Pedagogika
Delovno in socialno pravo
1. del: Osnovni podatki o predmetu
Ime študijskega programa: Management
Stopnja/vrsta programa: 1. stopnja
Šifra: 03-025
Predmet: Delovno in socialno pravo
KT: 6
Vrsta predmeta: Izbirni
Letnik: 3
Kontaktne ure: 60 ur (P: 30 ur; S: 10 ur; SV: 20 ur; LV: ur); UDŠ: 150-180
Učni načrt pripravil (i): izr. prof. dr. Z. Vodovnik
Vstopno znanje študenta:
- Temeljna znanja s področja družboslovja in humanizma ter državne ureditve, pridobljena po učnih načrtih za srednje šole
- Znanja pridobljena pri predmetih Uvod v pravo ter Obligacisjko in statusno pravo
2. del: Cilji in kompetence
Učni cilji predmeta in opredelitev kompetenc
Študentje bodo razvili splošne kompetence:
- Sposobnost ugotavljanja značilnosti različnih vrst družbenih razmerij, katerih predmet je opravljanje dela oziroma so socialna vprašanja ter usposobljenost za uporabo pravnih pravil, ki urejajo ta razmerja,
- Sposobnost za ugotavljanje katera pravna pravila so ključnega pomena za ravnanje managerjev pri upravljanju s kadri,
- Sposobnost razlikovanja med različnimi vrstami pravnih aktov, ki urejajo delovna in socialna razmerja,
- Sposobnost uporabe temeljnih načel različnih pravnih podsistemov v povezavi s pravili delovnega in socialnega prava,
- Sposobnost obvladovanja temeljev oblikovanja normativnih pravnih aktov,
- Sposobnost uporabe pravnih načel kot vrednostnih izhodišč pri urejanju delovnih in socialnih odnosov z ljudmi v organizacijskih oblikah, v katerih se opravlja delo, kot tudi v širšem družbenem odkolju
Študentje bodo razvili predmetno-specifične kompetence:
- Obvladovanje zgodovinskih in kulturnih temeljev normativne ureditve delovnih in socialnih razmerij zaradi pravilnega razumevanja, oblikovanja in uporabe pravnih norm na področju delovnih in socialnih razmerij,
- Obvladovanje znanj o elementih pravnih podsistemov ter o njihovem razmerju do podsistema delovnega in socialnega prava ter usposobljenost za subsidiarno uporabo ter smiselno analogno uporabo pravnih pravil teh pravnih podsistemov v sferi delovnih in socialnih razmerij,
- Usposobljenost za nadzor nad izvajanjem pravnih predpisov na mikro ravni v organizacijah. Usposobljenost za uporabo sankcijskega sistema v organizacijah v primeru kršitev pravnih norm,
- Usposobljenost za ugotavljanje primernosti pravnih razmerij z vidika družbenega razvoja ter usposobljenost za kritično analizo posameznih delov pravne ureditve ter za oblikovanje predlogov za spremembe oziroma dopolnitve;
3. del: Vsebine in rezultati
Vsebina predmeta (po tematskih sklopih) | Predvideni učni rezultati (po tematskih sklopih) |
1. Zgodovinski in kulturni temelji delovnega in socialnega prava kot pravnega podsistema, njegove razsežnosti ter razmerje do drugih pravnih podsistemov |
|
2. Interdisciplinarni vidiki delovnih in socialnih razmerij ter povezanost delovnega in socialnega prava z interdisciplinarnimi doktrinami upravljanja človeških virom in industrijskih razmerij; |
|
3. Pravna ureditev individualnih delovnih razmerij |
|
4. Pravna ureditev kolektivnih delovnih razmerij |
|
5. Pravna ureditev sistema socialne varnosti |
|
6. Pravna ureditev zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti |
|
7. Pravna ureditev pokojninskega in invalidskega zavarovanja, zdravstvenega zavarovanja ter družinskega varstva in družinskih prejemkov |
|
8. Pravna ureditev socialnega varstva |
|
4. del: Oblike in metode
Oblike in metode oz. načini dela:
Oblike dela:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah oz. v dvojicah
- Samostojno delo študentov
Metode (načini) dela:
- Razlaga
- Razgovor/ diskusija/debata
- Proučevanje primera
- Vključevanje gostov iz prakse
5. del: Pogoji
Materialni pogoji:
Učilnice:
- klasična z zaporedno postavitvijo miz
Oprema:
- projektor za elektronske predstavitve (PowerPoint)
- grafoskop
Študenta:
- osebni računalnik
- dostop do interneta
6. del: Literatura
Študijska literatura (klasični in elektronski viri)
Obvezna:
Knjige in učbeniki
- Vodovnik Z. 2003, Poglavja iz delovnega in socialnega prava, Fakulteta za upravo, Ljubljana
- Možina S.(ur.), Management kadrovskih virov, FDV, Ljubljana
- Elektronski naslovi z dokumenti Evropske Unije , Sveta Evrope in Mednarodne organizacije dela, ILO
Revije
- Podjetje in delo, Gospodarski vestnik, Ljubljana,
- Delavci in delodajalci, Inštitut za delo pri Pravni fakulteti, Ljubljana,
- Pravna praksa, Gospodarski vestnik, Ljubljana
Priporočena:
Knjige in učbeniki
(prenos »dodatne študijske literature iz obstoječega učnega načrta)
Revije
7. del: Obveznosti in ocena
Obveznosti študenta
Obveznosti študenta | Ure |
| 60 |
| 40 |
| 10 |
| 5 |
| 10 |
| 10 |
| 5 |
| 20 |
| 20 |
| |
Skupne ure dela študenta | 180 |
Način preverjanja in ocenjevanja znanja ter zgradba končne ocene | % |
| 10 |
| 20 |
| 20 |
| 50 |
| - |
Skupaj | 100% |
8. del: Evalvacija
Evalvacija izvedbe predmeta
Mnenja izvajalcev
- Oddaja poročila o izvedbi predmeta in ocena izvedbe
Mnenja študentov
- Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Evalvacija v okviru kateder oz. na ravni zavoda
- Obravnava poročil o izvedbi predmeta v okviru katedre
- Analiza uspešnosti študentov pri predmetu v okviru kateder
Novice
19. apr. | Novice
MeetUP 2024 okrepil povezanost Alumni UP skupnosti
V četrtek, 18. aprila 2024, se je v avli UP FAMNIT odvilo letno srečanje alumnov Univerze na Primorskem – Alumni MeetUP, ki ga je letos zaznamovala prva podelitv nagrad in priznanj Alumni UP.
16. apr. | Novice
Naša študentka Nataša Vidonis prejela Flajbanovo nagrado
V petek, 12. aprila 2024, so podelili nagrade za zamejske študentke in študente. Na prireditvi v Trstu se je zbralo številno občinstvo in sprva prisluhnilo predsedniku Slovenskega deželnega gospodarskega združenja Robertu Frandoliču, ki je poudaril, da so mladi aktivni in uspešni, zato se jim za prihodnost narodne skupnosti ni treba bati.
16. apr. | Novice
Rdeča nit druge Mednarodne konference o ekosocialnem izobraževanju bo ...
V času podnebne krize in nujnosti ukrepanja moramo učence vseh starosti spodbujati pri razvoju znanj in spretnosti, da se bodo lahko učinkovito spoprijeli s podnebno krizo in ostalimi izzivi prihodnosti. Pri tem pa imajo ključno vlogo prav učitelji, katerim je Mednarodna konferenca o ekosocialnem izobraževanju tudi posvečena.