Predšolska vzgoja
Poučevanje slovenščine v predšolskem obdobju
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Poučevanje slovenščine v predšolskem obdobju | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Predšolska vzgoja, 1. stopnja | / | 3. | 5. ali 6. | |||||||||||
Vrsta predmeta | izbirni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
15 | / | / | 45 | Integrirana praksa = 15 | *105 | 6 | ||||||||
*krajši pisni izdelki 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Barbara Baloh | |||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti: |
Opravljena izpita iz predmeta Zgodnje učenje slovenščine in Slovenski jezik. |
Vsebina: |
Študent/-ka pridobiva/poglablja poznavanje jezikovnih, besedilnih in pragmatičnih načel ter zakonitosti in teoretičnih predpostavk:
|
Temeljni literatura in viri: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura:
Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji: Zgodnje učenje jezika v vrtcu je vsebinsko, metodično, in ob oblikah študijskega programa ter s samoizobraževanjem usmerjeno v usposabljanje študentov za receptivno in produktivno rabo jezika, samoocenjevanje in refleksijo o učenju jezika ter razvijanje metakognitivnih sposobnosti razvijanja vseh štirih sporočanjskih spretnosti (poslušanje, govorjenje, branje, pisanje). Študent(-ka) nadgrajuje teoretično in praktično usposabljanje za samostojno delo v vrtcu in v 1. razredu devetletne osnovne šole; Nadgrajuje spoznavanje vloge vzgojitelja v razvoju sporazumevalne zmožnosti otrok v vrtcu; Razvija zanimanje za samostojno raziskovalno in svetovalno delo; Na vajah in praksi se usposablja za samostojno pedagoško delo. Splošne kompetence: Študent(ka):
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študent(ka) se seznani z govornim in kognitivnim jezikovnim razvojem otrok v vrtcu, spozna metode za razvijanje opisovanja in pripovedovanja otrok v vrtcu, načini razvijanja poimenovalne, slovnične in pravorečne zmožnosti otrok v vrtcu, načini razvijanja in spodbujanja porajajoče se pismenosti. Pridobi temeljna znanja s področja retorike in razvijanja vzgojiteljevih retoričnih spretnosti. Se seznani z medkulturno jezikovno vzgojo, s slovenščino na dvojezičnem območju in s slovenščino v večkulturnem okolju, s položajem jezika (zasebni oz. javni, neuradni oz. uradni) s knjižnimi oz. neknjižnimi zvrstmi jezika. Se seznani z otrokovo igro, z različnimi vrstami didaktičnih igrač in zna opisati ter pojasniti njihov pomen za razvoj jezika na višji stopnji. Uporaba: Študent(ka) vsebine prenese v praktično delo v skupini otrok. Napiše pripravo za dejavnosti s področja jezika. Nastopi pred skupino študentov/-k (igra vlog), analiza lasten nastop in učno pripravo ter nastope in učne priprave drugih. Refleksija: S pridobljenim znanjem o metodah, tehnikah in strategijah jezikovnega znanja študent(ka) analizira in preoblikuje že znane možnosti razvijanja in vrednotenja jezikovnega znanja. |
Metode poučevanja in učenja: |
|
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Prisotnost pri LV (80%), opravljena in predstavljena mini nastop ter nastop v neposredni pedagoški praksi in napisana refleksija o lastnem delu je pogoj za opravljanje pisnega/ustnega izpita. Pisni/ustni izpit (60% ocene), mini nastop: pisna priprava, predstavitev pred študenti in pisna refleksija (10% ocene), nastop v neposredni pedagoški praksi in pisna refleksija svojega nastopa ter nastopa sošolcev (20% ocene), seminarska naloga: pisni del, ustna predstavitev in pisna refleksija (10% ocene). | Ob opravljenih pogojih za pristop k izpitu: pisni/ustni izpit =60% ocene, mini nastop: pisna priprava, predstavitev pred študenti in pisna refleksija = 10% ocene, nastop v neposredni pedagoški praksi in pisna refleksija svojega nastopa ter nastopa sošolcev = 20% ocene, seminarska naloga: pisni del, ustna predstavitev in pisna refleksija = 10% ocene. |
Reference nosilca: |
|
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.