Predšolska vzgoja
Učimo se brati naravo
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: UČIMO SE BRATI NARAVO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Nataša Dolenc Orbanić, viš. pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec in laborant |
Seminar (SE) | 15 | 0,5 | Učitelj ali sodelavec |
Terenske vaje (TV) | 15 | 0,5 | Sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
- študent/-ka usvoji različne načine dela v naravi in v neposredni okolici vrtca ter zna organizirati in izvajati naravoslovno ekskurzijo;
- pozna različne metode spoznavanja živali in rastlin z neposredno izkušnjo in se uvaja v poučevanje, ki vključuje zlasti delo z živimi organizmi;
- zna pripraviti preprosta učila in poskuse za naravoslovne vsebine.
b) Splošne kompetence:
- sposobnost fleksibilne uporabe znanja v praksi;
- raziskovalne sposobnosti v vzgoji in izobraževanju;
- sposobnost za sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov.
c) Predmetnospecifične kompetence:
- Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja;
- učinkovita ter fleksibilna organizacija prostora in časa: ureditev igralnice, živi kotički, izbira didaktičnih pripomočkov.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
I. Naravoslovne ekskurzije
- Kako načrtovati, organizirati in izvajati ekskurzije v naravo in v neposredno okolico vrtca (izbor lokacije, priprava programa, potrebna oprema).
- Priprava navodil za praktično delo otrok.
- Varnostni ukrepi pri izvedbi.
II. Živi kotiček
- Pomen zgleda in neposredne izkušnje z živimi bitji za pridobivanje realnih predstav o naravi.
- Priprava, ureditev, namestitev in vzdrževanje posod za gojenje živali in rastlin (akvarij, terarij in akvaterarij…).
- Priprava zbirk rastlin (herbarij) in živali ter pomen le-teh.
III. Učila
- Seznanjanje z učili in preprostimi poskusi, ki imajo didaktično vrednost.
- Načrtovanje in priprava učil in preprostih poskusov ter uporaba le-teh pri poučevanju.
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Bajd, B. (1995). Pojdimo k mlaki. Pedagoška obzorja, Novo Mesto.
- Bajd, B. (1999). Pojdimo k morski obali. Modrijan, Ljubljana.
- Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Mohorjeva družba, Celje.
- Kolar, M. (1999). Travnik kot učilnica, učilnica kot travnik: priročnik za obravnavo tematskega sklopa travnik. ZRSŠ, Ljubljana.
- Kirbiš, J. (2000). Spoznavajmo z vivarijem: pomen in uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju. ZRSŠ, Ljubljana.
b) Dopolnilna literatura:
Revije: razne otroške in naravoslovne revije.
Zbirke:
- Kornhauser, A. (2007). Pamet je boljša kot žamet: poskusi za zabavo in bistro glavo. MK, Ljubljana.
- Ardley, N. (1993). Spoznavajmo znanost. SK, Ljubljana.
- Grinberg, D. (2007). Zabavna znanost. TZS, Ljubljana.
c) Dodatna literatura:
- Bajd, B. Določevalni ključi (zbrika). DZS, Ljubljana.
- Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Modrijan, Ljubljana.
19. Predvideni študijski dosežki:
a) Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna značilnosti terenskega in laboratorijskega dela s področja začetnega naravoslovja;
- pozna in razume pomen neposrednega dela z živimi bitji;
- pozna in razume pomen priprave in uporabe učil in poskusov.
b) Uporaba:*
- Študent/-ka znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi za doseganje kurikularnih ciljev na stopnji predšolske vzgoje;
- zna organizirati in voditi delo v naravi;
- zna učinkovito pripraviti in vzdrževati živi kotiček v igralnici;
- zna pripraviti in uporabljati preprosta učila ter izvajati preproste poskuse.
c) Refleksija:*
- Študent/-ka zna načrtovati in samostojno izvajati svoje vzgojno izobraževalno delo (terensko in laboratorijsko delo na področju naravoslovja);
- zna ugotoviti prednosti in pomanjkljivosti svojega dela in načrtovati izboljšave.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo (diskusija, vprašanja, pobude…).
- Seminarsko delo.
- Laboratorijske in terenske vaje.
- Konzultacije, samostojni študij, samostojna izdelava in predstavitev didaktičnega dela (učilo, eksperiment, vivarijska posoda, ekskurzija…).
21. Načini preverjanja znanja:
- Priprava in predstavitev seminarske naloge (didaktično učilo, eksperiment, vivarijska posoda, naravoslovna ekskurzija…)
- Izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo;
- opremljen laboratorij za naravoslovje;
- po eno stereolupo na 2 študenta;
- pribor za terensko delo;
- oprema za vivaristiko;
- material za izdelavo učil in izvedbo preprostih poskusov.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- habilitiran visokošolski učitelj,
- habilitiran visokošolski sodelavec,
- laborant.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper