Pedagogika

Socialna pedagogika

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Socialna pedagogika

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

3.

5.

Vrsta predmeta / Course type

obvezni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Seminar

Vaje

Klinične vaje

Druge oblike študija

Samost. delo

ECTS

45

/

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta:

izr. prof. dr. Mitja Krajnčan

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

Temeljna znanja

  • Historično razvojni diskurs družbenega položaja oseb s posebnimi potrebami s poudarkom na njihovem vključevanju/vključenosti v vzgojo in izobraževanje, družbeno produkcijo in reprodukcijo (po teoriji socialnih sistemov);
  • Historični diskurs institucionalne obravnave oseb s posebnimi potrebami;
  • Gibanja in prizadevanja oblik civilne družbe za relativno emancipacijo in družbeno enakovrednost oseb s posebnimi potrebami;
  • Razumevanje življenjskega položaja posameznika s posebnimi potrebami (etične dileme);
  • Gibanja in prizadevanja oseb s posebnimi potrebami (samih) za njihovo relativno emancipacijo in družbeno enakovrednost (društva, zveze, organizacije);
  • Razvoj zakonodaje,ki ureja družbeni položaj oseb s posebnimi potrebami v Sloveniji (primerjalno z zakonodajo držav EU).

Specifična znanja

  • Vzrokiin pojavi socialne neenakosti oseb s posebnimi potrebami v sodobni družbi;
  • Socialno-pedagoško delovanje in pomoč osebam s posebnimi potrebami;
  • Tipične in netipične interakcije med osebami s posebnimi potrebami znotraj ene skupine in med različnimi skupinami in podskupinami;
  • Socializacija oseb s posebnimi potrebami;
  • Poklicna rehabilitacija (poklicno izobraževanje) oseb s posebnimi potrebami;
  • Socialna politika (uzakonjena in realna) zaposlovanja oseb s posebnimi potrebami;
  • Druge družbeno uveljavljene oblike nujne pomoči osebam s posebnimi potrebami (ortopedski pripomočki, stanovanja, prosto gibanje in pdb).

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Ule, M. (ur). (1999). Predsodki in diskriminacije. Ljubljana, Znanstveno in publicistično središče.
  • Berger,P., Lukman, T. (1887). Družbena konstrukcija realnosti. Ljubljana, Cankarjeva založba.
  • Bouillet, D., Uzelac, S. (2007). Osnovi socijalne pedagogije. Zagreb. Školska knjiga.

Dopolnilna literatura:

  • Foucoult, M. (1984). Nadzorovanje in kaznovanje. Ljubljana. Delavska enotnost.

Dodatna literatura:

  • Raziskave in razprave o družbenempoložaju marginaliziranih skupin in posameznikov, objavljene v reviji Socialna pedagogika, Združenje za socialno pedagogiko, od 2001 do 2007, Ljubljana, Pedagoška fakulteta Ljubljana.

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent spoznava historični vidik stigmatizacije in marginalizacije oseb s posebnimi potrebami, historične težnje destigmatizacije in demarginalizacije, sodobna družbena gibanja in strokovna prizadevanja za integracijo in inkluzijo oseb s posebnimi potrebami v običajno vzgojno-izobraževalni sistem in realno družbeno okolje.

Spozna hipotetični in realni nivo participacije oseb s posebnimi potrebami v sodobni družbi (socialna, ekonomska, politična participacija itd.).

Ozavesti sebe in ozavešča širšo javnost o zanstveno neosnovanih predsodkih in stereotipih oseb s posebnimi potrebami.

Splošne kompetence:

  • Razumevanje osnovnih teoretičnih konceptov vzgoje in izobraževanja v sodobni družbi s poudarkom na vzgoji in izobraževanju oseb s posebnimi potrebami (segregacija, integracija, inkluzija)
  • Razumevanje osnovnih teoretičnih konceptov edukacijskih ved oseb s posebnimi potrebami, ki šudenta usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov.
  • Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in praktično uporabo relevantnih informacij oziroma podatkov s področja znanstvenih ved, ki podpirajo edukacijske vede oseb s posebnimi potrebami (multidisciplinarnost, interdisciplinarnost)

Predmetnospecifične kompetence:

  • Razvijanje komunikacijskih (socialnih, emocionalnih in kognitivnih) spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov z osebami s posebnimi potrebami .
  • Poznavanje temeljnih značilnosti vzgojno–učnih procesov z osebami s posebnimi potrebami
  • Poznavanje (še obstoječe) mreže posebnih institucij za osebe s posebnimi potrebami, njihovega pomena in mesta v splošno-izobraževalnem sistemu (struktura, strukturni delež, prehodnost med posebnimi in splošnimi vzgojno-izobraževalnimi institucijami)
  • Socialno pedagogiko prepoznavajo in utemeljujejo kot praktično skupno, povezovalno strokovno delovanje za realno družbeno afirmacijo oseb s posebnimi potrebami glede na zmožnosti njihove družbeno-politične, družbeno-ekonomske in življenjske participacije

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka pozna razvoj in pomen socialne pedagogike za splošnadružbena področja (predšolsko, OŠ, SŠ) in za področja oseb s posebnimi potrebami (z duševno motnjo v razvoju, slepi, slabovidni, gluhi,naglušni, telesno ovirani, z govornimi in jezikovnimi težavami, s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, posebej nadarjeni in talentirani)
  • Razume družbene predsodke in stereotipe o stigmatiziranih in marginaliziranih državljanih
  • Razume življenjski položaj oseb s posebnimi potrebami
  • Se zna zavzeti in boriti za družbeno enakopravnost oseb s posebnimi potrebami
  • Zna utemeljiti družbeni pomen svojega poklicnega poslanstva
  • Uporablja različne (sodobne) socialno-pedagoške pristope, oblike in metode pomoči osebam s posebnimi potrebami (preventivne, kompenzacijske, integrativne, medialne itd.)
  • Razume aktualna družbena dogajanja, povezana s položajem oseb s posebnimi potrebami
  • Je sposoben avtoanalize in avtorefleksije (lastnih vzgibov, postopkov, odločitev) itd.

Metode poučevanja in učenja:

Predavanja, razne oblike izkustvenega učenja v živo (spozanavnje oseb s posebnimi potrebami v njihovi stvarni situaciji); študijske simulacije družbenih situacij, uporabnih za študijsko analizo; vodena pomoč študenta konkretni osebi s posebnimi potrebami; prostovoljno socialno-pedagoško delo, projekti z določenimi skupinami oseb in z izbranimi (študijskimi) problemi; seminarsko delo; ekskurzije itd.

Načini ocenjevanja:

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Izpiti,
  • seminarsko delo,
  • projektno delo.
icon open book

Novice

16. apr. | Novice

Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado

V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.

16. apr. | Novice

Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...

V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.

15. apr. | Novice

Objava Liste kandidatov za redne volitve dekana UP PEF

Spoštovani, na podlagi šestega odstavka 17. člena Pravilnika o volitvah dekanov članic Univerze na Primorskem (št. 002-25/23, sprejet na 1. redni seji Senata Univerze na primorskem, ki je potekala 27. septembra 2023) je Volilna komisija za izvedbo rednih volitev dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete na svoji 1. redni seji, ki je potekala 12. aprila 2024, potrdila Listo kandidatov za redne volitve dekana Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete.

icon arrow more

Dogodki