Predšolska vzgoja

Likovne dejavnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LIKOVNE DEJAVNOSTI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: Janja Vrabec Janežič, pred.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: Slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika

število ur

število KT

izvaja

Predavanja (P)

30

1

učitelj

Seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

Integrirana praksa (IP)

15

0,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

oblika

število ur

število KT

seminarska naloga (SN)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

Študij literature (ŠL)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.

16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/-ka spoznava vsebino in zakonitosti vzgojnoizobraževalnega dela pri predmetu zgodnje poučevanje likovne umetnosti, ter se praktično in teoretično usposablja za samostojno delo v vrtcu.

b) Splošne kompetence:
Študent/-ka razumeva nazorska izhodišča likovne umetnosti s ciljem samostojnega in ustvarjalnega dela z otroci v vrtcu, prežetega z navdušenjem in zanosom.
Spoznava in obvladuje zakonitosti in stopnje v razvoju otroške risbe.
Študent/-ka razvija zmožnost analiziranja otroške risbe in pogojev v katerih nastaja v vidu spreminjanja in izboljšav.

c) Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka izkustveno spoznava ustvarjalni proces, se pri tem estetsko senzibilizira in doživi pomembnost svojih čutil.
Izkušnjo ustvarjalnega procesa transformira v zakonitosti učnovzgojnega procesa.
Spoznava konceptualno uporabnost metod za spremljanje otrokovega likovnega razvoja in načinov za ustvarjalno poučevanje likovne umetnosti v vrtcu.

Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • kaj je umetnost?
  • temeljno likovno izrazoslovje
  • razlika med likovnim in vizualnim
  • osnove likovne teorije, predvsem likovni jezik
  • metode in pripomočki za formalno in vsebinsko analizo otroških likovnih del na različnih stopnjah razvoja
  • didaktična načela in metode za uspešen izbor doživetij in objektov opazovanja za teme likovnih dejavnosti v vrtcu
  • načini in metode za vzdrževanje ustvarjalnega vzdušja prežetega z navdušenjem in zanosom (vloga vzgojitelja)
  • sintetiziranje pridobljenih znanj s ciljem uspešne priprave in nastopa ter posledično analize
  • pomen in vpliv likovne umetnosti v otrokovem okolju
  • splošna opredelitev vizualne kulture in estetike


18. Literatura:
a) Osnovna literatura:

  • Študijski pripomočki in skripta za interno uporabo


b) Dopolnilna literatura:

  • Arnheim, R.(1982) Umetnost i vizuelno opažanje. Beograd:Univerzitet umetnosti u BG
  • Zornik, K.(1986) Teorija likovne umetnosti. Ljubljana: ALUO, Skripta
  • Bates, L. (1965) The Visual Experience. New York: Harry N. Abrams, Incorporated
  • Itten, J. (1973) Umetnost boje. Beograd: Umetnička akademija u BG
  • Belamarič, D. (1986) Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga
  • Belamarič, D. (1987) Dijete i kreativnost. Zagreb: Školska knjiga


c) Dodatna literatura:

19. Predvideni študijski dosežki:*
a) Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka razumeva vlogo likovne umetnosti v naši civilizaciji in pomen likovnega izražanja.
  • Pozna in upošteva ključne faze v razvoju otroškega likovnega izražanja v najzgodnejšem obdobju otroka.
  • Pozna kriterije in dejavnike, ki so potrebni za oblikovanje sodobnega zgodnjega poučevanja likovne umetnosti.

b) Uporaba:

  • Študent/-ka zna načrtovati modele poučevanja takoimenovane spontane in vodene likovne dejavnosti skozi vse leto.
  • Sposoben/-na je slediti likovnemu razvoju posameznega otroka v skupini.
  • Študent/-ka zna vrednotiti otroška likovna dela in jih zna tudi predstaviti.

c) Refleksija:

  • Študent/-ka je zmožna analizirati svoje poučevanje likovne umetnosti v vrtcu glede na zastavljene cilje in otrokovo likovno izražanje.
  • S pomočjo pridobljenih teoretičnih osnov in nazorskih izhodišč likovne umetnosti, študent/-ka posega in soustvarja otrokovo vizualno okolje v predšolski dobi.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Problemsko učenje, e-predavanje, razlaga, individualno delo, delo v skupinah, diskusija, ekskurzija

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Spremljanje študentove aktivnosti in pisni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Atelje kot delavnica oziroma prizorišče izvedbe vaj in predavalnica za e-predavanja.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu


Učni načrt prupravili: viš. pred. mag. Breda Jontes, asist. Janja Vrabec Janežič

icon open book

Novice

23. apr. | Novice

Razstava študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

Od 22. aprila 2024 v novih prostorih na Čevljarski ulici v Kopru gostimo razstavo študentov Inštituta za vizualno kulturo Univerze Nyiregyhaza

23. apr. | Novice

Vabilo na preizkusno predavanje dr. Doza

Obveščamo vas, da bo imel dr. Daniel Doz, kandidat za izvolitev v naziv visokošolski učitelj – docent za področje Didaktika matematike in znanstveni naziv znanstveni sodelavec v četrtek, 9. maja 2024, ob 10. uri.

22. apr. | Novice

Ob svetovnem dnevu knjige: branje z najmlajšimi se začne z objemom čez rame

UP PEF in Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper sta v ponedeljek, 22. aprila 2024, gostili italijansko otroško pisateljico Eliso Mazzoli in urednico Anito Molino, ki sta v okviru svetovnega dneva knjige in mladinske književnosti spregovorili o ključni vlogi otroške literature pri razvoju otrokove osebnosti in sposobnosti. Teden pred tem pa je dr. Barbara Baloh z UP PEF predstavila pomen slikanic brez besedila.

icon arrow more

Dogodki