Razredni pouk
Elementarna aritmetika in analiza
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ELEMENTARNA ARITMETIKA IN ANALIZA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Darjo Felda
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Domače naloge (DN) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta je potrebno znanje matematike, ki ga je študent absolviral do zaključka srednje šole.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- poglobi in razširi že pridobljena znanja,
- zna uporabljati matematično logiko v drugih vsebinah,
- pozna pojma relacija in funkcija ter z njima povezane pojme,
- pozna številske množice ter osnovne računske operacije in njihove lastnosti.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno obvlada temelje logike, logičnega razmišljanja, aritmetike in analize, da lahko gradi ustrezne didaktične pristope,
- pozna in uporablja matematični jezik in terminologijo,
- ima razvite strategije reševanja matematičnih problemov in veščine uporabe matematike,
- je pozoren na natančnost in zaupa v lastne sposobnosti.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- matematična logika kot temelj matematičnega razmišljanja,
- množice, relacije, funkcije,
- naravna števila, računske operacije, deljivost,
- cela števila, absolutna vrednost, racionalna in realna števila, številska premica, računske operacije, decimalni zapis,
- realne funkcije (linearna, kvadratna), enačbe, neenačbe.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Prijatelj, N. (1982). Osnove matematične logike. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Prijatelj. N. (1976) Matematične strukture I. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Vidav. I. (!973) Višja matematika I. Ljubljana. DZS.
- Grasselli, J. (1984) Diofantske enačbe. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Matematični učbeniki in zbirke nalog za srednjo in osnovno šolo.
b. Dopolnilna literatura*:
- Devide, V. (1984). Matematika skozi kulture in epohe. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Devide, V. (1988). Zabavna matematika. Zagreb. Školska knjiga.
- Rademacher. H. (1994). The Enjoyment of math. Neww. Yerse. Princeton University.
- Pavković. B. (1992) Elementarna matematika I. in II. Zagreb. Tehnička knjiga.
- revija Presek.
- revija Logika in razvedrilna matematika.
c. Dodatna literatura*:
- Hansberger, R. (1970) Ingenuity mathematics. New York. Random House / Singer.
- Devlin, K. (2000) Mathemetics. New York. Scientific American Library.
- Acheson, D. (2002) 1098 and all that. Oxford: Oxford University Press.
- Dolinar, G. et al. (2005) Evropski matematični kenguru 2002-2004. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Blaznik, A.et. alt. (1989) Matematični priročnik za srednje šole. Ljubljana. DZS.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna vsebine iz matematične logike, aritmetike in analize, ki so primerne za otroka,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
b. Uporaba:*
Študent:
- ima pridobljene ustrezne teoretične osnove za razvijanje začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
- je sposoben logično-matematično razmišljati in spretno reševati probleme, ki so zapisani v matematičnem jeziku,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji.
a. Refleksija:*
- študent pri predmetu dodatno razvije logično-matematično mišljenje in sposobnost opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec (oba habilitirana z ustreznega področja).
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper