Predšolska vzgoja
Spoznavanje okolja
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Spoznavanje okolja | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Predšolska vzgoja, 1. stopnja | / | 1. | 1. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
15 | 5 | 0 | 20 | 5 | *45 | 3 | ||||||||
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja *Seminarska naloga 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 15 ur = 0,5 KT, izpit in priprava na izpit 15 ur =0,5 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Agnes Šömen Joksić | |||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
Opis vsebine. - kategorije človekovega okolja – zunanje (naravno/življenjsko) okolje, notranje (bivalno in delovno okolje);- onesnažila v okolju – vstop onesnažil v okolje. Viri, razlogi in posledice; - kroženje onesnažil v okolju in njihove spremembe ter vstopanje v prehransko verigo; - onesnžila v okolju, posledice onesnažil v okolju in vplivi na zdravje; - onesnaženost zraka, vode, tal, hrane; - ravnanje z odpadki; - aktualne okoljske spremembe (lokalne in globalne); - spreminjanje podnebja – naravoslovne zakonitosti spreminjanja zemljinega podnebja; - vaje, terenske vaje in projetno delo:
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura: Revije, časopisi in spletne aplikacije z okoljsko vsebino: Okolje in odpadki, Gospodarjenje z okoljem, Embalaža-okolje-logistika, Okolje in energija, Journal of Environmental Education, International Journal of Environmental & Science Education, Journal of Environmental Health. Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji Študent/ka spozna zakonitosti delovanja naravnega okolja in interakcije človeka z naravnim okoljem. Teoretično in praktično se usposobi za samostojno delo v vrtcu, ki se nanaša tako na področje uvajanja okoljske vzgoje, kot na področje uvajanja ukrepov v vrtcu za zmanjševanje oziroma preprečevanje onesnaževanja okolja, hkrati pa pozna pristope za neposredno zaščito in preprečevanje posledic onesnažil v okolju za zdravje otrok. V osnovi so cilji predmeta naslednji: Študent/-ka:
Splošne kompetence
Predmetnospecifične kompetence
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študent/-ka:
Uporaba Študent/-ka:
Refleksija Študent/-ka analizira in vrednoti odziv ciljnih skupin populacije s katerimi se ukvarja. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela s skupinami v določeni populaciji oziroma v delovni skupini, v kateri deluje. |
Metode poučevanja in učenja: |
|
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
| 40 % seminarska naloga, 60 % izpit. |
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
18. feb. | Novice
Erasmus+ dan na naši fakulteti
V torek, 18. februarja 2025, je na naši fakulteti potekal Erasmus+ dan, kjer so študentje imeli priložnost pridobiti vse informacije o odprtem razpisu za Erasmus+ mobilnost. Veseli nas veliko zanimanje in vsem študentom želimo uspešno prijavo!
17. feb. | Novice
Zaključno srečanje projekta BOOST na University of Tartu
Zaključno srečanje projekta Erasmus+ BOOST - Bringing Opportunities and Organizational Success To Small Local Universities in Ukraine, ki je potekalo od 10. do 11. februarja 2025 na University of Tartu v Estoniji, je zaznamovalo zaključek projekta, ki je trajal od marca 2023 do februarja 2025. V projektu so sodelovali partnerji iz Estonije, Poljske, Ukrajine in Slovenije.
Dogodki
4. mar. | Dogodek Koper