Pedagogika
Evropski sistemi in politike na področju izobraževanja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Evropski sistemi in politike na področju izobraževanja
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
Študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- pogoji za vpis v II. letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Namen predmeta je na sistematični in vsebinsko celovit način seznaniti študente z vsebino in procesom implementacije skupnih politik EU na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
Splošne kompetence:
- Razumevanje skupnih izhodišč in posebnosti evropskih vzgojno izobraževalnih sistemov.
Predmetnospecifične kompetence*:
- Poznavanje procesov meddržavnega povezovanje na evropski celini.
- Razumevanje skupnih evropskih politik na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
- Poznavanje osnovnih organov in institucij EU in njihovega delovanja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Uvod v evropsko unijo: nastanek in razvoj. Glavni organi in institucije EU, njihova sestava in delovanje. Institucije EU pristojne za področje izobraževanja in vseživljenjskega učenja. Evropske politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja: usmeritev in cilji. EU in koncept vseživljenjskega učenja. Evropski programi za področje izobraževanja. Evropski programi za področje izobraževanja in mednarodno sodelovanje.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Bomberg, E., Stubb, A. (2003). The European Union: How does it works? Oxford in New York: Oxford University Press.
- Pepin, L. (2006). The history of European cooperation in education and training, European Comission, Directorat General for Education and Culture, Bruxelles.
- EURZDICE (2002). Vseživljenjsko učenje: prispevek izobraževalnih sistemov v državah članicah Evropske Unije, Ljubljana, Ministrstvo za znanosti, šolstvo in šport.
- Temeljni dokumenti, poročila in komunikeji Evropske komisije iz področja, dosegljivi na spletnem portalu EU.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna in razume skupne evropskih politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
- Študent/ka pozna skupna izhodišča in posebnosti evropskih vzgojno izobraževalnih sistemov.
- Študent/ka je seznanjen/a z evropskimi integracijskimi procesi.
Uporaba:*
- Študent/ka upošteva skupne evropske politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja pri izvajanju poklicnih dejavnosti.
- Študent/-ka pozna programe EU za mednarodno sodelovanje in instrumente za promocijo mobilnosti učiteljevi in učencev.
Refleksija:*
- Sposoben/sposobna kritičnega ovrednotenja izobraževalnih procesov v luči skupnih evropskih politik.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja študij literature seminarsko delo konzultacije samostojni študij vaje v manjših skupinah.
21. Načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit po predavanjih (vsebina predavanj, vaj in seminarjev): 60 % ocene
- Seminarski izdelek: 30 % ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka: 10 % ocene
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
- V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Seminarska učilnica s projektorjem
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna evalvacija med potekom predavanj in seminarjev
- Evalvacijski vprašalnik ob zaključku
- Vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Ana Krajnc
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.