Pedagogika
Praktično usposabljaje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Praktično usposabljanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | učitelj, sodelavec |
SKUPAJ | 15 | 0,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
hospitacije (HO) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
nastopi (NA) | 30 | 1 |
krajši pisni izdelki (KPI) | 30 | 1 |
Seminarsko delo (dnevnik in portfolio) (SD) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 165 | 5,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka v praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
Se praktično usposablja za samostojno delo.
Splošne kompetence:
- Razumevanje sposobnosti reflektivnega praktika.
- Razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja.
- Razvijati zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu.
Predmetnospecifične kompetence*:
- Učinkovitost sodelovanja s kolegi, vključenimi v učni proces in okoljem.
- Pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov.
- Znanje ustrezne priprave in predstavitve na izbrano temo ali del učne ure.
- Zmožnost samorefleksije in načrtovanja sprememb.
- Zmožnost opazovanja in spremljanja dosežkov kolegov.
- Poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem.
- Razvijanje reflektivnega pristopa pri vzgojno-izobraževalnem delu.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Opazovanje prakse
- Tehnike opazovanja in beleženja na praksi.
- Pomen dnevniških zapisov in beležk.
- Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
- Dnevnik prakse.
Sodelovanje
- Kolegialno sodelovanje.
- Sodelovanje z mentorjem, vodstvom okoljem in vključenimi v učni proces.
- Pomen portfolia.
Nastopi
- Nastopi pred učečimi, mentorjem, kolegom in samorefleksije.
- Pomen analize in refleksije.
- Strategije reflektivne prakse.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.).
- Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja. Maribor: Pedagoška fakulteta, str. 63-71.
- Cencič, M., Cencič, M. (1994). Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Literatura se sproti dopolnjuje.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
- Razvija spretnosti neposrednega dela.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno vzgojno-izobraževalno delo.
- Razume pojave, ki potekajo v praksi.
Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
- Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
- Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učečih.
Refleksija:*
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja: nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.
21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z veljavnimi normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
- mentorji/ice na VI zavodih
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper