Pedagogika

Aplikativna etnomuzikologija v vzgojno - izobraževalnem procesu

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Aplikativna etnomuzikologija v vzgojno - izobraževalnem procesu

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1. ali 2. ali 3.

2. ali 4. ali 6.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

*105

6

*seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Ivan Lešnik

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • etnomuzikologija – definicija;
  • zgodovinski pregled etnomuzikologije kot znanosti;
  • zakonitosti etnomuzikoloških raziskav;
  • primerjalna muzikologija, glasbena folkloristika, moderna etnomuzikologija;
  • sorodne znanstvene vede;
  • metodologija v etnomuzikologiji,
  • terensko in laboratorijsko etnomuzikološko raziskovanje;
  • osnove transkribiranja po terenskih posnetkih;
  • tehnologija v rabi etnomuzikoloških raziskav;
  • organologija, ljudska pesem, instrumentalna glasba, ples;
  • glasbe svetovnih kultur;
  • načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje v povezavi z etnomuzikološkimi znanji;
  • glasbene dejavnosti: izvajanje, poslušanje, ustvarjanje v kontekstu etnomuzikologije;
  • upoštevanje in uresničevanje načela drugačnosti pri glasbeni vzgoji in izobraževanju.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Kumer, Z. (1988). Etnomuzikologija. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta.
  • Leydi, R. (1995). Druga godba: Etnomuzikologija. Ljubljana: ŠKUC.
  • Merriam, A. P. (2000). Antropologija glasbe. Ljubljana: Spekter.

Dopolnilna literatura:

  • Blaukopf, K. (1993). Glasba v družbenih spremembah. Ljubljana: ŠKUC.
  • Nettl, B. (1956). Music in Primitive Culture. Cambridge: Harvard University Press.
  • Hood, M. (1971). The Ethnomusicologist. Kent: The Kent State University Press.
  • Notne edicije in zvočni primeri.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent/-ka

  • se seznanja z etnomuzikološko znanostjo,
  • spoznava značilnosti primerjalne muzikologije, glasbene folkloristike in moderne etnomuzikologije,
  • spoznava dosežke etnomuzikologije doma in po svetu,
  • spoznava različne metode in tehnike terenskega in laboratorijskega etnomuzikološkega raziskovanja in jih uporablja v vzgojno-izobraževalnem procesu,
  • spoznava slovensko ljudsko glasbo v širšem kontekstu v povezavi s šegami in plesnim izročilom in znanje vključuje v vzgojno-izobraževalni proces,
  • se seznani z različnimi glasbenimi (tonskimi) sistemi svetovnih kultur,
  • pridobiva osnovna znanja za pristop k študiju popularne glasbe,
  • teoretično in praktično obvladuje in uporablja nova spoznanja v vzgojno izobraževalnem procesu.


Splošne kompetence:

  • upoštevanje in vrednotenje različnosti v glasbenem kontekstu,
  • prepoznava etnomuzikologije kot znanosti v smislu kulture in njeno vključevanje v vzgojno-izobraževalni proces,
  • poznavanje in razumevanje različnih glasbenih jezikov,
  • vrednotenje različnih žanrov glasbene umetnosti,
  • širjenje lastnih glasbenih obzorij in razvijanje glasbenih interesov.


Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje zakonitosti etnomuzikološkega raziskovanja,
  • poznavanje razlik med primerjalno muzikologijo, glasbeno folkloristiko in moderno etnomuzikologijo v teoriji in praksi,
  • poznavanje sorodnih ved kot so: etnologija, muzikologija, kulturna antropologija in druge,
  • obvladovanje različnih etnomuzikoloških metod raziskovanja,
  • prenos novih znanj v vzgojno-izobraževalni proces.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • obvladuje teoretična in praktična znanja etnomuzikološke znanosti,
  • pozna ustrezne metode dela vključevanja etnomuzikoloških znanj v vzgojno-izobraževalni proces,
  • razume pomen aplikativne etnomuzikologije v vzgojno-izobraževalnem procesu.


Uporaba:

Študent/-ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira ustrezno okolje, ki omogoča učinkovito udejanjanje etnomuzikoloških znanj pri glasbenih dejavnostih,
  • pri poučevanju upošteva in dopušča različnost glasbenih vsebin in jih objektivno predstavlja in vrednoti,
  • poustvarja glasbene vsebine, ki pomagajo učencem pri spoznavanju etnomuzikoloških znanj.


Refleksija:

Študent/-ka:

  • z učenci vrednoti svoje delo in ga z izkušnjami izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo v pisni in zvočni obliki,
  • strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • pogovor, razprava.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar, pisni del ter praktični del izpita.

Seminarska naloga = 25%,

pisni del izpita = 25 %, praktični del = 50 %.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. LEŠNIK, Ivan. Kakovost pevske dejavnosti v prvem triletju osnovne šole. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, 2009, zv. 12, str. 20-40. [COBISS.SI-ID 3539671]
  2. LEŠNIK, Ivan. Glasbeno udejstvovanje učencev v prvem triletju osnovne šole in njihov odnos do glasbe v razičnih domenah. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Pouk v družbi znanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 352-364, ilustr. [COBISS.SI-ID 3474391]
  3. LEŠNIK, Ivan. Vokalna tehnika učiteljev in kakovost petja učencev v prvem triletju osnovne šole : doktorska disertacija. Ljubljana: [I. Lešnik], 2009. XVII, 249 str., ilustr., tabele. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?pageSize=20&sort=date&sortDir=ASC&page=1&query=%27keywords%3dle%C5%A1nik+ivan%27. [COBISS.SI-ID 7935049]

icon open book

Novice

24. dec. | Novice

Cirkuška pedagogika navdušila študente socialne pedagogike

Na UP PEF je konec decembra potekala praktična predstavitev cirkuške pedagogike, ki jo je vodil Oto Korošec, član skupine Cirkokrog.

23. dec. | Novice

Slosarjeva zapuščina: Glasbeni pedagog, ki je pustil neizbrisno sled

V sredo, 11. decembra 2024, je v Pokrajinskem muzeju Koper potekala predstavitev monografije Glasbenik svojega časa, posvečene življenju in delu primorskega glasbenega pedagoga dr. Mirka Slosarja.

icon arrow more

Dogodki