumentalno izvajanje
  • Slosar M. : Nackove pesmi.
  • Slosar M.: Pesmi za Nacka.
  • Slosar M.: Didaktični komplet Glasbena mavrica.


b. Dopolnilna literatura:

  • Didaktični kompleti Brede Oblak.


c. Dodatna literatura:

  • Zbirke pesmi za otroke.
  • notne mape ZKOS.


19. Predvideni študijski dosežki:*

a. Znanje in razumevanje:
Študent:

  • zna uporabljati otroški instrumentarij pri glasbenem pouku,
  • ima teoretična in praktična znanja za razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in znanj ter estetskega čuta in zvočnega mišljenja,
  • pozna ustrezne metode dela, ki jih bo izbral na osnovi opazovanja učenca in sledenja učenčevega razvoja,
  • se zna natančno izražati in uporabljati osnovne elemente glasbenega jezika,
  • ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.


b. Uporaba:*
Študent:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira tako okolje, ki spodbuja otrokov glasbeni in estetski razvoj,
  • pri pouku upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo
  • poustvarja glasbene vsebine.
  • povezuje glasbene vsebine z drugimi področji.


c. Refleksija:*

  • z učenci vrednoti svoje delo in ga sproti izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo in glasbeno produkcijo,
  • kritično vrednoti in načrtuje lastni profesionalni razvoj.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • razlaga, razgovor, imitacija, demonstracija;
  • ustvarjanje, izvajanje, poslušanje z analizo,


21. Načini preverjanja znanja:

  • sprotno
  • nastopanje
  • Izpit: Ustno – praktično


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Ustrezena akustična in materialno opremljena glasbena učilnica.
  • Avdio in video sredstva (kvaliteten CD predvajalnik, videorekorder s TV, multimedijo, mikrofon z možnostjo zvočnega zapisa).
  • zvočna tabla, instrument s tipkami, kitara, Orffov instrumentarij.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • habilitiran visokošolski učitelj.
  • habilitiran visokošolski sodelavec .


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • Samoevalvacija.
  • Anketni vprašalnik za študente.
  • Študentska anketa.
  • Pogovor s študenti.


Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Mirko Slosar

 

icon open book

Novice

20. nov. | Novice

Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca

V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.

19. nov. | Novice

Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru

V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.

icon arrow more

Dogodki