Predšolska vzgoja
Matematične igre
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: MATEMATIČNE IGRE
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Darjo Felda
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta in uspešno pripravo na kasnejše samostojno delo z otroki, zlasti v smislu razumevanja matematičnih iger kot pomembnih prvin za razvijanje matematičnih pojmov in konceptov ter logično-matematičnega mišljenja, mora študent imeti usvojeno znanje elementarne matematike, ki ga je absolviral do zaključka srednje šole, in zgodnjega učenja matematike. Priporočljivo je, da ima študent usvojena znanja s področij razvojne psihologije in predšolske pedagogike.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent:
- poglobi in razširi že pridobljena znanja in sposobnosti za razvijanje otrokovega logično-matematičnega mišljenja in spretnosti,
- pozna načine, kako preko igre otroku približati matematične vsebine,
- samostojno uporablja študijsko literaturo in druge vire.
b) Splošne kompetence:
- učinkovito komunicira z učenci, razvija pozitivno skupinsko ozračje ter dobre odnose z učenci in med njimi samimi,
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela.
c) Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno pomaga otroku pri oblikovanju in gradnji logično-matematičnega mišljenja,
- spodbuja otroka k pogovoru in presoji idej z vrstniki,
- razvija strategije pri reševanju preprostih matematičnih problemov ter s pomočjo kognitivnega konflikta motivira otroka k uvidu problemske situacije in reševanju pripadajočega problema.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- vloga igre pri predšolskem otroku in povezanost z matematiko,
- matematične didaktične igre - klasifikacija,
- igre s področja logike in jezika (razvrščanje, urejanje, vzorci),
- geometrijske igre (simetrija, labirinti, sestavljanke),
- aritmetične igre (igralne kocke, domine),
- igre s področja obdelave podatkov (kombinatorične situacije, verjetnost, statistični prikazi).
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2005). Igraje in zares v svet matematičnih čudes. Kako poučevati matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.
- Cotič, M., Hodnik, T. (1993). Igrajmo se matematiko, Prvo srečanje z verjetnostnim računom in statistiko (metodični priročnik). Ljubljana: ZRSŠŠ.
- Cotič, M., Hodnik, T., Manfreda, V., Mutić, S. (1996). Prvo srečanje z geometrijo (metodični priročnik). Ljubljana: DZS.
- Hodnik Čadež, T. (2002). Cicibanova matematika, priročnik za vzgojitelja. Ljubljana: DZS.
- Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2006). Matematični izzivi. Ljubljana: DZS.
b) Dopolnilna literatura*:
- Cotič, M., Hodnik Čadež, T., Felda, D. (2006). Igraje in zares v svet matematičnih čudes - učbenik z elementi delovnega zvezka za matematiko v 1. razredu devetletne osnovne šole. Ljubljana: DZS.
- Hodnik Čadež, T. (2002). Cicibanova matematika. Ljubljana: DZS.
- Cotič, M., Hodnik, T. (1993). Igrajmo se matematiko, Prvo srečanje z verjetnostnim računom in statistiko (delovni zvezek). Ljubljana: ZRSŠŠ.
- Cotič, M., Hodnik, T., Manfreda, V., Mutić, S. (1996). Prvo srečanje z geometrijo (delovni zvezek). Ljubljana: DZS.
c) Dodatna literatura*:
- Revija Matematika v šoli, Zavod RS za šolstvo.
- Motik, D. (1992). Ustvarjamo in bogatimo se ob igri. Ljubljana: ZRSŠ.
19. Predvideni študijski dosežki:
a) Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna matematične didaktične igre, primerne za predšolskega otroka,
- ima pridobljene teoretične osnove in pozna praktične rešitve pri razvijanju začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
b) Uporaba:*
Študent:
- je sposoben razvijati otrokovo logično-matematično mišljenje in spretnosti,
- preko igre otroku približa matematične vsebine ter otrokove neposredne izkušnje pretvori v matematične koncepte,
- pri izgradnji matematičnega mišljenja in pojmov ter strategij reševanja problemov upošteva različnost otrok,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji.
c) Refleksija:*
- s pomočjo znanja, ki ga pridobi pri predmetu, študent kritično vrednoti svoje delo z otroki in ga sproti izboljšuje,
- študent pri predmetu dodatno razvije logično-matematično mišljenje in sposobnost opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije, s čimer utrdi temelje za premišljeno ustvarjalno delo z otroki.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, vaje, seminarji
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarske naloge,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; didaktični material, ki ga bodo študenti uporabljali pri svojem bodočem delu, študijska literatura, mreža hospitacijskih vrtcev in šol (1. razred osnovne šole) z mentorji oziroma mentoricami.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
oba habilitirana s področja didaktike matematike.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa,
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Darjo Felda, prof. dr. Mara Cotič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper