Pedagogika
Angleški jezik kot jezik stroke
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Angleški jezik kot jezik stroke
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Silva Bratož
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: angleški, slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1., 2. ali 3.
10. Semester: 2., 4. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
seminar (SE) | 45 | 1,5 | učitelj/sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- predznanje angleščine na ravni B1 po Skupnem evropskem referenčnem okviru za učenje, poučevanje in vrednotenje znanja jezikov, kar je v RS primerljivo z maturitetnim preizkusom na osnovni ravni.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka poglablja in nadgrajuje svojo sporazumevalno zmožnost v angleščini, predvsem funkcijskih zvrsti v strokovnem jeziku s svojega študijskega področja in funkcionalne pismenosti.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje osnovnih konceptov s področja funkcijskozvrstnosti besedil, besediloslovja in leksike, ki študentu/-ki omogočajo učinkovito sprejemanje in oblikovanje strokovnih besedil s svojega študijskega področja.
- Razumevanje in poznavanje jezikovnih in medkulturnih posebnosti in razlik pri tvorjenju strokovnih besedil v angleščini v primerjavi s slovenščino.
- Razvijanje zmožnosti pridobivanje podatkov iz različnih virov in njihove kritične presoje.
- Razvijanje zmožnosti sporazumevanja v tujem jeziku, oblikovanja in podajanja stališč, argumentiranja, sodelovanja v razpravi
- Razvijanje sposobnosti kritičnega branja in pisanja v angleškem jeziku
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- Sposobnost kritičnega branja različnih besedil s študijskega področja (strokovni članek, učbeniški članek, geslo v leksikonu, poglavje v priročniku in podobno) in poznavanje osnovnih zakonitosti tvorjenja strokovnih besedil.
- Sposobnost tvorjenja besedil za učinkovito sporazumevanje v angleškem jeziku (različne vrste korespondence, poročila in podobno)
- Poznavanje strokovne terminologije s področja poučevanja tujega jezika, psihologije poučevanja, jezikoslovja
- Seznanjanje z osnovnimi načeli in pastmi prevajanja s poudarkom na jezikovnih in kulturnih razlikah.
- Poznavanje pojava medjezikovnega in medkulturnega prenašanja znanja s poudarkom na področju negativnega transferja iz slovenščine v angleščino.
- Sposobnost javne predstavitve izbranih tem v angleškem jeziku.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Kritično branje in pisanje v angleškem jeziku
- Strategije branja strokovnih besedil, predvsem s področja poučevanja in usvajanja tujega jezika
- Oblikovanje in podajanje stališč, argumentiranje v angleškem jeziku
- Osnove pisanja sestavkov v angleškem jeziku (struktura sestavka, oblikovanje odstavkov, parafraziranje, navajanje drugih avtorjev)
- Dopisovanje v angleškem jeziku s poudarkom na različnih slogih pisanja (osnovne oblike pisem, elektronsko dopisovanje)
- Osnove pisanja povzetkov in izvlečkov
Osnove prevajanja
- Tehnike prevajanja
- Osnovna načela in pasti prevajanja (pomen, kontekst, idiomi, figurativni jezik)
- Prevajanje in kulturne razlike
- Predstavitve v angleškem jeziku
- Struktura predstavitve s poudarkom na tipičnih besednih zvezah
- Pomen pravilne izgovorjave, poudarkov in tona predstavitev
- Tehnike prepričevanja
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Carter, R. in Huges, R. in McCarthy, M. 2001. Exploring Grammar in Context: upper intermediate and advanced. Cambridge: CUP
- Jordan, J.J. 1998. Academic Writing Course. Harlow: Longman
- Skripta v pripravi.
b. Dopolnilna literatura*:
- Crystal, D. 2002. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: CUP
- Snowman, J. 2006. Psychology Applied to Teaching. Houghton Miffin Company
- Krashen, S. D. 2003. Explorations in Language Education and Use. Heinemann.
- Marzano, R.J., in Pickering, D.J. 1997. Dimensions of learning: teacher’s manual. Alexandria: ASCD
Slovarji:
- Hornby, A.S. 2005. Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English. Oxford: OUP (ali soroden slovar)
- Deuter, M. 2002. Oxford Collocations Dictionary for Students of English. Oxford: OUP (ali soroden slovar)
- Enciklopedični slovarji, slovarji sopomenk in razni spletni slovarji.
c. Dodatna literatura*: /
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna in razume osnovne koncepte na svojem študijskem področju v angleškem jeziku.
- Razume strokovno terminologijo svojega študijskega področja v angleščini.
- Razume pomen kulturnih razlik pri usvajanju tujega jezika in prepozna relevantne kulturne razlike med slovenščino in angleščino.
b. Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito sprejemati, ovrednotiti in tvoriti strokovna besedila s svojega študijskega področja.
- Sposoben/-na je upoštevati jezikovne in kulturne razlike pri razpravljanju o različnih temah svojega študijskega področja.
- Sposoben/-na je oblikovati in predstaviti svoja stališča, povezana s študijskim področjem, v angleškem jeziku.
c. Refleksija:*
Zmožen/-na je ovrednotiti svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja strokovnih besedil s svojega študijskega področja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah
- Samostojno delo študentov
- e-izobraževanje
- Razlaga
- Razgovor/ diskusija/debata
- Delo z besedilom
- Proučevanje primera
- Reševanje nalog
21. Načini preverjanja znanja:
Študent/-ka opravlja izpit iz vsebine predmeta in seminarsko nalogo. Vrednotenje oddane naloge sloni na kriterijih: utemeljenost in verodostojnost podatkov, natančnost in strokovnost njihove obdelave, teoretska podlaga zaključkov in prenos ugotovitev, izvirnost interpretacije, jezikovna pravilnost in zgradba besedila, ustreznost zvrsti, povzemanja in navajanja virov, citatov. Sestavni del ocene oddanega dela bo tudi predstavitev njegove vsebine.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica opremljena s sodobno AV in IKT tehnologijo.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec * število skupin
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Evalvacija izvedbe predmeta: anketiranje študentov ob zaključku izvedbe in razgovori študentov z izvajalci predmeta
Evalvacija na ravni zavoda: obravnava poročil o izvedbi predmeta v okviru oddelkov in analiza uspešnosti študentov pri predmetu v okviru oddelkov
Učni načrt pripravile: dr. Anja Zorman, dr. Nives Zudič Antonič in mag. Silva Bratož
Novice
22. nov. | Novice
20. znanstveni sestanek: Iz bogate preteklosti v prihodnost edukacije
V petek, 22. novembra 2024, je na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem (UP PEF) potekal znanstveni sestanek "Iz bogate preteklosti v prihodnost edukacije", s katerim se je obeležilo 50. obletnico delovanja fakultete.
21. nov. | Novice
Vrhunec praznovanja UP PEF: Povezovanje dvojezičnega prostora skozi 50 let izobraževanja
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (UP PEF) je danes zvečer, 21. novembra, v Gledališču Koper s slavnostnim dogodkom obeležila 50 let neprekinjenega delovanja. Dogodek, ki je potekal pod častnim pokroviteljstvom predsednika Vlade RS dr. Roberta Goloba, je združil ugledne goste iz akademske, kulturne in politične sfere ter se osredotočil na pomen pedagoškega izobraževanja v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
Dogodki
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
25. nov. | Dogodek Koper
Preizkusno predavanje dr. Irine Lešnik Jeras
25. nov. | Dogodek Koper