Predšolska vzgoja
Slovenski jezik 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: SLOVENSKI JEZIK 2
2. Šifra predmeta:
3. Nosilki predmeta: izr. prof. dr. Sonja Starc
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 3
5. Učni jezik:
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
Študij literature (ŠL) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava nanj (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/ka spozna in usvoji možne načine tvorbe izreka in kasneje besedila, ki jih ponuja slovenski jezik;
usvoji vedenje o naravnem in strokovnem govoru (meta jeziku);
poglobi in usvoji zmožnosti tvorjenja in razumavanja povedi/besedila:
poglobi vedenje o glasovnih, oblikoslovnih in skladenjskih lastnostih slovenskega jezika ob pravopisnih in pravorečnih poglavjih;
uzavesti razmerje med pomensko podstavo in izrazno realizacijo;
spozna in ozavesti pragmatične interpretativne pretvorbe dobesednega pomena v ilokucijska dejanja;
spozna in zna uporabiti posredna govorna dejanja;
seznani se z razvojem metaforizacije v otrokovem govor;
poglobi zmožnost interpretativnega branja;
usvoji značilnosti tvorbe strokovnega besedila (diplomske naloge) in jih znati uporabiti,
opazuje in spoznava jezik kot družbeni pojav, in sicer vlogo jezika pri oblikovanju skupinske identitete, družbeni položaj slovenskega jezika v Sloveniji in pri avtohtonih slovenskih narodnih skupnosti, zlasti pa vlogo jezika v vzgojno-izobraželnem procesu.
b) Splošne kompetence:
- utrjevanje jezikovne zmožnosti in s tem povečevanje zmožnosti za uspešno sporazumevanje v razredu;
- razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija.
c) Predmetnospecifične kompetence:
- zmožnost izbire ustreznih jezikovnih znakov za tvorbo posrednega govornega dejanj;
- zmožnost tvorbe smiselne povedi in besedila in zmožnost zavestnega upoštevanja oblikoslovnih in skladenjskih zakonitosti slovenščine ter pravopisnih načel;
- zmožnost oblikovanja strokovnega besedila (diplomske naloge).
- zmožnost interpretativnega branja;
- zmožnost spodbujanja otrokovega poslušanja in odzivanja na prebrano besedilo;
- razvijanje komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov;
- razumevanje vloge jezika pri oblikovanju etnične identitete; razumevanje vloge jezika v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji in pri slovenskih narodnih skupnostih;
- seznanjanje z jezikom okolja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Komunikacijska shema (po Jakobsonovem modelu).
- Govorna dejanja. Izbor jezikovnih sredstev za doseganje komunikacijske namernosti in ustvarjanje ilokucijske moči izreka.
- Tvorba in razumavanje povedi (izreka)/besedila: glasovne, oblikoslovne in skladenjske lastnosti slovenskega jezika ob pravopisnih in pravorečnih poglavjih;
- Pomenska podstava in izrazna realizacija.
- Posredna govorna dejanja.
- Razvoj metaforizacije v otrokovem govoru.
- Tvorba strokovnega besedila (diplomske naloge).
- Jezik kot družbeni pojav: vloga jezika pri oblikovanju skupinske identitete, družbeni položaj slovenščine v Sloveniji in pri avtohtonih slovenskih narodnih skupnostih ter jezikovno varstvo narodnih skupnosti in etnične skupine v Sloveniji; položaj jezika v vzgojno-izobraževalnih ustanovah (učni jezik, učni predmet), vloga učnega jezika pri razvijanju jezikovne zmožnosti, odnosa do jezika, govornih navad.
- Jezik okolja
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Kaučič Baša, Majda (2004): Izbrana poglavja iz fonetike in besedoslovja. Izročki predavanj. Koper: PEF.
- Marjanovič Umek, Ljubica, Kranjc, Simona, Fekonja, Urška (2006): Otroški govor: razvoj in učenje. Domžale: Založba Izolit. (Poglavje o metaforizaciji v otrokovem govoru)
- Starc, Sonja (2005): Poglavja iz besediloslovja. Izročki predavanj. Koper: FHŠ. (Izbrana poglavja).
- Toporišič. Jože (2000): Slovenska slovnica. (Izbrana poglavja). Maribor: Obzorja.
Dopolnilna literatura:
- Kunst Gnamuš, Olga (1995): Teorija sporazumevanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Center diskurzivnih študij.
- Toporišič, Jože (2000): Slovenska slovnica. Maribor: Obzorja. (Izbrana poglavja)
Dodatna literatura:
- Kranjc, Simona (2006): Poglavja iz skladnje otroškega govora.
- Kunst Gnamuš, Olga 1984: Govorno dejanje – družbeno dejanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut pri Univerzi Edvarda Kardelja.
19. Predvideni študijski dosežki:*
- Znanje in razumevanje:
- Uporaba:
- Refleksija:
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah
- Samostojno delo študentov
Metode dela:
- Razlaga
- Pogovor/ razprava
- Delo z besedilom
- Proučevanje primera
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Pisni izpit, v katerem študent z odgovori odprtega tipa kritično presoja in teoretično utemeljuje praktične zglede.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Projektor LCD, elektronska verzija jezikovnih priročnikov
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitirani visokošolski učitelj
- (in 1 habilitirani visokošolski sodelavec)
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Pogovori izvajalk s študenti
Anketni vprašalnik študentov
Učni načrt pripravili: viš. pred. dr. Sonja Starc, izr. prof. dr. Majda Kaučič-Baša
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper