Razredni pouk

Geometrija in obdelava podatkov

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: GEOMETRIJA IN OBDELAVA PODATKOV
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Darjo Felda
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminarske vaje (SV)

45

1,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

domače naloge (DN)

30

1

izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta je potrebno znanje matematike, ki ga je študent absolviral do zaključka srednje šole.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent:

  • poglobi in razširi že pridobljena znanja,
  • zna uporabljati matematično logiko v vsebinah geometrije,
  • pozna osnovne geometrijske elemente ter z njimi povezane pojme,
  • pozna koncept merjenja,
  • pozna osnove obdelave podatkov.




b. Splošne kompetence:
Študent:

  • vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
  • je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
  • izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.


c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:

  • suvereno obvlada temelje geometrije, merjenja in obdelave podatkov, da lahko gradi ustrezne didaktične pristope,
  • pozna in uporablja matematični jezik in terminologijo,
  • ima razvite strategije reševanja matematičnih problemov in veščine uporabe matematike,
  • je pozoren na natančnost in zaupa v lastne sposobnosti.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • elementi geometrije v prostoru in na ravnini, njihove lastnosti in odnosi med njimi,
  • liki in telesa, obseg, ploščina, površina, prostornina,
  • krog in krožnica,
  • Pitagorov izrek in uporaba Pitagorovega izreka,
  • merjenje količin,
  • kombinatorične situacije, razvrščanje, urejanje, prikazi,
  • verjetnost (mogoče, nemogoče).


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Prosen, M. (1991) Vektorji, merjenje v geometriji. Ljubljana. DZS.
  • Pagon, D. (1995) Osnove evklidske geometrije. Ljubljana. DZS.
  • Magajna, Z., Žakelj, A. (2000) Obdelava podatkov pri pouku matemtike. Ljubljana. ZRSŠ.
  • Cotič, M. (1999) Obdelava podatkov v osnovni šoli. Ljubljana. ZRSŠ.
  • Matematični učbeniki in zbirke nalog za srednjo in osnovno šolo.


b. Dopolnilna literatura*:

  • Devide, V. (1984). Matematika skozi kulture in epohe. Ljubljana. DMFA Slovenije.
  • Devide, V. (1988). Zabavna matematika. Zagreb. Školska knjiga.
  • Rademacher. H. (1994). The Enjoyment of math. Neww. Yerse. Princeton University.
  • Pavković. B. (1992) Elementarna matematika I. in II. Zagreb. Tehnička knjiga.
  • revija Presek.
  • revija Logika in razvedrilna matematika.


c. Dodatna literatura*:

  • Hansberger, R. (1970) Ingenuity mathematics. New York. Random House / Singer
  • Devlin, K. (2000) Mathemetics. New York. Scientific American Library
  • Acheson, D. (2002) 1098 and all that. Oxford: Oxford University Press.
  • Dolinar, G. (2005) Evropski matematični kenguru 2002-2004. Ljubljana. DMFA Slovenije
  • Blaznik, A.et. alt. (1989) Matematični priročnik za srednje šole. Ljubljana. DZS.


19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*
Študent:

  • pozna vsebine iz geometrije v prostoru in na ravnini,
  • razume osnove obdelave podatkov,
  • se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.


b. Uporaba:*
Študent:

  • ima pridobljene ustrezne teoretične osnove za razvijanje začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
  • je sposoben logično-matematično razmišljati in spretno reševati probleme, ki so zapisani v matematičnem jeziku,
  • povezuje matematične vsebine z drugimi področji.


c. Refleksija:*

  • študent pri predmetu dodatno razvije logično-matematično mišljenje in sposobnost opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije.
  • Študent ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje.


21. Načini preverjanja znanja:

  • pisni izpit,
  • ustni izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • učilnica z grafoskopom,
  • računalnikom in projektorjem,
  • geometrijsko orodje,
  • študijska literatura.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec, (oba habilitirana z ustreznega področja).


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • študentska anketa,
  • pogovor s študenti.


Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda

icon open book

Novice

20. nov. | Novice

Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca

V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.

19. nov. | Novice

Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru

V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.

icon arrow more

Dogodki