Pedagogika
Grafično oblikovanje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Grafično oblikovanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič Čerkez
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1., 2. ali 3.
10. Semester: 2., 4. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
seminar (SE) | 45 | 1,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- poznati metodologijo načrtovanja pri grafičnem oblikovanju;
- poznati ustvarjalni proces od koncepta prek realizacije do refleksije;
- razvijati ustvarjalno fantazijo, imaginacijo ter kreativno vizualno interpretacijo;
- se usposobiti za praktično izvedbo in uporabo grafičnih oblikovalskih znanj, usmerjenih v vizualno komuniciranje v družbenem in delovnem okolju.
b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:
- obvlada temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje dela;
- ustrezno vključuje informacijsko komunikacijske tehnologije v lastno delovno okolje in učinkovito komuniciranje in sodelovanje z drugimi delavci (timsko, projektno delo…);
- seznanja se s sodobnimi dosežki ved, pomembnih za svoje poklicno delovanje, nova spoznanja kritično in premišljeno vključuje v svoje delo.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:
- pozna in razume likovno teoretske koncepte in zakonitosti likovnega
- jezika;
- pozna komunikacijske koncepte, ki omogočajo razumevanje procesov predelave podob;
- vrednoti likovno – vizualne problematike v okolju oz. opredeli in razume različne fenomene vizualnega komuniciranja;
- je sposoben iskanja in umeščanja novih informacij.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Likovni jezik. Informacija in sporočilnost, verbalno in neverbalno izražanje. Oblikovalna področja. Likovna izrazna sredstva in oblikovalna načela. Likovni materiali in pripomočki - likovne tehnike. Osnovne teoretične in praktične zakonitosti grafičnega oblikovanja vizualnih sporočil kot so: napis, tipografija, plakat, zaščitni znak, itd. Psihološki in komunikacijski koncepti predelave podob. Oglaševanje, predstavitev projektov, predstavitev raziskovalnih nalog oz. lastnih konceptov projektov.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Bernik, S. (1988): Plakat in znak, Art Directors Club, Ljubljana.
- Itten, J. (1987): Design and form, Thames and Hudson, London.
- Keller, B., (1975): Design-dizajn, Vjestnik, Zagreb.
- Kline, M., Kamin T. (2005): Osnove vizualnega komuniciranja, zbirka izbranih člankov. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana.
- Parker, R. C. (1997): Grafično oblikovanje. Pasadena, Ljubljana.
b. Dopolnilna literatura*:
- Butina, M. (1997). Prvine likovne prakse. Ljubljana, Debora.
- Butina, M. (1997). Uvod v likovno oblikovanje. Ljubljana, Debora.
- Clibborn, E. B., Baroni Daniele (1980): Il linguaggio della grafica, Mondadori, Milano.
- Keane, J. (1992): Mediji in demokracija, znanstveno in publicistično središče, Ljubljana.
- Vreg, F. (1990): Demokratično komuniciranje, Obzorje, Maribor.
c. Dodatna literatura*:
- Brnik, S., Hudoklin Š., V., Štular, H. (1979). Likovna umetnost. Leksikoni Cankarjeve založbe.
- Bernik, S. (1992): Pogledi na novejšo slovensko arhitekturo in oblikovanje. Park, Ljubljana.
- Cankarjeva založba, Ljubljana.
- Debecki, J. (et al.) (1998). Zgodovina slikarske, kiparske in arhitekturne umetnosti. Mondrijan, Ljubljana.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:
- pozna in razume metodologijo načrtovalnega procesa za reševanje nalog ter komunikacijske koncepte, ki omogočajo razumevanje procesov predelave podob;
- pozna in razume interakcijo in uspešnost komunikacije v delovnem in družbenem okolju;
- pozna ustvarjalni proces od koncepta prek realizacije do refleksije;
- razume posebnosti izraznih sredstev in oblikovalnih načel;
- pozna likovnoteoretična in praktična znanja;
- pozna grafično oblikovalne strategije, usmerjene k vizualnemu komuniciranju;
- samostojno reši naloge grafičnega oblikovanja in se usposobi za interdisciplinarno delo v skupini.
b. Uporaba:*
Študent/-ka:
- razvija lastne ustvarjalne sposobnosti za likovno izražanje preko razumevanja pojmov teorije likovne umetnosti, grafičnega oblikovanja in vizualnih komunikacij;
- izbira likovno strokovno literaturo;
- išče možnosti in prenaša individualne likovne izkušnje v družbeno in delovno okolje;
- uporablja in išče nove možnosti uporabe strategij grafičnega oblikovanja, orodji, izraznih sredstev in oblikovalnih načel;
- odpira problemska vprašanja, dileme in nakazuje probleme (produktivna vprašanja);
- kritično vrednoti konkretne primere v oglaševanju;
- različne teoretske koncepte uporabi za analizo študije primerov prakse;
- znanja, pridobljena pri predmetu, uporabi pri pripravi seminarskih in projektnih nalog.
c. Refleksija:*
Študent/-ka:
- samostojno uporabi védenja in znanja (misli, čustva, poglede, stališča, likovne zmožnosti);
- prepoznava težave in individualne potrebe;
- se ozavešča o trajnosti izobraževanja (vseživljenjsko učenje), samokritičnosti in usmerjanju v ustvarjalne besedne in likovne rešitve (interakcija, diskusija, razumevanje, spodbujanje likovnega mišljenja), oblikovanje samopodobe, izgrajuje osebnostni in strokovni razvoj za izpeljavo konceptov v praksi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Seminarji, laboratorijske vaje, individualne ali skupinske projektne naloge, referati, diskusija, portfolijo.
21. Načini preverjanja znanja:
Projektna naloga, portfolio, predstavitev in zagovor, izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:*
Zaradi narave dela so priporočene manjše skupine v skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- učilnica z avdiovizualno opremo;
- učilnica za praktične aktivnosti;
- računalniška učilnica.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- samoevalvacija;
- anketa.
Učni načrt pripravili: Eda Patru, pred., Lara Kobal, asist.
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper