Pedagogika
Upravljanje človeških virov
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Upravljanje človeških virov
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: izr. prof. dr. Dejan Hozjan
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 4.
11. Študijska smer: /
2. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- pogoji za vpis v II. letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Seznanitev s temelji upravljanja človeških virov v različnih izobraževalnih okoljih in vlogah.
- Usposobitev za uspešno vodenje, komuniciranj in razumevanje skupinskih dinamik
Splošne kompetence:
- Zmožnost uporabe osnovnih metod in tehnik za upravljanje človeških virov
- Razvijanje komunikacijskih spretnosti za učinkovito delo v skupini
- Poznanje skupinskih dinamik in sposobnost upravljanja le teh
Predmetnospecifične kompetence*:
- zmožnost razumevanja organizacijskega vedenja
- poznavanje temeljnih značilnosti zdravega delovnega in organizacijskega okolja
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Komunikacija v skupini
- Moderiranje skupinskih procesov
- Upravljanje, reševanje konfliktov in mediacija
- Osnovne metode skupinskega dela
- Motivacija pri skupinskem delu
- Skupinske dinamike
- Vodenje in leadership
- Preprečevanje stresa, izgorelosti ter psihičnega in čustvenega nasilja (mobbing)
18. Literatura:
Osnovna literatura:
Brečko Daniela, 2002, Andragogika in razvoj človeških virov v (navideznem) nasprotju:kdo nadzoruje učenje odraslih?. V: Andragoška spoznanja, leto 6, št. 2, str. 56-63.
- Brečko Daniela, 1998, Kako se odrasli spreminjamo?: socialna komunikacija in osebnostni razvoj. Didakta, Radovljica.
- Brečko Daniela, 2006, Razvijanje osebnega socialnega kapitala, Planet GV, Ljubljana.
- Brečko Daniela, 2003, »Mobbing« - psihično in čustveno nasilje na delovnem mestu. V: HRM, leto 1, št. 1, str. 62-64
- Findeisen Dušana, 2005, Za premagovanje poklicne izgorelosti potrebujemo izobraževanje: osebni izobraževalni moduli za preprečevanje in zdravljenje izgorelosti (1. del). V: Andragoška spoznanja, leto 11, št. 2, str. 37-51.
- Brečko Daniela, 2007, Navdušujoče vodenje:bodimo uspešni z veščinami navdušujočega vodenja. V: HRM, leto 5, št. 17, str. 19-25.
- Nusdorfer Jana, 2007, Izobraževanje za preprečevanje poklicne izgorelosti. V: Andragoška spoznanja, leto 13, št. 2, str. 78-88.
- Goleman Daniel., 2001, Čustvena inteligenca na delovnem mestu. Mladinska knjiga, Ljubljana.
- Toplak Cirila (ur.), 2001, Moderiranje skupinskih procesov. Umanotera, Ljubljana.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Poznavanje in razumevanje osnovnih konceptov skupinskih dinamik
- Konceptualizacija skupinskega vedenja
- Poznavanje dejavnikov za razvoj zdravega delovnega okolja in preprečevanje negativnih dejavnikov kot so stres, izgorelost ter psihično in čustveno nasilje (mobbing)
Uporaba:*
- usposobljen/usposobljena za učinkovito komunikacijo v skupini
- zmožen/zmožna moderiranja skupinskih procesov
Refleksija:*
- Zmožen/zmožna razumevanja in analize posledic individualnega, medosebnega, skupinskega in medskupinskega vedenja
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja študij literature seminarsko delo konzultacije samostojni študij vaje v manjših skupinah.
21. Načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit po predavanjih (vsebina predavanj, vaj in seminarjev): 60 % ocene
- Seminarski izdelek: 30 % ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka: 10 % ocene
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
- V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Seminarska učilnica s projektorjem
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Sprotna evalvacija med potekom predavanj in seminarjev Evalvacijski vprašalnik ob zaključku Vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Ana Krajnc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper