Pedagogika
Partnerstvo s starši
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Partnerstvo s starši
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski (lahko tudi angleški)
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1., 2. ali 3.
10. Semester: 2., 4., ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
Projektna naloga (portfolio) (PN) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- ? vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent/-ka razume koncept in pomen partnerstva s starši.
- Študent/-ka pozna strategije razvoja in spodbujanja partnerstva s starši.
- Študent/-ka razume povezanost zagotavljanja kakovosti vzgoje in izobraževanja z uresničevanjem koncepta partnerstva s starši.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, občutljivost za profesionalno-etična vprašanja.
- Znanje o izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih.
- Avtonomnost, (samo)kritičnost, refleksivnost, (sposobnost za evalviranje, prizadevanje za kakovost).
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- Učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi.
- Prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju ...) pri vzgojnem delu.
- Poznavanje, kritično vrednotenje in uporaba teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- Vloga družine pri razvoju in učenju otroka v zgodovini in danes- naloge in vzgojne funkcije družine
- Pravice otrok in interpretacije otroštva v zgodovini in danes
- Pravice in dolžnosti staršev
- Odgovornosti in pristojnosti družin in predšolskih inštitucij
- Načela in cilji partnerstva s starši
- Družina v funkciji razumevanja otrok in načrtovanja ustreznega pedagoškega procesa
- Tranzicija med domom in vrtcem/šolo
- Stopnje participacije staršev
- Vključevanje družin v soodločanje, vzgojno izobraževalni proces in evalvacijo procesa
- Načrtovanje in izvajanje učinkovite interakcije, komunikacije s starši
- Strategije vključevanja družin v vzgojno izobraževalni proces
- Komunikacija, strategije reševanja problemov in konfliktov
- Strategije partnerstva s starši
- Strategije za razvoj kompetentnega starševstva
- Načrtovanje, izvedba, refleksija in evalvacija partnerstva s starši
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Bergant, M. (1994). Nove teme pedagoške sociologije in sociologije reforme šolanja. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. in Saifer, S. (2001). Vzgoja in izobraževanje v kulturi demokracije: praksa zgodnjega otroštva. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Hansen, K. A., Kaufmann, R. K in Walsh, K.B. (2000). Oblikovanje oddelkov, osredotočenih na otroke od tretjega do šestega leta starosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Lepičnik-Vodopivec, J. (1996). Med starši in vzgojitelji ni mogoče ne komunicirati. Ljubljana: Misch, Oblak in Schwarz.
- Žerovnik. A. (ur.) (1998). Državljanski forum za humano šolo. Družina - šola. Ljubljana: Založba Družina d.o.o., Pedagoški inštitut.
- Walsh, K. B. in Coughlin, P. (2002). Na učenca osredotočena metodologija dela v prvem razredu osnovne šole. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Hohmann, M. in Weikart, D.,P. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
- Puhar, A. (1982). Prvotno besedilo življenja. Zagreb: Globus.
- Sieder, R. (1998). Socialna zgodovina družine. Ljubljana: Studia humanitatis: ZRC.
b. Dopolnilna literatura*:
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (1995). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
- Črnak-Meglič, A. (1997). Konvencija o otrokovih pravicah. Ljubljana: Slovenski odbor za UNICEF.
- Kurikulum za vrtce (1999). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod republike Slovenije za šolstvo.
- Stokes Szanton, E. (2001). Oblikovanje oddelkov, osredotočenih na otroke od prvega do tretjega leta starosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Vonta, T., Balič F., Jurman D., Sakelšek T., Režek T., Rutar S. (2006). ISSA mednarodni certifikat odličnosti za vzgojitelje in učitelje: Osnovne informacije o postopkih, ciljih in pogojih certifikacijskega procesa. Ljubljana: Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom.
c. Dodatna literatura*:
- Vonta, T. (Ur.). (2005). Na otroka osredinjeni pristopi v luči sodobne pedagoške prakse: zbornik konference, Rogaška Slatina, 2. in 3. november 2005. Ljubljana: Razvojno- raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom.
- Pavlovič, Z. (1993). Psihološke pravice otroka- otrokove pravice onstran pravnega varstva. Radovljica: Didakta.
- Lamovec, T. (1993). Spretnosti v medosebnih odnosih. Ljubljana: Produktivnost - Management consulting, Center za psihodiagnostična sredstva.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/ka razume pomen partnerstva s starši za zagotavljanje kakovostne vzgoje in izobraževanja.
- Študent/ka razume koncept razvoja partnerstva, pogoje in strategije zagotavljanja partnerstva s starši.
b. Uporaba:*
- Spodoben/na bo razvijati in implementirati strategije partnerstva s starši.
- Sposoben/na bo načrtovati, izvajati, reflektirati in evalvirati partnerstvo s starši.
- Sposoben/na bo spodbujati razvoj kompetentnega starševstva.
- Sposobna bo profesionalnega zagovorništva za kompetentno starševstvo v funkciji vzpostavljanja enakovrednega partnerstva med vrtcem, šolo in družino.
c. Refleksija:*
- Zna kritično reflektirati prakso z vidika demokratičnih principov v oddelku in širšem družbenem okolju.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela: frontalna, delo paru, malih skupinah, individualno delo
Metode dela: Interaktivne metode dela, ki temeljijo na principih aktivnega učenja in poučevanja za kritično mišljenje (RWCT).
21. Načini preverjanja znanja:
Ocena portfolija predstavlja 30 % končne ocene, ocena končnega izpita pa 70% celotne ocene. Pisni izpit obsega pisne odgovore na 10 vprašanj iz vsebine predmeta. Vsak odgovor lahko prinaša do 10 % celotne ocene. Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 50 %. Portfolijo obsega evidentirane vaje in kritično refleksijo opravljenega dela pri vajah. Študent/-ka je na začetku leta seznanjen/-a s kriteriji za ocenjevanje, ki se nanašajo na primernost zbranega materiala, s sistemom urejanja, stopnjo refleksije.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
LCD projektor, tabla, pisala
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec * število skupin
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi treh virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza portfolijev, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije pa bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Tatjana Vonta, mag. Sonja Rutar
Novice
20. dec. | Novice
Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven
Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.
19. dec. | Novice
Obisk otrok iz Atletske šole
V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.
Dogodki
9. jan. | Dogodek Izola
SPEKULA: Otvoritev samostojne razstave Črtomir Frelih
17. jan. | Dogodek Koper
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper