Predšolska vzgoja
Plesne dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: PLESNE DEJAVNOSTI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta Vesna Geršak, pred.
4. Število ECTS: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski visokošolski študijski program
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: prvi
10. Semester: prvi
11. Študijska smer:/
12. Steber programa: obvezni stroka
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
oblika | število ur | število KT | izvaja |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
integrirana praksa (IP) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
Študij literature (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 30 | 1 |
Projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti vzgojno-izobraževalnega dela na področju plesnega izražanja pri predšolskih otrocih in v 1. razredu osnovne šole ter se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo z otroki na področju plesne vzgoje in ustvarjalnega giba.
Splošne kompetence:
1. Sposobnost za ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov ter fleksibilna uporaba znanja v praksi.
2. Občutljivost in odprtost za ljudi.
3. Dvigovanje študentove samopodobe.
4. Poznavanje ciljev, metod in vsebin plesne vzgoje ter interdisciplinarno povezovanje vsebin.
Predmetnospecifične kompetence:
1. Poznavanje vsebine plesnega izražanja v vrtcu in 1. razredu devetletne osnovne šole z vključevanjem umetniških vsebin za vzgojo doživljajske in estetske občutljivosti.
2. Interdisciplinarno povezovanje vsebin plesnega izražanja z vsemi vzgojno-izobraževalnimi področji.
3. Nudenje čustvene varnosti otrokom in spodbujanje samostojnosti in ustvarjalnosti skozi različne plesne igre in ustvarjalne dejavnosti ter ustvarjanje spodbudnega vzdušja za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
4. Negovanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja skozi ples in ustvarjalni gib.
5. Razumevanje celostnih pristopov poučevanja pri plesu za otroke in osveščanje o pomenu plesnega ustvarjanja za otrokov vsestranski razvoj.
6. Ustvarjanje spodbudnega vzdušja ob plesnem izražanju in sprostitvenih igrah za krepitev dobrih medsebojnih odnosov v skupini.
7. Povezovanje plesa s spoznanji drugih ved in sodelovanje s strokovnjaki iz drugih področij.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Plesno gradivo in plesna kompozicija.
- Plesne dejavnosti predšolskih otrok in otrok v prvem razredu devetletne osnovne šole: vzgojno področje, cilji, pomen ustvarjalnega giba za celosten razvoj otroka, sprostitvena vloga plesnega izražanja, ustvarjalni gib kot metoda vzgojno-izobraževalnega procesa, značilnosti in razvoj plesnega izražanja.
- Sproščanje, izražanje, komuniciranje in ustvarjanje s plesom.
- Labanova teorija človekovega gibanja.
- Rajalne in ustvarjalno-gibalne igre, sprostitvene tehnike, masaža, prvine joge za otroke, vodena vizualizacija.
- Povezava plesa z drugimi področji.
- Plesna umetnost pri nas in v svetu.
- Plesno izražanje v specifičnih skupinah otrok in skupinska dinamika.
- Vzgojitelj-sodelavec v akcijskem raziskovanju plesno-vzgojnega področja.
- Izsledki raziskav o pomenu plesnega izražanja za otrokov kognitivni, čustveno-socialni in psihomotorični razvoj.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Kper: Pedagoška fakulteta.
- Kroflič, B., Gobec, D. (1995). Igra, gib, ustvarjanje, učenje. Novo mesto: Pedagoška obzorja.
- Schmidt, G. (2002). Gibalne in rajalne igre. Radovljica: Ustanova »Poti kulturne dediščine« Slovenija, Knjižna zbirka PKD.
- Schmidt, G. (2003). Začetni program joge za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
- Schmidt, G. (2003). Igre: Masaže in sprostitve za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
• Dopolnilna literatura:
- Kroflič, B. (1999). Ustvarjalni gib- tretja razsežnost pouka.Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče, Zbirka ALFA.
- Ogrinec, M. (1999). Z gibanjem telesa ustvarjamo ples: osnove sodobnega plesa za otroke v starosti od 5 do 7 let. Ljubljana: Debora.
- Menih, K., Srebot, R. (1996). Potovanje v tišino. Sprostitvena vzgoja za otroke. Ljubljana: DZS.
- Schmidt, G. (2003). Tibetančki za otroke. Ljubljana: Schlamberger P&J d.o.o. Zbirka "Zate".
Dodatna literatura:
- Griss, S. (1998). Minds in motion. A kinesthetic approach to teaching elementary curriculum. London: Heinemann-Boynton/Cook.
- Payne, H. (2002). Creative movement and dance in groupwork.Oxon: Winslow Press Ltd.
- Internetne strani, videoposnetki.
19. Predvideni študijski dosežki:*
Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- Pozna in razume celostne pristope poučevanja in učenja s plesno gibalno umetnostjo in skozi umetnost.
- Pozna pomen teh oblik ustvarjanja za otrokov čustveni, socialni, psihomotorični in kognitivni razvoj, za motivacijo otrok, za socializacijo in kreativnost.
- Pozna vsebine, metode in oblike izražanja za otroke s posebnimi potrebami.
- Skozi lastno plesno ustvarjanje razvija svojo ustvarjalnost in samopodobo.
Uporaba:
Študent/-ka:
- Zna vključiti plesno igro in izražanje z gibanjem v skupinsko situacijo ter izvesti zaposlitve in dejavnosti na vseh vzgojno-izobraževalnih področjih.
- S srečanji z umetniškimi deli razvija razumevanje različnih umetniških izrazov.
- Pridobiva socialne spretnosti, uporablja domačo in tujo literaturo in druge vire, rešuje probleme, dela v timu.
Refleksija:
Študent/-ka:
- Reflektira lastno razumevanje teorije in izkušenj v praksi.
- Kritično vrednoti plesne vsebine z vidika kvalitete in potreb otroka.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Vaje in predavanja: delo v obliki delavnic, igre vlog, sodelovalno učenje/ poučevanje, aktivno učenje, aktivna udeležba študentov, projektna naloga, individualne naloge.
Integrirana praksa: izkustveno učenje, opazovanje in aktivno delo z otroki, hospitacije, nastopi.
21. Načini preverjanja znanja:
- Nastop s področja plesnega izražanja v vrtcu oziroma 1. razredu OŠ v okviru integrirane prakse.
- Pisni oziroma ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Avdio in video oprema.
Po en armafleks na 2 študenta.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran asistent
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
Sprotna samoevalvacija in evalvacija s strani študentov.
Učni načrt pripravili: pred. Gordana Schmidt in asist. Vesna Geršak
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper