Predšolska vzgoja

Učimo se brati naravo

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: UČIMO SE BRATI NARAVO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Nataša Dolenc Orbanić, viš. pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec in laborant

Seminar (SE)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

Terenske vaje (TV)

15

0,5

Sodelavec in laborant

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

45

1,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:

  • študent/-ka usvoji različne načine dela v naravi in v neposredni okolici vrtca ter zna organizirati in izvajati naravoslovno ekskurzijo;
  • pozna različne metode spoznavanja živali in rastlin z neposredno izkušnjo in se uvaja v poučevanje, ki vključuje zlasti delo z živimi organizmi;
  • zna pripraviti preprosta učila in poskuse za naravoslovne vsebine.


b) Splošne kompetence:

  • sposobnost fleksibilne uporabe znanja v praksi;
  • raziskovalne sposobnosti v vzgoji in izobraževanju;
  • sposobnost za sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov.


c) Predmetnospecifične kompetence:

  • Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja;
  • učinkovita ter fleksibilna organizacija prostora in časa: ureditev igralnice, živi kotički, izbira didaktičnih pripomočkov.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
I. Naravoslovne ekskurzije

  • Kako načrtovati, organizirati in izvajati ekskurzije v naravo in v neposredno okolico vrtca (izbor lokacije, priprava programa, potrebna oprema).
  • Priprava navodil za praktično delo otrok.
  • Varnostni ukrepi pri izvedbi.

II. Živi kotiček

  • Pomen zgleda in neposredne izkušnje z živimi bitji za pridobivanje realnih predstav o naravi.
  • Priprava, ureditev, namestitev in vzdrževanje posod za gojenje živali in rastlin (akvarij, terarij in akvaterarij…).
  • Priprava zbirk rastlin (herbarij) in živali ter pomen le-teh.

III. Učila

  • Seznanjanje z učili in preprostimi poskusi, ki imajo didaktično vrednost.
  • Načrtovanje in priprava učil in preprostih poskusov ter uporaba le-teh pri poučevanju.


18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Bajd, B. (1995). Pojdimo k mlaki. Pedagoška obzorja, Novo Mesto.
  • Bajd, B. (1999). Pojdimo k morski obali. Modrijan, Ljubljana.
  • Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Mohorjeva družba, Celje.
  • Kolar, M. (1999). Travnik kot učilnica, učilnica kot travnik: priročnik za obravnavo tematskega sklopa travnik. ZRSŠ, Ljubljana.
  • Kirbiš, J. (2000). Spoznavajmo z vivarijem: pomen in uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju. ZRSŠ, Ljubljana.


b) Dopolnilna literatura:
Revije: razne otroške in naravoslovne revije.
Zbirke:

  • Kornhauser, A. (2007). Pamet je boljša kot žamet: poskusi za zabavo in bistro glavo. MK, Ljubljana.
  • Ardley, N. (1993). Spoznavajmo znanost. SK, Ljubljana.
  • Grinberg, D. (2007). Zabavna znanost. TZS, Ljubljana.


c) Dodatna literatura:

  • Bajd, B. Določevalni ključi (zbrika). DZS, Ljubljana.
  • Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Modrijan, Ljubljana.



19. Predvideni študijski dosežki:
a) Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna značilnosti terenskega in laboratorijskega dela s področja začetnega naravoslovja;
  • pozna in razume pomen neposrednega dela z živimi bitji;
  • pozna in razume pomen priprave in uporabe učil in poskusov.


b) Uporaba:*

  • Študent/-ka znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi za doseganje kurikularnih ciljev na stopnji predšolske vzgoje;
  • zna organizirati in voditi delo v naravi;
  • zna učinkovito pripraviti in vzdrževati živi kotiček v igralnici;
  • zna pripraviti in uporabljati preprosta učila ter izvajati preproste poskuse.


c) Refleksija:*

  • Študent/-ka zna načrtovati in samostojno izvajati svoje vzgojno izobraževalno delo (terensko in laboratorijsko delo na področju naravoslovja);
  • zna ugotoviti prednosti in pomanjkljivosti svojega dela in načrtovati izboljšave.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja z aktivno udeležbo (diskusija, vprašanja, pobude…).
  • Seminarsko delo.
  • Laboratorijske in terenske vaje.
  • Konzultacije, samostojni študij, samostojna izdelava in predstavitev didaktičnega dela (učilo, eksperiment, vivarijska posoda, ekskurzija…).


21. Načini preverjanja znanja:

  • Priprava in predstavitev seminarske naloge (didaktično učilo, eksperiment, vivarijska posoda, naravoslovna ekskurzija…)
  • Izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • učilnica opremljena s sodobno učno tehnologijo;
  • opremljen laboratorij za naravoslovje;
  • po eno stereolupo na 2 študenta;
  • pribor za terensko delo;
  • oprema za vivaristiko;
  • material za izdelavo učil in izvedbo preprostih poskusov.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • habilitiran visokošolski učitelj,
  • habilitiran visokošolski sodelavec,
  • laborant.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.

  • Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
  • Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.



Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki