Razredni pouk
Razvojna psihologija s prakso
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: RAZVOJNA PSIHOLOGIJA S PRAKSO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 7
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminar (SE) | 30 | 1 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
nastopi, pedagoška praksa (N) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- osvoji temeljna znanja o biosocialnem, kognitivnem in psihosocialnem razvoju, sodobnega človeka od spočetja do smrti,
- podrobno se seznani z razvojne značilnostmi šolskih otrok na razredni stopnji,
- pozna individualne razlike ter razvije razumevanje spodbudnih in škodljivih vplivov okolja na razvojni proces,
- razume pomen uspešne komunikacije s starši.
b. Splošne kompetence:
- prizadevanje za kakovost,
- občutljivost in odprtost za ljudi in socialne situacije.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja in medsebojnih odnosov ter učinkovito reševanje disciplinskih problemov,
- učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi,
- skrb za psihofizično zdravje in zmanjševanje stresa v pedagoškem procesu in v vsakdanjem življenju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- psihološke teorije razvoja, razmerje: teorija – praksa v razredu,
- življenjski krog, posebnosti posameznih razvojnih obdobij, tempo, kontinuiteta in diskontinuiteta razvoja,
- kritične faze, individualne razlike,
- razvoj osebnosti: telesni, socialno-emocionalni, kognitivni in moralni razvoj,
- posamezna razvojna obdobja od spočetja do smrti, s posebnim poudarkom na šolskem otroku,
- pripravljenost za vstop v šolo in zgodnejše všolanje - vloga učitelja,
- različni načini otrokovega izražanja – razvojni in komunikacijski vidik igre,
- psihološke osnove individualizacije pri pouku,
- specifične učne težave in posebne potrebe,
- pomen otroških prijateljstev, čustveni problemi osamljenih otrok,
- strah in anksioznost, agresivnost v šoli,
- mentalno-higienski pogoji razvoja (družina, šola) in učiteljevo preventivno delo, sodelovanje s starši,
- metakognicija,
- empatija,
- komunikacija v šoli in njena vloga v razvoju posameznika,
- učiteljeva osebna in profesionalna avtonomija in njegove razvojne možnosti.
18. Literatura:
- Batistič, Z. M. (2000). Teorije v razvojni psihologiji. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Marjanovič, U. L., Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
- Papalia, D. E., Olds, S. W., Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet – Otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Pergar, K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani. (ponatis)
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna temeljne značilnosti različnih razvojnih obdobij,
- razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces,
- razume interakcijsko delovanje različnih dejavnikov dednosti in okolja na biosocialni, kognitivni in psihosocialni razvoj,
- pozna teoretske osnove značilnosti odzivanja otroka in mladostnika,
- razume psihološke potrebe mlajših učencev v skupini vrstnikov (pripadnost, ustreznost, avtonomnost),
- pozna problematiko razvojnih značilnosti otrok s posebnimi potrebami in specifičnimi učnimi težavami,
- razume delovanje osebnostnih značilnosti učitelja in vpliv le teh na učence in njihovo odzivanje,
- pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije z učenci in starši,
- razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- seminar,
- predavanja,
- individualni študij.
21. Načini preverjanja znanja:
- priprava in predstavitev seminarske naloge,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- visokošolski učitelj in
- visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev, vaj
- končni evalvacijski vprašalnik
Učni načrt pripravila: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper