Predšolska vzgoja
Igra
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: IGRA
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Marjanca Pergar Kuščer,
izr. prof. dr. Vida Medved Udovič in prof. dr. Rado Pišot
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | Število ur | število KT | izvaja |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
Študij literature in virov (ŠL) | 60 | 2 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v 3. letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
- spoznavanje pomena otrokove igre z razvojnega vidika,
- razpoznavanje vrste iger, sledenje otrokovemu razvoju,
- spodbujanje igralnih aktivnosti,
- integracija giba in govora
- razumevanje tipologije iger (od spontanih iger do iger s pravili)
b) Splošne kompetence:
- avtonomnost, (samo)refleksivnost,
- prizadevanje za kakovost.
c) Predmetnospecifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika
- uporaba teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji otroške igre,
- opazovanje in spremljanje dosežkov, napredka in razvoja otrok,
- nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
- učinkovita ter fleksibilna organizacija prostora in časa: ureditev igralnice za različne dejavnosti in igro, izbira didaktičnih in igralnih pripomočkov
- poznavanje igre kot kulturotvorne dejavnosti (medkulturno okolje / kulture v stiku).
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- opredelitev in značilnosti igre,
- pomen igre za otrokov razvoj (čustveni, socialni, kognitivni, psihomotorični) in spoznavanje iger za spodbujanje različnih področij razvoja; učenje socialnih spretnosti in empatije skozi igro,
- razvijanje senzibilnosti za vključevanje socialno manj spretnih otrok v skupino,
- vrste iger (funkcijske, domišljijske, dojemalne, ustvarjalne), razvoj simbolne igre,
- razmerje med simbolno in didaktično igro ter igro s pravili,
- igra in vrsta igrač,
- načini spodbujanja igralne aktivnosti, ustrezno vključevanje vzgojitelja v otrokovo igro,
- tipologija iger (igre s pravili in spontane igre),
- igre za razvoj gibalnih spretnosti (senzomotorične in spretnostne igre).
18. Literatura:
- Marjanovič, U. L., Zupančič, M. (ur.) (2001). Psihologija otroške igre: od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
- Papalia, D. E., Olds, S. W., Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet – Otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Strehovec, J. (ur) (2003). Teorija igre pri Johanu Huinzigi, Rogerju Cailloisu in Eugenu Finku. Ljubljana: Študentska založba.
- Videmšek, M., Droster, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo seznanjanja s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani – Fakulteta za šport.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna teoretična izhodišča igre glede na njene različne vidike. (npr. kulturološki, psihološki, specialnodidaktični idr.).
- Upošteva razmerja med simbolno in didaktično igro glede na otrokovo razvojno stopnjo.
- Razume mehanizem igralne dejavnosti: prenos pomena z enega na drug predmet in z ene dejavnosti na drugo, koncept prostora in časa v igri.
b. Uporaba:*
- Upošteva in spodbuja različne vrste igralnih dejavnosti kot osnovne forme otrokovega vključevanja v družbeno okolje odraslih (funkcije igre v otroštvu).
- Domiselno pripravlja igralne površin z uporabo igralnih elementov, ki pritegnejo otroke.
- Zna interdisciplinarno načrtovati letno pripravo in učno uro ter ju smiselno prilagajati otrokovim zmožnostim, potrebam ter zastavljenim ciljem.
c. Refleksija:*
- Zmožen/-na je ovrednotiti svoje spodbujanje in organiziranje igralnih dejavnosti glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok.
- Opazuje in vrednoti različne vrste iger, kjer fikcija v smislu nadomeščanja nekoga drugega postavlja igralno pravilo.
- Presoja igro kot kulturotvorno dejavnost glede na računalniške igre, prepoznane kot najbolj izrazite novomedijske zvrsti.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- skupinske oblike dela pri LV
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- projektno delo
- izpit
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V eni skupini, ki bo obiskovala seminarske vaje je najmanj 25 študentk in študentov, pri čemer jih je lahko v zadnji skupini največ 49 (v skladu z normativi).
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj in
- habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotna evalvacija med potekom predavanj in vaj
- evalvacijski vprašalnik ob zaključku
Učni načrt pripravili: izr. prof dr. Marjanca Pergar Kuščer, izr. prof. dr. Vida Medved Udovič, asist. dr. Simona Prosen, prof. dr. Rado Pišot
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper