Predšolska vzgoja
Plesne dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PLESNE DEJAVNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta Vesna Geršak, pred.
4. Število ECTS: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski visokošolski študijski program
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: prvi
10. Semester: prvi
11. Študijska smer:/
12. Steber programa: obvezni stroka
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
integrirana praksa (IP) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
Študij literature (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 30 | 1 |
Projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti vzgojno-izobraževalnega dela na področju plesnega izražanja pri predšolskih otrocih in v 1. razredu osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo z otroki na področju plesne vzgoje in ustvarjalnega giba.
Splošne kompetence:
1. Sposobnost za ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov ter fleksibilna uporaba znanja v praksi.
2. Občutljivost in odprtost za ljudi.
3. Dvigovanje študentove samopodobe.
4. Poznavanje ciljev, metod in vsebin plesne vzgoje ter interdisciplinarno povezovanje vsebin.
Predmetnospecifične kompetence:
1. Poznavanje vsebine plesnega izražanja v vrtcu in 1. razredu devetletne osnovne šole z vključevanjem umetniških vsebin za vzgojo doživljajske in estetske občutljivosti.
2. Interdisciplinarno povezovanje vsebin plesnega izražanja z vsemi vzgojno-izobraževalnimi področji.
3. Nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti in ustvarjalnosti skozi različne plesne igre in ustvarjalne dejavnosti ter ustvarjanje spodbudnega vzdušja za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
4. Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja skozi ples in ustvarjalni gib.
5. Razumevanje celostnih pristopov poučevanja pri plesu za otroke in osveščanje o pomenu plesnega ustvarjanja za otrokov vsestranski razvoj.
6. Ustvarjanje spodbudnega vzdušja ob plesnem izražanju in sprostitvenih igrah za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
7. Povezovanje plesa s spoznanji drugih ved in sodelovanje s strokovnjaki iz drugih področij.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Plesno gradivo in plesna kompozicija.
- Plesne dejavnosti predšolskih otrok in otrok v prvem razredu devetletne osnovne šole: vzgojno področje, cilji, pomen ustvarjalnega giba za celosten razvoj otroka, sprostitvena vloga plesnega izražanja, ustvarjalni gib kot metoda vzgojno-izobraževalnega procesa, značilnosti in razvoj plesnega izražanja.
- Sproščanje, izražanje, komuniciranje in ustvarjanje s plesom.
- Labanova teorija človekovega gibanja.
- Rajalne in ustvarjalno-gibalne igre, sprostitvene tehnike, masaža, prvine joge za otroke, vodena vizualizacija.
- Povezava plesa z drugimi področji.
- Plesna umetnost pri nas in v svetu.
- Plesno izražanje v specifičnih skupinah otrok in skupinska dinamika.
- Vzgojitelj-sodelavec v akcijskem raziskovanju plesno-vzgojnega področja.
- Izsledki raziskav o pomenu plesnega izražanja za otrokov kognitivni, čustveno-socialni in psihomotorični razvoj.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Kper: Pedagoška fakulteta.
- Kroflič, B., Gobec, D. (1995). Igra, gib, ustvarjanje, učenje. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
- Schmidt, G. (2002). Gibalne in rajalne igre. Radovljica: Ustanova »Poti kulturne dediščine« Slovenija, Knjižna zbirka PKD.
- Schmidt, G. (2003). Začetni program joge za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
- Schmidt, G. (2003). Igre: Masaže in sprostitve za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
• Dopolnilna literatura:
- Kroflič, B. (1999). Ustvarjalni gib- tretja razsežnost pouka.Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče, Zbirka ALFA.
- Ogrinec, M. (1999). Z gibanjem telesa ustvarjamo ples: osnove sodobnega plesa za otroke v starosti od 5 do 7 let. Ljubljana: Debora.
- Menih, K., Srebot, R. (1996). Potovanje v tišino. Sprostitvena vzgoja za otroke. Ljubljana: DZS.
- Schmidt, G. (2003). Tibetančki za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
Dodatna literatura:
- Griss, S. (1998). Minds in motion. A kinesthetic approach to teaching elementary curriculum. London: Heinemann-Boynton/Cook.
- Payne, H. (2002). Creative movement and dance in groupwork.Oxon: Winslow Press Ltd.
- Internetne strani, videoposnetki.
19. Predvideni študijski dosežki:*
Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- Pozna in razume celostne pristope poučevanja in učenja s plesno gibalno umetnostjo in skozi umetnost.
- Pozna pomen teh oblik ustvarjanja za otrokov čustveni, socialni, psihomotorični in kognitivni razvoj, za motivacijo otrok, za socializacijo in kreativnost.
- Pozna vsebine, metode in oblike izražanja za otroke s posebnimi potrebami.
- Skozi lastno plesno ustvarjanje razvija svojo ustvarjalnost in samopodobo.
Uporaba:
Študent/-ka:
- Zna vključiti plesno igro in izražanje z gibanjem v skupinsko situacijo ter izvesti zaposlitve in dejavnosti na vseh vzgojno-izobraževalnih področjih.
- S srečanji z umetniškimi deli razvija razumevanje različnih umetniških izrazov.
- Pridobiva socialne spretnosti, uporablja domačo in tujo literaturo in druge vire, rešuje probleme, dela v timu.
Refleksija:
Študent/-ka:
- Reflektira lastno razumevanje teorije in izkušenj v praksi.
- Kritično vrednoti plesne vsebine z vidika kvalitete in potreb otroka.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Vaje in predavanja: delo v obliki delavnic, igre vlog, sodelovalno učenje/ poučevanje, aktivno učenje, aktivna udeležba študentov, projektna naloga, individualne naloge.
Integrirana praksa: izkustveno učenje, opazovanje in aktivno delo z otroki, hospitacije, nastopi.
21. Načini preverjanja znanja:
- Nastop s področja plesnega izražanja v vrtcu oziroma 1. razredu OŠ v okviru integrirane prakse.
- Pisni oziroma ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Avdio in video oprema.
Po en armafleks na 2 študenta.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran asistent
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
Sprotna samoevalvacija in evalvacija s strani študentov.
Učni načrt pripravili: pred. Gordana Schmidt in asist. Vesna Geršak
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper