Pedagogika
Specialna pedagogika
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Specialna pedagogika | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 3. | 5. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
45 | / | 30 | / | / | *105 | 6 | ||||||||
*Seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 30 ur = 1 KT; izpit in priprava na izpit 15 ur = 0,5 KT; praksa 30 ur = 1 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | doc. dr. Vanja Riccarda Kiswarday | |||||||||||||
Jeziki / Languages: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti: | |
|
Vsebina: |
*V samostojno študentovo delo je vključenih tudi 30 ur (1 KT) prakse. Filozofske in paradigmatske osnove za koncepiranje vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami s kratkim zgodovinskim diskurzom:
Klasifikacija otrok s posebnimi potrebami:
Prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami:
Nov koncept vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami:
Družbeno sistemski pogoji in družbena organiziranost v skrbi za otroke s posebnimi potrebami. |
Temeljni literatura in viri / Readings: | |||||
Osnovna literatura:
Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: | |
Cilji: Študent/ka spozna koncepte vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami. Spozna bistvene značilnosti vseh vrst in stopenj otrok s posebnimi potrebami. Spozna oblike in načine vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami ter prilagajanja učno vzgojnega procesa in dodatno strokovno pomoč. Splošne kompetence:
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: | ||
Znanje in razumevanje:
Uporaba:
Refleksija: Diplomant/ka je zmožen/na sprotnega preverjanja svojega dela v smislu preverjanja ustreznosti vključitve otroka s posebnimi potrebami v določen program vzgoje in izobraževanja. |
Metode poučevanja in učenja: | ||
Predavanja z aplikacijo znanja preko metode študije primera. Aktivne metode učenja (diskusije, analize, iniciative...) na osnovi opazovanja prakse. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) | |||
Seminarska naloga in ustni izpiti, kjer mora študent/ka pokazati, kako zna uporabiti pridobljena znanja v konkretnih situacijah, kako prepoznati posebne potrebe otroka in kako mu prilagoditi vzgojno izobraževalno delo. | 40 % seminarska naloga, 60 % izpit. |
Reference nosilca / Lecturer's references: | |||||
|
Novice
1. sep. | Novice
Okrogla miza na UP PEF o pomenu pedagoških poklicev v sodobni družbi
Strokovnjaki iz izobraževalnih institucij in politike so skupaj s predstavnico študentov razpravljali o uglednosti, privlačnosti ter izzivih učiteljskega poklica. Udeleženci so izpostavili, da je učiteljski poklic temelj družbe in oblikuje prihodnost naslednjih generacij, nujno pa je vlagati v pedagoške programe in infrastrukturo.
25. avg. | Novice
Asist. Dragana Sapanjoš prejela glavno nagrado na umetniški razstavi Grisia 2025
Asist. Dragana Sapanjoš je na letošnji znameniti rovinjski enodnevni umetniški razstavi tekmovalnega značaja Grisia prejela glavno nagrado Mestne občine Rovinj–Rovigno.