Predšolska vzgoja
Lutkarstvo
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LUTKARSTVO
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. Jelena Sitar Cvetko
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenščina
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | Število KT | izvaja |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 60 | 2 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
Študij literature (ŠL) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- priporočeni predmeti: Lutke,drama,mediji
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka spoznava in povezuje teoretična in praktična znanja s področja lutkovno-gledališkega ustvarjanja v kreativno sporočilno stvarnost in se usposablja za samostojno pripravo umetniškega projekta.
Splošne kompetence:
- Sposobnosti za sodelovalno/timsko delo, sposobnost komuniciranja
- Spoznavanje timskega ustvarjalnega procesa ob preverjanju lastne kreativnosti.
- Poznavanje, razumevanje in uporaba različnih sredstev avdio in video kulture.
Predmetnospecifične kompetence:
- Poglobljeno osnovno znanje o lutki ob nastajanju projektov, ki povezujejo gledališko, likovno, tehnično, glasbeno, plesno-gibalno dejavnost.
- Kreativno sodelovanje pri pripravi projekta v manjši skupini.
- Vzpostavljanje kriterija za presojanje umetniških stvaritev za otroke.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Izbor teme in priprava besedila ali sinopsisa.
- Dramaturgija - namen, pomen, sporočilo in razlog za nastanek projekta.
- Likovna zamisel (skice za lutke in scenski prostor), tehnologija.
- Izdelava lutk in scene.
- Usklajevanje vseh komponent - glasba, luč, gib.
- Vloga režiserja, delitev nalog pri vajah – od bralnih do generalne.
- Priprava in izvedba projekta.
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Jurkowski, H., (1998). Zgodovina evropskega lutkarstva. Novo mesto: Klemenčičevi dnevi.
- Korošec, H., Majaron, E., (ur.) (2002). Lutka iz vrtca v šolo.Ljubljana: Pef.
- Paljetak, L., (1990). Lutkarsko kazalište s obje strane paravana. Šibenik: Festival djeteta.
- Trefalt, U., (1993). Osnove lutkovne režije. Ljubljana: ZKOS.
- Varl, B., (1995 – 1998). Moje lutke. Šentilj: Aristej.
b) Dopolnilna literatura:
- Frančič, F.; (2002). Lov na sanje. Celje: Mohorjeva družba.
- Lainšček, F. (1994). Za lutkovno in otroško gledališče. Murska Sobota: Franc – Franc.
- Milčinski, J., (1985). Lutkovne igrice. Ljubljana: DZS.
- Lutka. Revija za lutkovno kulturo ( od 1966). ZKOS in Klemenčičevi dnevi.
c) Dodatna literatura:
- Hočevar, M. (1998). Prostori igre. Ljubljana: Knjižnica MGL.
- Lazić, R., (1991). Traktat o lutkarskoj režiji. Novi Sad: Prometej.
- Loboda, M. (2004). Jože Pengov: Slovenski gledališki muzej, maj – oktober 2004.
- Ljubljana: Slovenski gledališki muzej.
19. Predvideni študijski dosežki:*
Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- Pozna in obvlada proces nastajanja predstave z različnih vidikov ( režija, dramaturgija, likovnost, glasba, igra, animacija).
Uporaba:
Študent/-ka:
- V timu pripravi umetniško stvaritev in sodeluje pri javni uprizoritvi.
- Splošno razgledanost povezuje s posebnostmi področja in je sposobna komuniciranja s strokovnjaki drugih strokovnih in znanstvenih področij, ki sodelujejo pri nastanku projekta.
Refleksija:
Študent/-ka:
- V procesu nastajanja predstave reflektira in kritično vrednoti svoje delo in delo tima.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Delo poteka kot delavnica v sodelovanju s strokovnimi sodelavci za razna področja, po projektnih skupinah v ustrezno opremljenem prostoru za izpeljavo projekta, (oder, scena, luč, reprodukcija zvoka …), DVD in video oprema, souporaba delavnic z ustreznim orodjem in materialom.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Priprava in javna izvedba izbranega projekta v vrtcu ali v devetletki.
- Po izvedbi pogovor z gledalci.
- Video ali digitalno snemanje uprizoritve.
- Evalvacija priprave in nastanka projekta ter odziva publike.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Za skupino:
- video oprema
- priročna delavnica
- lutkovni oder
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna samoevalvacija in evalvacija s strani študentov.
Učni načrt pripravila: red. prof. Edvard Majaron, viš. pred. mag. Helena Korošec
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper