Pedagogika

Osnove andragogike in vseživljenjskega učenja

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Osnove andragogike in vseživljenjskega učenja

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1.

2.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

45

/

30

/

/

*105

6

*Seminarska naloga 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT; izpit in priprava na izpit 15 ur = 0,5 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Maja Mezgec

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

* V samostojno študentovo delo je vključenih tudi 30 ur (1 KT) prakse.

Opis vsebine.

  • Andragogika kot izobraževalna veda. Predmet, metodologija in razvoj. Pojem odraslega, sistemske osnove izobraževanja odraslih.
  • Permanentno (vseživljenjsko) izobraževanje: koncept, aplikacije, medsebojno vplivanje podsistema izobraževanja mladih in odraslih.
  • Zgodovina izobraževanja odraslih. Družbeni in ekonomski temelji izobraževanja odraslih.
  • Temeljne značilnosti in dejavniki uspešnega učenja odraslih. Pripravljenost odraslih za izobraževanje in predstava o sebi (self – image). Motivacija odraslih za izobraževanje. Učne tehnike, navade, sposobnosti odraslega za izobraževanje.
  • Andragoški ciklus. Planiranje in programiranje izobraževanja. Značilnosti izvedbe, prepletanje samoizobraževanja in skupinskih oblik izobraževanja. Evalvacija in samoevalvacija.
  • Osnovne oblike in metode dela v andragoški praksi. Dopisno in multimedijsko izobraževanje, študijski krožki samoizobraževanja.
  • Vzpostavljanje poklicne identitete kot sukcesivni proces. Poklicna samoreprodukcija.
  • Vrste izobraževanja odraslih, kriteriji delitve. Formalno in neformalno izobraževanje. Poklicno izobraževanje odraslih. Ciljne skupine. Izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju.
  • Svetovanje v izobraževanju odraslih: informativno svetovalno delo za izobraževanje in poklicni razvoj.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Krajnc, Ana: Andragogika in izobraževanje odraslih (v tisku).
  • Ličen, Nives: Uvod v izobraževanje odraslih, Filozofska Fakulteta, Ljubljana 2006.
  • Krajnc, Ana: Metode izobraževanja odraslih. DE Ljubljana, 1979.
  • Krajnc, Ana: Izobraževanje ob delu. Obča andragogika, DDU Univerzum, Ljubljana 1979.
  • Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji. MŠŠ, Ljubljana, 1995 (Poglavje: Izobraževanje odraslih).
  • Študijski krožki. Skupina avtorjev. ACS, Ljubljana, 1993.
  • Kako smo snovali univerzo za tretje življenjsko obdobje. Skupina avtorjev, Ljubljana, 1992.
  • Izobraževanje in trg dela. ACS, skupina avtorjev, Ljubljana, 1993.
  • Twentieth Century Thnikers in Adult Education. Routledge, London, 1987.
  • Husen, T.: The Learning Society, Meuthen, London, 1992.
  • Knowels, M.: Modern Practice of Adult Education. Andragogys versus Pedagogy. Associated Press, New York, 1984.
  • Premislek o izobraževanju odraslih. Zbornik ACS, Ljubljana, 1993.
  • Krajnc, Ana.: Metodika dopisnega izobraževanja. DDU Univerzum, Ljubljana, 1981.
  • Muršak, J.: Problemi poklicne socializacije. V: Poklicno izobraževanje. Problemi in perspektive. ZI FF, Ljubljana, 1993.
  • Jelenc Krašovec, Sabina: Andragoško svetovalno delo. Filozofska fakulteta, Ljubljana, 2003
  • Vilič Klenovšek, Tanja in Klemenčič, Sonja: Svetovanje v izobraževanju odraslih: organiziranost, pogoji in način delovanja. Andragoški center Slovenije, Ljubljana, 2002

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • Seznanitev z osnovami andragogike, zlasti s konceptom permanentnega izobraževanja in vsemi posledicami, ki jih ima razvoj tega koncepta tako pri sistemskih kot pri praktičnih rešitvah znotraj procesov vzgoje in izobraževanja.
  • Usposobitev za neposredno andragoško delo do tolike stopnje, da se lahko absolventi vključujejo kot izvajalci v različne oblike izobraževanja odraslih.

Splošne kompetence:

  • zmožnost učinkovitega komuniciranja z učečimi in razvijanja pozitivnega odnosa do učenja,
  • zmožnost načrtovanja, izvajanja in vrednotenja učnega procesa,
  • zmožnosti razumevanja sodobnih teoretskih konceptov iz področja izobraževanja in vseživljenjskega učenja in zmožnost analize strokovne literature in drugih virov,
  • poznavanje osnov svetovalnega dela.

Predmetnospecifične kompetence:

  • zmožnost izvajanja andragoške dejavnosti,
  • zmožnost prenosa teoretskih konceptov v andragoško prakso,
  • zmožnost umeščanja in ovrednotenja andragoških procesov v različnih okoljih,
  • razvijanje izobraževalne komunikacije v procesih neformalnega učenja.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Študent/-ka pozna razvoj predmetnega področja andragogike kot znanstvene discipline in je seznanjen/a s konceptom permanentnega izobraževanja
  • Pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike učenja odraslih
  • Pozna osnovne oblike in metode dela za različne vrste izobraževanja odraslih.

Uporaba:

Študent/-ka je:

  • usposobljen/usposobljena za neposredno andragoško delo in se lahko vključuje kot izvajalec v različne vrste izobraževanja odraslih
  • zmožen/zmožna uporabe in prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
  • zmožen/a učinkovite izobraževalne komunikacije

Refleksija:

Študent/-ka je:

  • zmožen/zmožna analize strokovne literature in drugih virov iz področja
  • sposoben/sposobna kritičnega ovrednotenja andragoških procesov in izkušenj
  • pripravljen/a na poklicno samoreprodukcijo in ohranjanje poklicne kompetence

 

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • študij literature,
  • seminarsko delo,
  • konzultacije,
  • samostojni študij,
  • vaje v manjših skupinah.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Pisni izpit po predavanjih (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60 % ocene, seminarski izdelek z vključitvijo opazovanja prakse 30 % ocene, predstavitev seminarskega izdelka 10 % ocene.

Ocenjevalna lestvica: zadostno, 6 (51 - 60%), dobro, 7 (61 - 70%), prav dobro, 8 (71 -80 %), prav dobro, 9 (81 – 90 %), odlično, 10 (91 – 100 %).

Pisni izpit=60 % ocene;

seminarski izdelek z vključitvijo opazovanja prakse 30 % ocene, predstavitev seminarskega izdelka 10 % ocene.

 


Reference nosilca:
  1. MEZGEC, Maja. Scienziati si nasce o si diventa? : riflessioni e iniziative per orientare alla scienza e alla ricerca. Quaderni di orientamento, 2006, anno 15, n. 28, str. V-VI. [COBISS.SI-ID 2726380]
  2. MEZGEC, Maja, VIDALI, Zaira. Sondaža med dijaki o pogledu na manjšino in njeno organiziranost. V: AVGUŠTIN, Sonia Adriana (ur.), KLOPČIČ, Luka (ur.). Ko ni več meja : 4. strokovno-znanstveni posvet, Radgona, Avstrija, 21. in 22. oktober 2005 : (zbornik predavanj). Ljubljana: Svetovni slovenski kongres: = Slovenian World Congress, 2006, str. 45-59, tabele. [COBISS.SI-ID 10172237]
  3. VALANDRO, Paola, MEZGEC, Maja. Guida alla ricerca : orientarsi nel mondo della ricerca dopo la laurea. 1a ed. Bologna: Aster, 2007. 112 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 3096023]
  4. MEZGEC, Maja. Funkcionalna pismenost v manjšinskem jeziku in vseživljenjsko izobraževanje pri slovenski manjšini v Trstu : doktorsko delo. Ljubljana: [M. Mezgec], 2006. X, 283 f., 49 f. pril. [COBISS.SI-ID 35519586]

 

icon open book

Novice

20. dec. | Novice

Okrogli mizi ob šesti ediciji SPEKULE: Gnetljivo navzven

Od 16. decembra 2024 se odvija šesta edicija SPEKULE, ki je nosila naslov Gnetljivo navzven (»KNEADABLE IN THE FLY«). Dogodek, ki je povezal raznolike kulturne ustvarjalce, strokovnjake in ljubitelje umetnosti, se bo zaključil 9. januarja 2025 v Izoli. Med najpomembnejšimi dogodki programa sta bili dve okrogli mizi, ki sta potekali 17. in 18. decembra 2024 v ateljejskih prostorih Vizualnih umetnosti in oblikovanja Univerze na Primorskem na Čevljarski ulici 19 v Kopru.

19. dec. | Novice

Obisk otrok iz Atletske šole

V začetku decembra je Telovadnica UP PEF gostila otroke iz Atletske šole Zajček pri Atletskem klubu Koper.

icon arrow more

Dogodki