Predšolska vzgoja

Ljudska glasba, glasbila, plesi in običaji

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LJUDSKA GLASBA, GLASBILA, PLESI IN OBIČAJI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

Laboratorijske vaje (LV)

45

1,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Projektna naloga (PN)

30

1

Študij literature (ŠL)

45

1,5

Priprave na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • Vpis v letnik


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:

  • Ohranjanje in negovanje ljudske dediščine.
  • Spoznavanje značilnosti slovenske ljudske pesmi po posameznih pokrajinah
  • Ljudska glasbila in godčevski sestavi.
  • Otroška ljudska glasbila in njihovo uporabo v igrah.
  • Ljudski plesi in običaji.


Splošne kompetence:

  • Razvijanje zmožnosti sodelovanja v skupnem muziciranju.
  • Ohranjanje glasbene dediščine in možnost sodelovanje v glasbeno-kulturnih dejavnostih v okolju.
  • Poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in učnega načrta za prvi razred devetletne OŠ


Predmetnospecifične kompetence*:

  • Poznavanje slovenske ljudske glasbe, glasbil, plesov in običajev.
  • Poznavanje načinov posredovanja ljudskega izročila otrokom.
  • Poznavanje možnosti vključevanja ljudskega izročila v glasbene dejavnosti za otroke.
  • Poustvarjanje in vrednotenje ljudskega izročila.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Obravnavajo se ključne značilnosti slovenske ljudske pesmi, instrumentalne glasbe in običajev ter plesa in glasbil. Poudarek je na raziskovanju ljudske dediščine za otroke. Glasbene vsebine so predstavljene v širšem kontekstu družbenega dogajanja, ki je pogosto povezano s praznovanji in ljudskimi običaji. Skozi izvajanje in aktivne pristope je prikazana raznolikost po pokrajinah. Študentje ustvarjalno iščejo in oblikujejo pristope in vsebine, ki jih povezujejo v izvedbeni kurikul.

18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Cvetko, I. (2004): Trara pesem pelja. Ljubljana, Mladinska knjiga.
  • Koter, D. (2004): Glasbilarstvo na Slovenskem. Maribor, Obzorja.
  • Bogataj, J. (1998): Smo kaj šegavi? Ljubljana, Mladinska knjiga.
  • Slovenske ljudske pesmi za otroke (ur. Albinca Pesek) (1994). Ljubljana, Mladinska knjiga.


b) Dopolnilna literatura*:

  • Zvočnost slovenske duše (Trutamora Slovenica) (2005). Ljubljana, ZKP RTV Slovenija.
  • Zmaga, K. (2002): Slovenska ljudska pesem. Ljubljana, Slovenska matica.


19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
Študentje:

  • Razumejo povezanost med ljudskim izročilom in življenjem ljudi.
  • Znajo povezati glasbo in ples z običaji na slovenskem.
  • Poznajo otroške ljudske igre.
  • Poznajo otroška ljudska glasbila


Uporaba:*

  • Uporabljajo ljudsko dediščino.
  • Negujejo ljudsko izročilo.
  • Načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti v katere vključujejo ljudsko glasbo, plese in glasbila.


Refleksija:*

  • Vrednotijo ljudsko izročilo.
  • S kritično refleksijo osmišljajo primere šolske prakse v katero je bila vključena ljudska dediščina.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, delavnice, aktivne in sodelovalne oblike učenja.

21. Načini preverjanja znanja:
Načrt, izdelava in predstavitev projektne naloge, izpit

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica s sodobno tehnologijo, ustrezna zbirka ljudskih otroških glasbil in literature ter priročna medioteka.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu

Učni načrt pripravila: viš. pred. dr. Bogdana Borota

icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki