Razredni pouk

Razvojna psihologija s prakso

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: RAZVOJNA PSIHOLOGIJA S PRAKSO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 7
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

 

Obveznosti

13.  Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure): 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminar (SE)

30

1

sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

sodelavec

nastopi, pedagoška praksa (N)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

105

3,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14.  Samostojno študentovo delo: 

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

študij literature in virov (ŠL)

30

1

seminarska naloga (SN)

45

1

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v program.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:

  • osvoji temeljna znanja o biosocialnem, kognitivnem in psihosocialnem razvoju, sodobnega človeka od spočetja do smrti,
  • podrobno se seznani z razvojne značilnostmi šolskih otrok na razredni stopnji,
  • pozna individualne razlike ter razvije razumevanje spodbudnih in škodljivih vplivov okolja na razvojni proces,
  • razume pomen uspešne komunikacije s starši.


b. Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • občutljivost in odprtost za ljudi in socialne situacije.


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja in medsebojnih odnosov ter učinkovito reševanje disciplinskih problemov,
  • učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi,
  • skrb za psihofizično zdravje in zmanjševanje stresa v pedagoškem procesu in v vsakdanjem življenju.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • psihološke teorije razvoja, razmerje: teorija – praksa v razredu,
  • življenjski krog, posebnosti posameznih razvojnih obdobij, tempo, kontinuiteta in diskontinuiteta razvoja,
  • kritične faze, individualne razlike,
  • razvoj osebnosti: telesni, socialno-emocionalni, kognitivni in moralni razvoj,
  • posamezna razvojna obdobja od spočetja do smrti, s posebnim poudarkom na šolskem otroku,
  • pripravljenost za vstop v šolo in zgodnejše všolanje - vloga učitelja,
  • različni načini otrokovega izražanja – razvojni in komunikacijski vidik igre,
  • psihološke osnove individualizacije pri pouku,
  • specifične učne težave in posebne potrebe,
  • pomen otroških prijateljstev, čustveni problemi osamljenih otrok,
  • strah in anksioznost, agresivnost v šoli,
  • mentalno-higienski pogoji razvoja (družina, šola) in učiteljevo preventivno delo, sodelovanje s starši,
  • metakognicija,
  • empatija,
  • komunikacija v šoli in njena vloga v razvoju posameznika,
  • učiteljeva osebna in profesionalna avtonomija in njegove razvojne možnosti.


18. Literatura:

  • Batistič, Z. M. (2000). Teorije v razvojni psihologiji. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
  • Marjanovič, U. L., Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
  • Papalia, D. E., Olds, S. W., Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet – Otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Pergar, K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani. (ponatis)


19. Predvideni študijski dosežki:

  • pozna temeljne značilnosti različnih razvojnih obdobij,
  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces,
  • razume interakcijsko delovanje različnih dejavnikov dednosti in okolja na biosocialni, kognitivni in psihosocialni razvoj,
  • pozna teoretske osnove značilnosti odzivanja otroka in mladostnika,
  • razume psihološke potrebe mlajših učencev v skupini vrstnikov (pripadnost, ustreznost, avtonomnost),
  • pozna problematiko razvojnih značilnosti otrok s posebnimi potrebami in specifičnimi učnimi težavami,
  • razume delovanje osebnostnih značilnosti učitelja in vpliv le teh na učence in njihovo odzivanje,
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije z učenci in starši,
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • seminar,
  • predavanja,
  • individualni študij.


21. Načini preverjanja znanja:

  • priprava in predstavitev seminarske naloge,
  • izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • visokošolski učitelj in
  • visokošolski sodelavec


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev, vaj
  • končni evalvacijski vprašalnik


Učni načrt pripravila: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer

 

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki