Predšolska vzgoja
Socialne veščine pri delu z otroki in s starši
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni predmet
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | število KT | izvaja |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Študij literature (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- spoznavati lastne vednjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
- ozavestiti implicitne teorije,
- spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
- razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
- razviti občutljivost za posebnosti skupine,
- spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
- razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
- spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
- spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
- spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.
Splošne kompetence:
- avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
- strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
- obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.
Predmetnospecifične kompetence:
- celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
- poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
- poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
- razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
- poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
- razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Socialne veščine:
a) delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast
- spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
- samouravnavanje in razumevanje sebe,
- govorica telesa, potrebe in motivi,
- vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
- stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
- opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
- dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.
b) delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike
- vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije)
- skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja)
- prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem
c) delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike
- vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
- razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
- funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini )
- oblike sodelovanja s starši
d) timsko delo
- priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela
18. Literatura:
a.) Osnovna literatura:
- Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
- Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
- Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
- razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom)
- pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lastni izgorelosti
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- vaje in seminarji,
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
- visokošolski učitelj in
- sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
- končni evalvacijski vprašalnik.
Učni načrt sestavili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper