Pedagogika
Partnerstvo s starši
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Partnerstvo s starši
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski (lahko tudi angleški)
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1., 2. ali 3.
10. Semester: 2., 4., ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
laboratorijske vaje (LV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
Projektna naloga (portfolio) (PN) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- ? vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent/-ka razume koncept in pomen partnerstva s starši.
- Študent/-ka pozna strategije razvoja in spodbujanja partnerstva s starši.
- Študent/-ka razume povezanost zagotavljanja kakovosti vzgoje in izobraževanja z uresničevanjem koncepta partnerstva s starši.
b. Splošne kompetence:
- Razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, občutljivost za profesionalno-etična vprašanja.
- Znanje o izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih.
- Avtonomnost, (samo)kritičnost, refleksivnost, (sposobnost za evalviranje, prizadevanje za kakovost).
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- Učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi.
- Prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju ...) pri vzgojnem delu.
- Poznavanje, kritično vrednotenje in uporaba teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- Vloga družine pri razvoju in učenju otroka v zgodovini in danes- naloge in vzgojne funkcije družine
- Pravice otrok in interpretacije otroštva v zgodovini in danes
- Pravice in dolžnosti staršev
- Odgovornosti in pristojnosti družin in predšolskih inštitucij
- Načela in cilji partnerstva s starši
- Družina v funkciji razumevanja otrok in načrtovanja ustreznega pedagoškega procesa
- Tranzicija med domom in vrtcem/šolo
- Stopnje participacije staršev
- Vključevanje družin v soodločanje, vzgojno izobraževalni proces in evalvacijo procesa
- Načrtovanje in izvajanje učinkovite interakcije, komunikacije s starši
- Strategije vključevanja družin v vzgojno izobraževalni proces
- Komunikacija, strategije reševanja problemov in konfliktov
- Strategije partnerstva s starši
- Strategije za razvoj kompetentnega starševstva
- Načrtovanje, izvedba, refleksija in evalvacija partnerstva s starši
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Bergant, M. (1994). Nove teme pedagoške sociologije in sociologije reforme šolanja. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Hansen, K. A., Kaufmann, R. K. in Saifer, S. (2001). Vzgoja in izobraževanje v kulturi demokracije: praksa zgodnjega otroštva. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Hansen, K. A., Kaufmann, R. K in Walsh, K.B. (2000). Oblikovanje oddelkov, osredotočenih na otroke od tretjega do šestega leta starosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Lepičnik-Vodopivec, J. (1996). Med starši in vzgojitelji ni mogoče ne komunicirati. Ljubljana: Misch, Oblak in Schwarz.
- Žerovnik. A. (ur.) (1998). Državljanski forum za humano šolo. Družina - šola. Ljubljana: Založba Družina d.o.o., Pedagoški inštitut.
- Walsh, K. B. in Coughlin, P. (2002). Na učenca osredotočena metodologija dela v prvem razredu osnovne šole. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Hohmann, M. in Weikart, D.,P. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
- Puhar, A. (1982). Prvotno besedilo življenja. Zagreb: Globus.
- Sieder, R. (1998). Socialna zgodovina družine. Ljubljana: Studia humanitatis: ZRC.
b. Dopolnilna literatura*:
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (1995). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
- Črnak-Meglič, A. (1997). Konvencija o otrokovih pravicah. Ljubljana: Slovenski odbor za UNICEF.
- Kurikulum za vrtce (1999). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod republike Slovenije za šolstvo.
- Stokes Szanton, E. (2001). Oblikovanje oddelkov, osredotočenih na otroke od prvega do tretjega leta starosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za korakom.
- Vonta, T., Balič F., Jurman D., Sakelšek T., Režek T., Rutar S. (2006). ISSA mednarodni certifikat odličnosti za vzgojitelje in učitelje: Osnovne informacije o postopkih, ciljih in pogojih certifikacijskega procesa. Ljubljana: Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom.
c. Dodatna literatura*:
- Vonta, T. (Ur.). (2005). Na otroka osredinjeni pristopi v luči sodobne pedagoške prakse: zbornik konference, Rogaška Slatina, 2. in 3. november 2005. Ljubljana: Razvojno- raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom.
- Pavlovič, Z. (1993). Psihološke pravice otroka- otrokove pravice onstran pravnega varstva. Radovljica: Didakta.
- Lamovec, T. (1993). Spretnosti v medosebnih odnosih. Ljubljana: Produktivnost - Management consulting, Center za psihodiagnostična sredstva.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
- Študent/ka razume pomen partnerstva s starši za zagotavljanje kakovostne vzgoje in izobraževanja.
- Študent/ka razume koncept razvoja partnerstva, pogoje in strategije zagotavljanja partnerstva s starši.
b. Uporaba:*
- Spodoben/na bo razvijati in implementirati strategije partnerstva s starši.
- Sposoben/na bo načrtovati, izvajati, reflektirati in evalvirati partnerstvo s starši.
- Sposoben/na bo spodbujati razvoj kompetentnega starševstva.
- Sposobna bo profesionalnega zagovorništva za kompetentno starševstvo v funkciji vzpostavljanja enakovrednega partnerstva med vrtcem, šolo in družino.
c. Refleksija:*
- Zna kritično reflektirati prakso z vidika demokratičnih principov v oddelku in širšem družbenem okolju.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela: frontalna, delo paru, malih skupinah, individualno delo
Metode dela: Interaktivne metode dela, ki temeljijo na principih aktivnega učenja in poučevanja za kritično mišljenje (RWCT).
21. Načini preverjanja znanja:
Ocena portfolija predstavlja 30 % končne ocene, ocena končnega izpita pa 70% celotne ocene. Pisni izpit obsega pisne odgovore na 10 vprašanj iz vsebine predmeta. Vsak odgovor lahko prinaša do 10 % celotne ocene. Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 50 %. Portfolijo obsega evidentirane vaje in kritično refleksijo opravljenega dela pri vajah. Študent/-ka je na začetku leta seznanjen/-a s kriteriji za ocenjevanje, ki se nanašajo na primernost zbranega materiala, s sistemom urejanja, stopnjo refleksije.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
LCD projektor, tabla, pisala
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec * število skupin
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi treh virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza portfolijev, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije pa bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Tatjana Vonta, mag. Sonja Rutar
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper