Razredni pouk
Uvod v književnost
Osnovni podatki o predmetu
1 Ime predmeta: UVOD V KNJIŽEVNOST
2 Koda predmeta:
3 Nosilec predmeta: doc. dr. Barbara Zorman
4 Število ECTS kreditnih točk: 4
5 Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6 Študijski program: Razredni pouk
7 Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8 Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9 Letnik: 1.
10 Semester: 2
11 Študijska smer:
12 Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 30 | 1 | učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 60 | 2 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 60 | 2 |
Cilji in kompetence
15 Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16 Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka se teoretično in praktično usposablja za sprejemanje in vrednotenje književnosti.
b Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč stroke, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
- Razvijanje&n; jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
- Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij izmed neskončnih možnosti, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c Predmetnospecifične kompetence:
- Študent/-ka spoznava zgradbo književnih besedil in zakonitosti komunikacijskega procesa.
- Oblikuje si kriterije za vrednotenje/kritično presojo sodobnih literarnih besedil in uprizoritev dramskih besedil.
- Seznani se z novejšimi pristopi in sodobnimi raziskovalnimi tendencami literature na Slovenskem in v svetu.
- Dopolnjuje in poglablja znanje o zgodovinskem razvoju književnosti.
Vsebina predmeta in literatura
17 Opis vsebine
- Teoretična izhodišča branja literature in uprizarjanja dramskih besedil – recepcijska estetika in komunikacijska funkcija literature.
- Bralec in književnost.
- Meja med literarno umetnino in gledališkim delom. Dramska in gledališka recepcija (razmerje med dramskim besedilom in uprizoritvijo).
- Znak v gledališču.
- Sodobni literarni pristopi v 20. stoletju.
- Branje proznih, lirskih in dramskih besedil.
- Zgodovinski pregled razvoja književnosti in njenih teoretičnih osvetlitev.
18 Literatura
a Osnovna literatura:
- Aristoteles: Poetika. Prevedel, uvod in opombe napisal Kajetan Gantar. Ljubljana: Cankarjeva založba, 19822.
- H. R. Jauss: Estetsko izkustvo in literarna hermenevtika. Ljubljana: Literarno-umetniško društvo Literatura, 1998.
- B. Paternu: Razpotja slovenske proze, Novo mesto, 1993.
- J. Pogačnik idr.: Pregled slovenske književnosti od 1945 do 2000. F. Zadravec: Slovenska književnost III. Ljubljana: DZS, 2001.
- M. Juvan: Domači Parnas v narekovajih: parodija in slovenska književnost, Ljubljana, 1997.
b Dopolnilna literatura:
- R. Barthes: Retorika Starih; Elementi semiologije. Ljubljana: ŠKUC: Znanstveni inštitut (Studia humanitatis), 1990.
- J. Koruza: Slovenska dramatika od začetkov do sodobnosti, Ljubljana, 1997.
- F. Zadravec: Slovenski roman dvajsetega stoletja I. Murska Sobota, 1997.
c Dodatna literatura:
- Literatura. CZ, 1977 (Leksikoni Cankarjeve založbe).
19 Predvideni študijski dosežki:
a Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja raziskovanja književnosti kot znanstvene discipline.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, potrebne za interpretacijo književnih del.
- Pozna kriterije, ki določajo sodobne načine analize različnih književnih žanrov.
b Uporaba:
- Sposoben/-na je učinkovito izpeljati analizo književnega besedila. Zna smiselno prilagajati interpretacijo književnega besedila različnim uporabnikom književnosti.
c. Refleksija:
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje bralne procese književnosti.glede na uresničevanje zastavljenih ciljev branja.. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z besedilom.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20 Metode poučevanja in učenja
a Oblike dela:
- frontalna oblika poučevanja
- delo v manjših skupinah
- samostojno delo študentov
b Metode dela:
- razlaga
- razgovor/diskusija/debata
- delo z besedilom
- proučevanje primera
- reševanje nalog
- vključevanje za posamezno vsebinsko področje kompetentnih predavateljev
21. Načini preverjanja znanja:
Sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah.
Opravljena in predstavljena seminarska naloga 30 % ocene in pisni/ustni izpit 70 % ocene.
Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP.Vrednotenje seminarskega dela temelji na naslednjih kriterijih: prisotnost eksplicitne teze/namena raziskave, teoretska podlaga analize, verodostojnost podatkov, natančnost njihove obdelave, ustrezna argumentacija, izvirnost interpretacije, ustrezna strukturiranost, načela dobrega nastopa. Na ustnem izpitu študent dokazuje znanje, ki ga je pridobil s študijem predavane snovi in obvezne ter priporočene literature. Kriteriji so poglobljeno poznavanje, povezovanje snovi, izvirnost mišljenja, kritičnost.
Pogoji in viri
22 Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23 Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo.
24 Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25 Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku predavanj, seminarjev in vaj ter zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt je pripravila: doc. dr. Vida Medved Udovič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper