Predšolska vzgoja
Likovne dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LIKOVNE DEJAVNOSTI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: Janja Vrabec Janežič, pred.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: Slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
Integrirana praksa (IP) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
Študij literature (ŠL) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/-ka spoznava vsebino in zakonitosti vzgojnoizobraževalnega dela pri predmetu zgodnje poučevanje likovne umetnosti, ter se praktično in teoretično usposablja za samostojno delo v vrtcu.
b) Splošne kompetence:
Študent/-ka razumeva nazorska izhodišča likovne umetnosti s ciljem samostojnega in ustvarjalnega dela z otroci v vrtcu, prežetega z navdušenjem in zanosom.
Spoznava in obvladuje zakonitosti in stopnje v razvoju otroške risbe.
Študent/-ka razvija zmožnost analiziranja otroške risbe in pogojev v katerih nastaja v vidu spreminjanja in izboljšav.
c) Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka izkustveno spoznava ustvarjalni proces, se pri tem estetsko senzibilizira in doživi pomembnost svojih čutil.
Izkušnjo ustvarjalnega procesa transformira v zakonitosti učnovzgojnega procesa.
Spoznava konceptualno uporabnost metod za spremljanje otrokovega likovnega razvoja in načinov za ustvarjalno poučevanje likovne umetnosti v vrtcu.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- kaj je umetnost?
- temeljno likovno izrazoslovje
- razlika med likovnim in vizualnim
- osnove likovne teorije, predvsem likovni jezik
- metode in pripomočki za formalno in vsebinsko analizo otroških likovnih del na različnih stopnjah razvoja
- didaktična načela in metode za uspešen izbor doživetij in objektov opazovanja za teme likovnih dejavnosti v vrtcu
- načini in metode za vzdrževanje ustvarjalnega vzdušja prežetega z navdušenjem in zanosom (vloga vzgojitelja)
- sintetiziranje pridobljenih znanj s ciljem uspešne priprave in nastopa ter posledično analize
- pomen in vpliv likovne umetnosti v otrokovem okolju
- splošna opredelitev vizualne kulture in estetike
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Študijski pripomočki in skripta za interno uporabo
b) Dopolnilna literatura:
- Arnheim, R.(1982) Umetnost i vizuelno opažanje. Beograd:Univerzitet umetnosti u BG
- Zornik, K.(1986) Teorija likovne umetnosti. Ljubljana: ALUO, Skripta
- Bates, L. (1965) The Visual Experience. New York: Harry N. Abrams, Incorporated
- Itten, J. (1973) Umetnost boje. Beograd: Umetnička akademija u BG
- Belamarič, D. (1986) Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga
- Belamarič, D. (1987) Dijete i kreativnost. Zagreb: Školska knjiga
c) Dodatna literatura:
19. Predvideni študijski dosežki:*
a) Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka razumeva vlogo likovne umetnosti v naši civilizaciji in pomen likovnega izražanja.
- Pozna in upošteva ključne faze v razvoju otroškega likovnega izražanja v najzgodnejšem obdobju otroka.
- Pozna kriterije in dejavnike, ki so potrebni za oblikovanje sodobnega zgodnjega poučevanja likovne umetnosti.
b) Uporaba:
- Študent/-ka zna načrtovati modele poučevanja takoimenovane spontane in vodene likovne dejavnosti skozi vse leto.
- Sposoben/-na je slediti likovnemu razvoju posameznega otroka v skupini.
- Študent/-ka zna vrednotiti otroška likovna dela in jih zna tudi predstaviti.
c) Refleksija:
- Študent/-ka je zmožna analizirati svoje poučevanje likovne umetnosti v vrtcu glede na zastavljene cilje in otrokovo likovno izražanje.
- S pomočjo pridobljenih teoretičnih osnov in nazorskih izhodišč likovne umetnosti, študent/-ka posega in soustvarja otrokovo vizualno okolje v predšolski dobi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Problemsko učenje, e-predavanje, razlaga, individualno delo, delo v skupinah, diskusija, ekskurzija
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Spremljanje študentove aktivnosti in pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Atelje kot delavnica oziroma prizorišče izvedbe vaj in predavalnica za e-predavanja.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu
Učni načrt prupravili: viš. pred. mag. Breda Jontes, asist. Janja Vrabec Janežič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper