Predšolska vzgoja
Lutke, drama, mediji
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LUTKE, DRAMA, MEDIJI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. Jelena Sitar Cvetko
4. Število KT: 6
5. Učni jezik: slovenščina
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Obveznosti Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
Integrirana praksa IP | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | Število KT |
projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
- Študent/-ka teoretično in praktično spoznava možnosti vključevanja lutk, drame in medijev v kurikulum predšolske vzgoje in se usposablja za samostojno delo z omenjenimi umetniškimi sredstvi v vrtcu.
b) Splošne kompetence:
- Sposobnosti za sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov področja v povezavi z drugimi področji predmetnika.
- Razumevanje in uporaba specialno metodičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v vrtcu.
- Estetska občutljivost in usposobljenost za aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih
c) Predmetnospecifične kompetence:
- Sposobnost komunikacije skozi umetnost in z umetnostjo.
- Vključevanje umetniških vsebin za vzgojo doživljajske in estetske občutljivosti.
- Osnovno spoznanje o umetnosti kot zaželeni obliki komunikacije med otroki in odraslimi (neverbalna komunikacija z uporabo elementov teh umetnostnih vej), ki nadomesti frontalne, bolj stresne oblike komunikacije
- Osnovno znanje o obravnavanih umetniških vejah, skupne prvine in bistvene razlike med njimi, zlasti njihov pomen za razvoj predšolskega in šolskega otroka, ko jih sprejema in ko jih po svojih močeh (po)ustvarja.
- Smiselno povezovanje vsebin predmeta z drugimi predmeti in predmetnimi področji.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Lutke:
- Izvor lutkovne umetnosti
- Osnovni obrisi razvoja in tehnologije raznih vrst lutk.
- Preproste lutkovne tehnike in osnove animacije.
- Likovne zakonitosti in materiali, organizacija prostora.
Drama:
- Gledališke zvrsti in simbolično sporočanje.
- Govor in scenske umetnosti.
- Pripoved, recitacija,dramatizacija, ilustrirana obnova.
- Gledališče kot socializacija in senzibiliziranje
Mediji:
- Razvoj filma in žanrov.
- Osnove filmske tehnologije – nastajanje filma.
- Filmi za otroke (animirani filmi, igrani filmi).
- Televizijske oddaje in video (spoti) namenjeni otrokom.
Otrok in umetnost:
- Pomen umetnosti v človekovem življenju.
- Razvoj umetnosti za otroke in z otroki.
- Komunikacija otroka z umetnostjo in skozi umetniško izražanje.
- Kulturna vzgoja, otrokova umetnostna ustvarjalnost, zmožnosti otrokovega dojemanja in izražanja.
- Simbolna igra z gledališkimi izraznimi sredstvi (lutka, maska, gib, govor, pantomima…).
- Vloga video in digitalne tehnike za otrokov vsestranski razvoj.
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Korošec, H., Majaron, E., (2002). Lutka iz vrtca v šolo.Ljubljana: Pef.
- Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006): Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Pedagoška fakulteta.
- Munitić, R., Kovačič, L., (1988). Dežela animiranih čudes. Ljubljana: DDU Univerzum.
- Lukan, B., (1998). Gledališki pojmovnik. Radovljica: Didakta.
b) Dopolnilna literatura:
- Bastašić, Z. (1990). Lutka ima i srce i pamet. Zagreb: Školska knjiga.
- Cvetko, I. (1996). Slovenske otroške prstne igre. Radovljica: Didakta.
- Zupančič, Z., (1993). Gledališki vademekum. Ljubljana: samozaložba
- Korošec, H. (1996). Radost gledaliških delavnic. Celje: Samozaložba.
- Sitar, J., (2001). Zgodbe za lutke in prste. Ljubljana: DZS.
c) Dodatna literatura:
- Bernier, M., O'Hare J., (ed.) (2005). Puppetry in education and therapy. Bloomington, Indiana: Authorhouse.
- Hunt, T., Renfro, N., (1982). Puppetry in Early Childhood Education. Austin, Texas: Nancy Renfro Studios.
- Parkinson, D. (2004). Film. Ljubljana: MK.
- Varl, B., (1995 – 1998). Moje lutke. Šentilj: Aristej.
- McCaslin, N., (2006). Creative drama in the classroom and beyond.
- Boston: Pearson Education.
- www.Youandmepuppets.com
19. Predvideni študijski dosežki:*
a) Znanje in razumevanje:
Študent/ka:
- Pozna značilnosti in razvoj posameznih umetniških področij predmeta.
- Pozna in razume pomen teh oblik ustvarjanja v človekovem življenju, za otrokovo socializacijo in odkrivanje kreativnosti.
- Pozna možnosti kreativnega vključevanja umetniških medijev v kurikul.
b) Uporaba:
- zna vključiti v delo v vrtcu/šoli na različnih področjih vzgojno-izobraževalnega procesa umetnostne oblike gledališča, lutk in medijskih umetnosti.
- samostojno uvaja ta izrazna komunikacijska področja v vsakdanje delo.
c) Refleksija:
Študent/ka:
- skozi umetniško delo razvija svojo ustvarjalnost, kritičnost in občutek odgovornosti
- sledi dogajanju in sam/a raziskuje in ovrednoti možnosti komunikacije z umetnostjo in skozi umetnost v vrtcu in zunaj njega.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Predavanja potekajo ob vizualni podpori slikovnega in video gradiva iz poklicne izkušnje ter dela v vrtcu oz.šoli. Vaje potekajo kot delavnice z aktivnim sodelovanjem vseh študentov v timskih projektih, ki jih izvedejo v povezavi s kurikularnimi cilji v vrtcu oz. 1.r.devetletke.
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Sumativno ocenjevanje, ki ga sestavljajo:
ocena pisne refleksije ogleda umetniških del,
predstavitev in pisna evalvacija izvedenega projekta v vrtcu ali 1. razredu devetletke (timski),
pisni ali ustni izpit - poznavanje vsebin gledališko-lutkovnega področja v pedagoški praksi.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Za skupino:
- DVD in video predvajalnik
- televizija
- Video kamera
- Grafoskop
- Računalnik
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija:
25. Metode in oblika evalvacije
Sprotna samoevalvacija, evalvacija s strani študentov, vzgojiteljic in mentorja ter študentsk anketa.
Učni načrt pripravila: viš. pred. mag. Helena Korošec, red.prof. Edi Majaron
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper