Predšolska vzgoja
Ljudska glasba, glasbila, plesi in običaji
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LJUDSKA GLASBA, GLASBILA, PLESI IN OBIČAJI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Projektna naloga (PN) | 30 | 1 |
Študij literature (ŠL) | 45 | 1,5 |
Priprave na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Ohranjanje in negovanje ljudske dediščine.
- Spoznavanje značilnosti slovenske ljudske pesmi po posameznih pokrajinah
- Ljudska glasbila in godčevski sestavi.
- Otroška ljudska glasbila in njihovo uporabo v igrah.
- Ljudski plesi in običaji.
Splošne kompetence:
- Razvijanje zmožnosti sodelovanja v skupnem muziciranju.
- Ohranjanje glasbene dediščine in možnost sodelovanje v glasbeno-kulturnih dejavnostih v okolju.
- Poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in učnega načrta za prvi razred devetletne OŠ
Predmetnospecifične kompetence*:
- Poznavanje slovenske ljudske glasbe, glasbil, plesov in običajev.
- Poznavanje načinov posredovanja ljudskega izročila otrokom.
- Poznavanje možnosti vključevanja ljudskega izročila v glasbene dejavnosti za otroke.
- Poustvarjanje in vrednotenje ljudskega izročila.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Obravnavajo se ključne značilnosti slovenske ljudske pesmi, instrumentalne glasbe in običajev ter plesa in glasbil. Poudarek je na raziskovanju ljudske dediščine za otroke. Glasbene vsebine so predstavljene v širšem kontekstu družbenega dogajanja, ki je pogosto povezano s praznovanji in ljudskimi običaji. Skozi izvajanje in aktivne pristope je prikazana raznolikost po pokrajinah. Študentje ustvarjalno iščejo in oblikujejo pristope in vsebine, ki jih povezujejo v izvedbeni kurikul.
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Cvetko, I. (2004): Trara pesem pelja. Ljubljana, Mladinska knjiga.
- Koter, D. (2004): Glasbilarstvo na Slovenskem. Maribor, Obzorja.
- Bogataj, J. (1998): Smo kaj šegavi? Ljubljana, Mladinska knjiga.
- Slovenske ljudske pesmi za otroke (ur. Albinca Pesek) (1994). Ljubljana, Mladinska knjiga.
b) Dopolnilna literatura*:
- Zvočnost slovenske duše (Trutamora Slovenica) (2005). Ljubljana, ZKP RTV Slovenija.
- Zmaga, K. (2002): Slovenska ljudska pesem. Ljubljana, Slovenska matica.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
Študentje:
- Razumejo povezanost med ljudskim izročilom in življenjem ljudi.
- Znajo povezati glasbo in ples z običaji na slovenskem.
- Poznajo otroške ljudske igre.
- Poznajo otroška ljudska glasbila
Uporaba:*
- Uporabljajo ljudsko dediščino.
- Negujejo ljudsko izročilo.
- Načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti v katere vključujejo ljudsko glasbo, plese in glasbila.
Refleksija:*
- Vrednotijo ljudsko izročilo.
- S kritično refleksijo osmišljajo primere šolske prakse v katero je bila vključena ljudska dediščina.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, delavnice, aktivne in sodelovalne oblike učenja.
21. Načini preverjanja znanja:
Načrt, izdelava in predstavitev projektne naloge, izpit
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica s sodobno tehnologijo, ustrezna zbirka ljudskih otroških glasbil in literature ter priročna medioteka.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu
Učni načrt pripravila: viš. pred. dr. Bogdana Borota
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper