Pedagogika
Retorika in argumentacija
UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS | ||||||||||||||||
Predmet: | Retorika in argumentacija | |||||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||||
Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 2. | 3. | |||||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta / University course code: | ||||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Vaje | Klinične vaje | Druge oblike študija | Samost. delo | ECTS | ||||||||||
30 | 15 | 30 | / | / | 105 | 6 | ||||||||||
Nosilec predmeta: | prof. dr. Igor Ž. Žagar | |||||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||||
Vaje: | slovenski | |||||||||||||||
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti: | Prerequisits: | |||||||||||||||
/ |
Vsebina: |
Retorika
Argumentacija
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji: Predmet bo skušal študentke in študente seznaniti s problemskimi polji retorike in argumentacije, kakor so se, po eni strani, oblikovali v teku svoje dvatisočletne zgodovine, po drugi strani pa jih - pri študiju, pedagoškem in znanstveno-raziskovalnem delu - naučiti razlikovati in uporabljati temeljne retorično-argumentativne konceptualne pare, na primer: prepričevati/argumentirati, pojasnjevati/argumentirati, dokazovati/argumentirati. Splošne kompetence:
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študenti in študentke se seznanijo z osnovnimi koncepti retorike in argumentacije, njihovimi epistemološko-metodološkimi temelji, njihovo analitično uporabnostjo. Seznanijo se z razlikami in podobnostmi med retoriko in argumentacijo, njunim razvojem, transformacijami in različnimi pristopi povezavami z jezikoslovnimi vedami, kakor tudi s pomenom retorične in argumentativne analize za družboslovje in humanistiko. Uporaba: V praksi se naučijo uporabljati osnovne koncepte retorike in argumentacije, pa tudi pri drugih predmetih, pri študiju literature, pri pisanju besedil, …). Refleksija: Študent/-ka je zmožen/-na ovrednotiti svoje znanje in uporabo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev. |
Metode poučevanja in učenja: |
Oblike dela:
Metode dela:
|
Načini ocenjevanja: |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Študentje in študentke opravljajo izpit iz vsebine predmeta in seminarsko delo. Obseg seminarske naloge je od 1500 do 2000 besed. Vrednotenje oddanih nalog sloni na sledečih kriterijih: jezikovno-pravopisna neoporečnost, uravnotežena strukturiranost besedila, utemeljenost in verodostojnost (preverljivost) uporabljenih podatkov, natančnost in strokovnost njihove obdelave, izvirnost (kreativnost, novost) interpretacije, teoretska utemeljenost zaključkov, ustrezna strukturacija opomb, citatov in uporabljene literature. Sestavni del vrednotenja je tudi predstavitev seminarskega dela študijski skupini. Aktivno sodelovanje v delavnici, panelu ali diskusiji šteje do 10 točk, seminarska naloga do 30 točk, študij primera do 20 točk, kolokvij do 40 točk. |
Novice
28. mar. | Novice
Prejem priznanja SRIP za projekt na področju krožnega gospodarstva v sodelovanju z TU Wien
26. mar. | Novice
Dekliški pevski zbor UP PEF na tekmovanju pevskih zborov Istria Cantat v Pulju osvojil zlato, naslednji dan pa skupaj s Fantovskim pevskim zborom UP PEF navdušil na reviji Primorska
Dekliški pevski zbor Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete (DPZ UP PEF), ki ga vodi pred. Andreja Štucin Cergol, je v soboto, 22. marca 2025, na 3. mednarodnem tekmovanju pevskih zborov Istria Cantat v Pulju na Hrvaškem dosegel izjemen uspeh. Pretekli teden je bil glasbeno obarvan tudi iz strani Fantovskega pevskega zbora Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete, več informacij sledi v nadaljevanju novice.
Dogodki
30. mar. | Dogodek Ljubljana